• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-10-04 21:23:40 följande:
    Tar du vaggisar? Jag har jätte vattniga flytningar pga lutinus :( kände precis som du att allt rinner ut ju men dem på kliniken övertygade att det går inte... vet inte om tror på dem xD
    yes det gör jag. Då kanske det är de som har börjat ge biverkningar. Har läst att ägget inte ska kunna "glida" ut på det sättet, men hjärnan spelar gärna ett spratt.
    När har du din testdag? Jag har den 23 oktober
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-10-05 06:17:58 följande:
    yes det gör jag. Då kanske det är de som har börjat ge biverkningar. Har läst att ägget inte ska kunna "glida" ut på det sättet, men hjärnan spelar gärna ett spratt.
    När har du din testdag? Jag har den 23 oktober
    Hahah eller hur :) man litar ju på tyngdlagen

Jag har td 14 och fick tillbaka blasto så tycker att borde känna nånting redan så när inte känner nått så tänker det är kört :(
  • Ascoria
    Tiinuli skrev 2017-10-05 07:16:02 följande:
    Hahah eller hur :) man litar ju på tyngdlagen

Jag har td 14 och fick tillbaka blasto så tycker att borde känna nånting redan så när inte känner nått så tänker det är kört :(
    När jag blev gravid med mitt första barn som var en blasto fick jag inga symtom förens nån vecka efter TD. Hoppas det går hela vägen för dig Plus
  • londonivf
    londonivf skrev 2017-10-04 11:24:34 följande:

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.
    Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

Precis som jag befarade. Teststickan visade noll och ingenting.
    Den här gången fick vi två blastocyster till frysen, men vet inte om jag vågar mig på att sätta tillbaka dem, vi har så många misslyckade försök nu, och jag är rädd för varje misslyckande.
  • hanna8911

Nytt vul idag visade 2 blåsor på 13 mm och flera på 10-11mm. De växer om än sakta! Så nu får jag vänta tills imorgon när RMC ringer om ny ordination. Antar att det blir dosökning och nytt vul nästa vecka!

• MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-05 09:00:49 följande:

Nytt vul idag visade 2 blåsor på 13 mm och flera på 10-11mm. De växer om än sakta! Så nu får jag vänta tills imorgon när RMC ringer om ny ordination. Antar att det blir dosökning och nytt vul nästa vecka!

Bra nyheter!! Grattis! :) Hur stora vill de att de ska vara innan äp? Jag hoppas att mina vuxit till sig till imorgon på vul nr 2!
  • Mira6

Mensen kom inatt o testet va negativt imorse :(

Det e blandade känslor, vi är glada att vi gjort behandlingen men vi e så ledsna av två fina embryo att ingen av dem fäste det gör ont i hela kroppen.

Jag vill önska alla lycka till här inne håller tummarna för er.

Kommer gå in då o då o läsa hur det har gått för er.

Kramar till alla

• Tiinuli
    Ascoria skrev 2017-10-05 07:24:44 följande:
    När jag blev gravid med mitt första barn som var en blasto fick jag inga symtom förens nån vecka efter TD. Hoppas det går hela vägen för dig Plus
    Tack för pepp hoppas det gäller mig också :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-10-05 09:27:13 följande:

Mensen kom inatt o testet va negativt imorse :(

Det e blandade känslor, vi är glada att vi gjort behandlingen men vi e så ledsna av två fina embryo att ingen av dem fäste det gör ont i hela kroppen.

Jag vill önska alla lycka till här inne håller tummarna för er.

Kommer gå in då o då o läsa hur det har gått för er.

Kramar till alla

Vad tråkigt att läsa detta Mira6! Ta hand om varandra nu. Kram
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt