• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Percafluviatilis

Hej! Hoppar gärna in här. Ska börja med sprutor runt 22/11. Det blir vårt första försök och vi ska göra ICSI pga mannens få och slöa spermier. Jag har låg äggreserv trots att jag bara är 27 år så är väldigt nervös för antalet ägg. Är det någon mer som går på Nordic IVF eller är i liknande sits?

• Tesora

Var ett tag sen jag skrev här. Har hunnit åkt till Uppsala 3 gånger och det blir ingen ägglossning för mig. Så just nu ligger mitt FET och får vänta ett tag. Jag ska börja äta en massa tabletter sånt. Har skrivit ett inlägg om hur det kommer gå till om någon annan behöver gå igenom samma sak.

mydays.vimedbarn.se/ingen-agglossning-ivf-behandling-2/

• segelvind

Hade äggplock igår och är sjukskriven idag också. Ligger nedbäddad och då gör det inte ont men så fort jag anstränger mig hugger det i magen. Min ena äggstock hade vridit sig så jag misstänker att jag är rätt mörbultad efter att de letade fram den igen Men jag är förvånad över hur bra jag mår... Jag fick ju annan spruta än Otriville vilket skulle göra att ÖS avstannar och så känns det.

Nu funderar jag mest över taktik att övertala dem att få tillbaka ett ägg innan de själva säger

Har ni varit med om att man får styra ägglossningen så att den inte infaller när kliniken har stängt?

• Pigall
    Ellencassandra skrev 2017-11-07 08:51:15 följande:

Här känns det lite som mensen är på väg.. men när jag är orolig/nervös över att den ska komma så brukar jag typ inbilla mig mensvärk ibland så vet inte. Är iallafall 14 dagar nu sen ÄP så den borde väl komma idag eller kanske imorgon?

Åh hoppas inte det! Mensvärk kan du ju få av progesteronet så om du inte har en massa andra symptom som pekar på mens så kan det ju vara det. Håller tummarna att den håller sig borta. Har du tjuvtestat?
  • Pigall
    Azerp skrev 2017-11-07 09:01:41 följande:

Ja väntan är inte kul..

Okej! Vet du vad som skiljer mellan menopur och bemfola? Har inte sett så många som sprutat med bemfola så man blir lite nyfiken :)

Jag har faktiskt ingen aning hur det kommer sig men dom sa att vi skulle sikta in oss på det men att vi blir helt informerad om det idag när dom ringer. Skulle även ta ett blodprov på fredag isåfall. Kanske har något med det att göra då? Jag har ingen aning faktiskt :) Vi går i umeå.

Som jag förstått det så är bemfola samma sak som gonal-f och liknande medan menopur är naturligt utvunnet (av urin), lite mindre potent men innehåller även lh-hormon.

Ja det kanske antar att tillräckligt många ska överleva för att kunna köra långtidsodling och låta din kropp vila upp sig och minska överstimuleringsrisken.
  • Pigall
    Tesora skrev 2017-11-07 09:10:18 följande:

Var ett tag sen jag skrev här. Har hunnit åkt till Uppsala 3 gånger och det blir ingen ägglossning för mig. Så just nu ligger mitt FET och får vänta ett tag. Jag ska börja äta en massa tabletter sånt. Har skrivit ett inlägg om hur det kommer gå till om någon annan behöver gå igenom samma sak.

mydays.vimedbarn.se/ingen-agglossning-ivf-behandling-2/

Åh nej vad jobbigt. Min förra cykel blev också helt knäpp efter första stimuleringen. 28 dagars cykel förvandlades till 37.

Har ni gett upp för denna månaden eller testar du fortfarande?
  • Ellencassandra
    Pigall skrev 2017-11-07 09:18:49 följande:
    Åh hoppas inte det! Mensvärk kan du ju få av progesteronet så om du inte har en massa andra symptom som pekar på mens så kan det ju vara det. Håller tummarna att den håller sig borta. Har du tjuvtestat?
    Jaa men har inte fått det innan av progesteronet men kan ju hoppas att det är den som spökar! :/ jag tjuvtestade rd 9 på kvällen - negativt. Var ju rätt tidigt å inte med morgonurin så har väl en gnutta hopp kvar.. hoppas hoppas att mensen håller sig borta.
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-07 08:43:52 följande:

Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..

Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!

Mår ungefär som dig, helt okej :) Och tarmarna verkar flytta runt i magen typ.

Är oxå jättenervös för samtalet, vågar inte ens tänka på de. Lär väl säkert ringa typ 11.55 oxå så väntan blir riktigt olidlig haha...
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-07 09:24:07 följande:

Som jag förstått det så är bemfola samma sak som gonal-f och liknande medan menopur är naturligt utvunnet (av urin), lite mindre potent men innehåller även lh-hormon.

Ja det kanske antar att tillräckligt många ska överleva för att kunna köra långtidsodling och låta din kropp vila upp sig och minska överstimuleringsrisken.

Okej då är jag med, man undrar ju vad som gör att man får det ena eller det andra :)

Känns som en konstig sak att anta men det ska bli spännande vad dom säger bara dom ringer nån gång. :)
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-06 21:29:35 följande:

Hej! Spännande, då gjorde vi det samma dag ju! Var går du?

Vi har td 16/11. Vad satte du in?

Jag känner att det stramar och spänner men inte i ljumskarna utan mer typ vid naveln eller under. Och så känner jag ut på sidorna.

Jag gjorde ett ET för två år sen, men har helt glömt hur jag kände då... :)

Ja precis! Var så lättad att upptiningen gick bra, varje moment är ju ett orosmoment! Vi går på Stockholm ivf, ni?

Vi satte in ett 2-dagars, har ett 2-dagars och ett 5-dagars kvar i frysen nu. Känner lite mer nu, sticker till ibland i området och ljumsken har lugnat ner sig lite. Då det är första gången har jag inget att jämföra med hur det ska kännas? :) borde fästa i dagarna nu, har du erfarenhet av det?

Okej, grattis :) förstår att det kan vara svårt att komma ihåg hur det var för två år sedan.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017