• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • pajas77
    ijo skrev 2017-08-25 00:05:17 följande:
    Håller tummarna! Jag har också testdag 1 sep så vi får hoppas på att det är en lyckodag :) Jag har ju redan tjuvtesta och fått plus men hoppas att det blir starkare och håller i sig <3
    ett plus är ett plus, såvida du inte har tagit ägglossningsprutan för då kan ju den ge positivt utslag i ca 10 dagar säger de ju. har du gjort återföring i naturlig cykel som jag ? när tjuvtestade du? vad har du för symptom? jag har rejäl molvärk, spända bröst, huvudvärk, känner mig slut, så här kände jag förra gången med när det tog sig,men å andra sidan brukar jag må så här runt pms och innan mens, så det är jäkligt svårt att urskilja symptomen. va kul att du plussat :)
  • pajas77
    Nube skrev 2017-08-24 21:15:54 följande:
    Vad roligt att du ruvar. Håller tummarna! :)
    ja är på dag 7 idag och symptomen stegrar sig,
  • soofa

Jag hoppas det. ;)

ijo skrev 2017-08-25 00:02:24 följande:

Skönt att snart vara i mål med sprutorna :) Då blir du förhoppningsvis ruvare till veckan då? <3

• Tiinuli

Nån som vet om mediciner finns vanligt på hemma apotek eller dem beställer hem dem?
    Jag har läkartid 11.9 och kör på direkt i dagarna när mensen dyker upp, nu bara lite stressad att dessa läkemedel kommer inte finnas på Apoteket :/
    Ska försöka få tag på läkaren men han jobbar inte varje dag.

• Mm79
    Tiinuli skrev 2017-08-25 13:47:07 följande:

Nån som vet om mediciner finns vanligt på hemma apotek eller dem beställer hem dem?
    Jag har läkartid 11.9 och kör på direkt i dagarna när mensen dyker upp, nu bara lite stressad att dessa läkemedel kommer inte finnas på Apoteket :/

jadå, dem ska finnas på apoteket, annars beställer dem dit till nästa dag. Dock ska vissa läkemedel direkt till kylen, så bäst att ta det på hemvägen (vilket jag inte gjort, men det klarade nog sig)
    //MM
  • Tiinuli
    Mm79 skrev 2017-08-25 14:54:18 följande:
    jadå, dem ska finnas på apoteket, annars beställer dem dit till nästa dag. Dock ska vissa läkemedel direkt till kylen, så bäst att ta det på hemvägen (vilket jag inte gjort, men det klarade nog sig)
    //MM
    Ok tusen tack :)
  • Mjbo
    Tiinuli skrev 2017-08-25 13:47:07 följande:

Beror på vart du bor. Jag fick den paniken i våras när de va dags för mig. Hade inte en tanke på att det inte skulle finnas på apoteket. Fick ringa runt till varenda apotek i dalarna. Fick tillslut tag på ett som hade hemma, 10 mil enkel resa fick ja åka och hämta dem. (Skulle ta 5dagar att få hem enligt apoteket på hemorten)

Så kolla det innan är ett hett tips! :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-25 09:55:50 följande:

ett plus är ett plus, såvida du inte har tagit ägglossningsprutan för då kan ju den ge positivt utslag i ca 10 dagar säger de ju. har du gjort återföring i naturlig cykel som jag ? när tjuvtestade du? vad har du för symptom? jag har rejäl molvärk, spända bröst, huvudvärk, känner mig slut, så här kände jag förra gången med när det tog sig,men å andra sidan brukar jag må så här runt pms och innan mens, så det är jäkligt svårt att urskilja symptomen. va kul att du plussat :)

Inte tagit någon ägglossningsspruta, gjort FET i naturlig cykel :) Jag tjuvtestade redan på RD5 och då såg man ett svagt plus. RD6 testade jag med cb digital som visade gravid 1-2. Idag är jag på RD9. Gjorde mitt första ivf-försök i april och fick då tidigt mf så därav extra rädsla :/ Vågar liksom inte glädjas ännu, försöker nog skydda mig själv. Jag har typ inga symtom alls. Lite lätt mensvärk till och från bara. Sen får jag lite ont i ländryggen då och då och när man googlar så är ju ont i nedre delen av ryggen ett vanligt symtom till missfall så då blir jag ju så rädd. Ibland är det inte bra att googla alltså. Har du gjort ivf förut? :)
  • Tiinuli
    Mjbo skrev 2017-08-25 15:19:34 följande:
    Beror på vart du bor. Jag fick den paniken i våras när de va dags för mig. Hade inte en tanke på att det inte skulle finnas på apoteket. Fick ringa runt till varenda apotek i dalarna. Fick tillslut tag på ett som hade hemma, 10 mil enkel resa fick ja åka och hämta dem. (Skulle ta 5dagar att få hem enligt apoteket på hemorten)

Så kolla det innan är ett hett tips! :)
    Ajdå :/ kanske bättre kolla om kan få dem då utskrivet innan mötet? Går det ens innan man träffat läkaren där dosen bestäms? Har nämligen gått i rapido fart nu efter den sista utrednings möten! Äggplock också skulle bokas av läkaren till v 39 så blir kort protokoll vet jag men som sagt har inte ens varit på infot än :) ska ha mens där samband i det datumet så blir att börja direkt, lite läskigt men så förhoppningsfull
  • Mjbo
    Tiinuli skrev 2017-08-25 15:52:40 följande:

Ajdå :/ kanske bättre kolla om kan få dem då utskrivet innan mötet? Går det ens innan man träffat läkaren där dosen bestäms? Har nämligen gått i rapido fart nu efter den sista utrednings möten! Äggplock också skulle bokas av läkaren till v 39 så blir kort protokoll vet jag men som sagt har inte ens varit på infot än :) ska ha mens där samband i det datumet så blir att börja direkt, lite läskigt men så förhoppningsfull

Ja de va inte alls roligt. Men de löste sig iallagall. Och jag hoppas att det gör det för dig med :) men du kan ju ringa och höra med kliniken angående det och din oro, Så får vi se va dom säger? Kanske lite svårt att skriva ut innan eftersom du inte vet dos än, så de blir svårt. Men ja hoppas ni löser det iallafall:) dom här säkert nå smärta idéer på din klinik :) lycka till!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017