• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mira6
    Nube skrev 2017-10-05 10:07:08 följande:

Vad tråkigt att läsa detta Mira6! Ta hand om varandra nu. Kram

Tack fina du

Lycka till nu hoppas allt går jätte bra och att veckorna går fort för dig
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-05 09:15:37 följande:

Bra nyheter!! Grattis! :) Hur stora vill de att de ska vara innan äp? Jag hoppas att mina vuxit till sig till imorgon på vul nr 2!

Jag vet inte riktigt men kan tänka mig runt 20 mm! Lycka till imorgon!!
  • lyckobubblor
    londonivf skrev 2017-10-04 11:24:34 följande:

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
    Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

<3
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-03 08:32:13 följande:

Hej, såg att du hade vul igår. Hur gick det? Hoppas att allt är bra!

Tack, allt gick bra! Såg en tickande hjärta och en till fostersäck, men var omöjligt att se något. Ska till VUL nästa fredag att dubbelkolla kolla om det är bara ett foster, inte två :)
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-10-05 09:00:49 följande:

Nytt vul idag visade 2 blåsor på 13 mm och flera på 10-11mm. De växer om än sakta! Så nu får jag vänta tills imorgon när RMC ringer om ny ordination. Antar att det blir dosökning och nytt vul nästa vecka!

Åh vad skönt att dom växer. Hur går det med alla sprutorna?
  • ivfbebis
    Mira6 skrev 2017-10-05 09:27:13 följande:

Mensen kom inatt o testet va negativt imorse :(

Det e blandade känslor, vi är glada att vi gjort behandlingen men vi e så ledsna av två fina embryo att ingen av dem fäste det gör ont i hela kroppen.

Jag vill önska alla lycka till här inne håller tummarna för er.

Kommer gå in då o då o läsa hur det har gått för er.

Kramar till alla

Stor kram till er <3
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-10-05 14:30:29 följande:

Åh vad skönt att dom växer. Hur går det med alla sprutorna?

Ja! Hoppas nu att de växer tillräckligt så det blir äp näst vecka! Men lär nog bli på onsdag tidigast känns det som! Såg att du hade fått tid för äp!! Kul! Hur mår blåsor kunde de se idag?:) jag tycker det går bra! Tar bara Menopur och inte orgalutran iom att jag har suprecur med vilket är skönt då jag tyckte den var jobbigast sist! Hur går det för dig? Vilken dos hade du?
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-10-05 14:30:26 följande:

Tack, allt gick bra! Såg en tickande hjärta och en till fostersäck, men var omöjligt att se något. Ska till VUL nästa fredag att dubbelkolla kolla om det är bara ett foster, inte två :)

Vad fint! Grattis! Vi som blivit gravida efter IVF har börjat skriva i tråden "vi som blivit gravida efter IVF hösten 2017". Du får gärna hoppa in där :) tänk om det är tvillingar du väntar!
  • Pigall

Hej hörni. Ni som försökt flera gånger, hur snabbt har ni fått er mens cykeln efter misslyckat försök? Ska egentligen ha nästa helg men har fått känningar som indikerar att den kommer komma redan på tisdag/onsdag. Har hört om att den kan bli försenad men kan den bli tidigarelagd?

Är jätteorolig för att kliniken kommer ha fullt om den kommer innan den är beräknad. Orkar inte vänta ytterligare en cykel :( Är det någon av er som fått vänta pga att det varit fullt på kliniken?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017