• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-23 10:01:57 följande:

Åh, vad kul! Då känns det som att vi ligger i fas med varandra, för som det känns kommer det också bli uttag för mig i början av nästa vecka. :) Tar du Olgalutran också?

Eller hur? Tänk om du har uttag på måndag också :) ja jag tog Olgalutran igår och fortsätter till lördag tillsammans med Gonal-f :)
    soofa skrev 2017-08-24 18:47:33 följande:

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Men spännande! Vid vilken tid har du ÄP? Vilket antal äggblåsor räknade ni? :)

Jag är så glad imorgon är sista dagen med Olgalutran.. Behöver ungefär en timme att inte känna nåt :)

Ska ni spara spermier och för hur länge? Undrar om lördag är en bra dag att ha lite roligt :D eller kanske inte tillräckligt med tid att få bäst resultat innan inlämning..
  • Paulina2017

Alla med pco eller pcos det finns en sluten grupp på fb nu för oss med pco som försöker med ivf. Gå med så blir vi fler som kan stötta varandra.

• Mjbo

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Åh va kul! Nu är det nära! Härligt att allt såg bra ut och att det är inplanerat uttag. Stort lycka till!
  • pajas77

hej! får man vara med här , jag är på ruvardag 6 idag med ett fint 4 celligt embryo.inget är som väntans tider, Glad

• soofa

Vi ska vara där kl. 08:30 men vet inte när själva uttaget sker. Vilken tid har du? Min gynekolog sa att det är i alla fall 10 tillräckligt stora blåsor, kanske fler.. :) Ja, Olgalutranen är inte rolig. För min del känns det dock lättare nu än i början.

Enligt de rekommendationer som jag har fått ska min sambo ha utlösning på lördag för att sen kunna lämna så bra spermier på måndag. Så passa på att ha lite kul på lördag ni. ;)

Titikaka skrev 2017-08-24 19:58:15 följande:

Eller hur? Tänk om du har uttag på måndag också :) ja jag tog Olgalutran igår och fortsätter till lördag tillsammans med Gonal-f :)Men spännande! Vid vilken tid har du ÄP? Vilket antal äggblåsor räknade ni? :)

Jag är så glad imorgon är sista dagen med Olgalutran.. Behöver ungefär en timme att inte känna nåt :)

Ska ni spara spermier och för hur länge? Undrar om lördag är en bra dag att ha lite roligt :D eller kanske inte tillräckligt med tid att få bäst resultat innan inlämning..

• Mjbo
    pajas77 skrev 2017-08-24 20:28:29 följande:

hej! får man vara med här , jag är på ruvardag 6 idag med ett fint 4 celligt embryo.inget är som väntans tider,

Va roligt! Är det första försöket? :)

Här du tänkt tjuvtesta nått eller ska du vänta tills test dag? :)
  • pajas77
    Mjbo skrev 2017-08-24 20:50:04 följande:
    Va roligt! Är det första försöket? :)

Här du tänkt tjuvtesta nått eller ska du vänta tills test dag? :)
    nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.
  • Nube
    pajas77 skrev 2017-08-24 20:28:29 följande:

hej! får man vara med här , jag är på ruvardag 6 idag med ett fint 4 celligt embryo.inget är som väntans tider,

Vad roligt att du ruvar. Håller tummarna! :)
  • Nube

Så spännande, hoppas det går bra på måndag!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017