• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 15:49:46 följande:
    Inte tagit någon ägglossningsspruta, gjort FET i naturlig cykel :) Jag tjuvtestade redan på RD5 och då såg man ett svagt plus. RD6 testade jag med cb digital som visade gravid 1-2. Idag är jag på RD9. Gjorde mitt första ivf-försök i april och fick då tidigt mf så därav extra rädsla :/ Vågar liksom inte glädjas ännu, försöker nog skydda mig själv. Jag har typ inga symtom alls. Lite lätt mensvärk till och från bara. Sen får jag lite ont i ländryggen då och då och när man googlar så är ju ont i nedre delen av ryggen ett vanligt symtom till missfall så då blir jag ju så rädd. Ibland är det inte bra att googla alltså. Har du gjort ivf förut? :)
    gjorde min första ivf 2015 december och fick ut 5 fina , ett sattes tillbaka och 4 i frysen.första försöket tog sig men slutade i mf i vecka 10 :( gjorde andra försöket i naturlig cykel nu i juni och det tog sig inte , gjorde tredje nu den 18 aug i naturlig cykel men nu bad jag om lutinus. är det här ditt andra försök ? har du lutinus?
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-24 23:59:25 följande:
    Ikväll har jag känt mig spänd i magen, typ lite kramp. Hoppas att det inte är något farligt! Spännande att testa :) Håller tummarna! Men skulle det visa negativt kan det ju vara för tidigt att testa också och bli plus senare :) Fick du några till frysen?
    Hur mår du idag? Jag vaknade av kramp i både mage och rygg natten efter ET, men enligt läkaren var det bara kroppens sätt att reagera på. Alltså är ditt säkert inte heller något farligt <3
    Ja det ska bli jättespännande, i början kunde jag knappt vänta men nu när det närmar sig känner jag att jag nog skjuter lite på det haha.. Vågar inte riktigt, är så rädd för ett negativt svar. Dom har inte hört av sig än angående det, dom skulle skicka ett brev så det kommer väl nästa vecka hoppas jag, man vill ju veta :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-25 21:02:43 följande:

gjorde min första ivf 2015 december och fick ut 5 fina , ett sattes tillbaka och 4 i frysen.första försöket tog sig men slutade i mf i vecka 10 :( gjorde andra försöket i naturlig cykel nu i juni och det tog sig inte , gjorde tredje nu den 18 aug i naturlig cykel men nu bad jag om lutinus. är det här ditt andra försök ? har du lutinus?

Okej, fy för mf :( Hoppas det är vår tur nu! Ja det här är min andra återföring. Första försöket var ET och nu FET :) Tar ingen lutinus. Har du planer på att tjuvtesta eller vänta till TD?
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-25 21:58:23 följande:

Hur mår du idag? Jag vaknade av kramp i både mage och rygg natten efter ET, men enligt läkaren var det bara kroppens sätt att reagera på. Alltså är ditt säkert inte heller något farligt <3

Ja det ska bli jättespännande, i början kunde jag knappt vänta men nu när det närmar sig känner jag att jag nog skjuter lite på det haha.. Vågar inte riktigt, är så rädd för ett negativt svar. Dom har inte hört av sig än angående det, dom skulle skicka ett brev så det kommer väl nästa vecka hoppas jag, man vill ju veta :)

Mår bra, inga speciella symtom förutom lite ont i mage och rygg emellanåt. Men man överanalyserar ju allt nu också ;) Hur mår du?

Vi fick brev hem efter typ 1,5 vecka hur många som klarat sig till frysen så du får nog veta det till veckan då :)

Testade imorse igen och nu har plusset blivit mycket starkare. Det går mycket pengar på tester för mig nu alltså hehe, men dom lugnar mig för stunden vilket är värt. Hoppas det fortsätter så. Bim imorgon men vill inte se något blod!!

RD5 vs RD9

• Becccss
    ijo skrev 2017-08-25 22:17:10 följande:
    Mår bra, inga speciella symtom förutom lite ont i mage och rygg emellanåt. Men man överanalyserar ju allt nu också ;) Hur mår du?

Vi fick brev hem efter typ 1,5 vecka hur många som klarat sig till frysen så du får nog veta det till veckan då :)

Testade imorse igen och nu har plusset blivit mycket starkare. Det går mycket pengar på tester för mig nu alltså hehe, men dom lugnar mig för stunden vilket är värt. Hoppas det fortsätter så. Bim imorgon men vill inte se något blod!!

RD5 vs RD9
    Vad skönt! Haha ja det gör man verkligen :) jag åkte utomlands igår och var illamående och hade väldigt ont i magen från att vi lyfte tills jag gick och la mig. Det kan ju bero på vad som helst egentligen, men så var det kvar idag när jag vaknade så jag gjorde ett test ändå och det visade svagt positivt (RD 9)! Är så himla glad samtidigt som jag vill att det ska bli starkare innan jag tar ut glädjen helt. Tänk om vi båda lyckats <3 ditt ser ju så starkt ut det kan bli nu, underbart! Är också livrädd för att märka att det kommer blod nu, håller alla tummar för att det ska hålla sig borta från oss :)

Ja men då får vi säkert reda på det under veckan, spännande! Skönt om det finns kvar ifall det här inte går vägen, eller till syskon sen om inte annat :)
  • Nube
    Becccss skrev 2017-08-26 10:02:35 följande:

Vad skönt! Haha ja det gör man verkligen :) jag åkte utomlands igår och var illamående och hade väldigt ont i magen från att vi lyfte tills jag gick och la mig. Det kan ju bero på vad som helst egentligen, men så var det kvar idag när jag vaknade så jag gjorde ett test ändå och det visade svagt positivt (RD 9)! Är så himla glad samtidigt som jag vill att det ska bli starkare innan jag tar ut glädjen helt. Tänk om vi båda lyckats <3 ditt ser ju så starkt ut det kan bli nu, underbart! Är också livrädd för att märka att det kommer blod nu, håller alla tummar för att det ska hålla sig borta från oss :)

Ja men då får vi säkert reda på det under veckan, spännande! Skönt om det finns kvar ifall det här inte går vägen, eller till syskon sen om inte annat :)

ijo skrev 2017-08-25 22:17:10 följande:

RD5 vs RD9

Grattis till er båda! Hoppas att vi som följer efter får lika bra nyheter sen!
  • MollyB

Hej! Jag har just börjat med provera för att framkalla en blödning. Jag fick en liten blödning under dag 8 och det har nu gått 3 dagar efter avslutad kur. Är det någon som har fått en mellanblödning under en provera kur och sedan fått den riktiga mensen?

• pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 22:09:49 följande:
    Okej, fy för mf :( Hoppas det är vår tur nu! Ja det här är min andra återföring. Första försöket var ET och nu FET :) Tar ingen lutinus. Har du planer på att tjuvtesta eller vänta till TD?
    härligt med det starka plusset :) ett sånt vill jag ochså ha, vågar inte testa än , väntar några dagar till om jag står ut :) :) := jobbigt som fan att vänta, har mycket symptom som molvärk, illamående och ett satans jäääävla humör, gubben får ta en hel del skit , svängningar hit och dit, men lider annars ochså av svår pms så det är svårt att urskilja symptomen ,plus att jag tar lutinus och det får man massa biverkningar av. hur gammal är du ? jag fyllde nyss 40
  • Titikaka

Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)

Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..

Hur är det med de andra som tar sprutor nu?

• Titikaka

Väntrummet:

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

* soofa, Gonal F, första försöket

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

* Titikaka äggplock 28/08

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017