• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-08-24 20:00:24 följande:

Hmm.. Vad konstigt, fick gammalt inlägg i det sista :)

Lycka till du med på måndag!
  • Mjbo
    pajas77 skrev 2017-08-24 21:03:54 följande:

nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.

Okej. Vilken resa ni gjort.

Vet precis hur du kände, gjorde vårt första försök i april i år och blev gravid men fick må i vecka 11. De va riktigt tufft.

Men nu väntar ja på äl, ska göra en fet i naturlig cykel :)
  • Anki7

Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen 

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

- Sprayar: 

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket 

- Sprutar: 

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket 

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08 

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9 

- Gravid

• Titikaka
    Nube skrev 2017-08-24 21:17:31 följande:

Lycka till du med på måndag!

Tack så mycket <3
    soofa skrev 2017-08-24 20:49:32 följande:

Vi ska vara där kl. 08:30 men vet inte när själva uttaget sker. Vilken tid har du? Min gynekolog sa att det är i alla fall 10 tillräckligt stora blåsor, kanske fler.. :) Ja, Olgalutranen är inte rolig. För min del känns det dock lättare nu än i början.

Enligt de rekommendationer som jag har fått ska min sambo ha utlösning på lördag för att sen kunna lämna så bra spermier på måndag. Så passa på att ha lite kul på lördag ni. ;)

Vårat uttag är 8.30. Vi är där vid 8 och förbereder. Aldrig har fått morfin förut, undrar hur kommer jag må. Vad säger du till chefer på jobbet? Jag tänkte säga mår inte bra och ska jobba hemifrån, men får se om jag orkar. Kanske bara tar en sjukdag.
  • soofa

Okej, då kommer du vara klar före mig i alla fall. :) Nej, jag har heller aldrig fått morfin innan men min läkare sa att det skulle kännas som att jag druckit ett glas champagne. :) Sen får man väl någon form av lokalbedövning där nere med va?

Jag kommer sjukanmäla mig på måndag och kanske även tisdag, beroende på hur jag mår. Undrar när insättningen sker sen..

Titikaka skrev 2017-08-24 23:06:56 följande:

Tack så mycket <3Vårat uttag är 8.30. Vi är där vid 8 och förbereder. Aldrig har fått morfin förut, undrar hur kommer jag må. Vad säger du till chefer på jobbet? Jag tänkte säga mår inte bra och ska jobba hemifrån, men får se om jag orkar. Kanske bara tar en sjukdag.

• Titikaka

nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.

Men hur jobbigt det måste ha varit för er all den tiden... Vi håller tummarna att nu är det tredje gången gillt :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-24 23:12:49 följande:

Okej, då kommer du vara klar före mig i alla fall. :) Nej, jag har heller aldrig fått morfin innan men min läkare sa att det skulle kännas som att jag druckit ett glas champagne. :) Sen får man väl någon form av lokalbedövning där nere med va?

Jag kommer sjukanmäla mig på måndag och kanske även tisdag, beroende på hur jag mår. Undrar när insättningen sker sen..

Usch jag vågar inte vara "sjuk" två dagar, finns så mycket att göra på jobbet och ibland funkar ännu bättre jobba hemma i lugn och ro, så ska försöka jobba hur mycket jag kan, men ja, vi får se hur det går :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-24 12:46:13 följande:

Eller hur haha! Okej, känns lite skönt att läsa att du inte har en massa symtom men ändå är gravid, jag gav upp där ett tag för det verkar som att alla känt av massor innan dom fick plus när man googlar (vilket man inte ska göra haha). Är så glad för din skull! Ja det hoppas vi på :) ja precis, färskförsök med en tvådagars. Jag har köpt några testatidigt så jag tänkte börja tjuvtesta på lördag (RD 9) ;) känns aningen tidigt egentligen men det är ju så spännande!

Ikväll har jag känt mig spänd i magen, typ lite kramp. Hoppas att det inte är något farligt! Spännande att testa :) Håller tummarna! Men skulle det visa negativt kan det ju vara för tidigt att testa också och bli plus senare :) Fick du några till frysen?
  • ijo
    soofa skrev 2017-08-24 18:47:33 följande:

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Skönt att snart vara i mål med sprutorna :) Då blir du förhoppningsvis ruvare till veckan då? <3
  • ijo

Håller tummarna! Jag har också testdag 1 sep så vi får hoppas på att det är en lyckodag :) Jag har ju redan tjuvtesta och fått plus men hoppas att det blir starkare och håller i sig <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017