• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Titikaka
    IdaS85 skrev 2017-09-04 17:59:17 följande:

tänkte mest på att gör man FET så är ju embryot 5-6dagar när det sätts in, medan mitt sattes in första dagen :) förstår du hur jag menar?

Har du endags embryo? Förstår inte riktigt vad menar du genom "sattes in första dagen".

Hur som helst, embryo's ålder räknas efter äggplock. Så du kan räkna datum med det. Till exempel om du fick 3 dagars embryo i dag, då väljer du fredag, den 1a september osv :)
  • Titikaka
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

Kämpa på tjejen! Idag var första dagen, efter en vecka, när jag kände mig som vanlig, innan alla sprutorna. Så det kommer till dig med. Jag till och med blev ledsen att jag mår så bra och känner inget, allt jag tänker att embryot fastnar inte och inget händer. Vi kan inte vara nöjda va? :D
  • Matildas84
    Titikaka skrev 2017-09-04 21:42:49 följande:

Kämpa på tjejen! Idag var första dagen, efter en vecka, när jag kände mig som vanlig, innan alla sprutorna. Så det kommer till dig med. Jag till och med blev ledsen att jag mår så bra och känner inget, allt jag tänker att embryot fastnar inte och inget händer. Vi kan inte vara nöjda va? :D

Jag fick precis samma reaktion! Å ena sidan så befriande att inte ha ont, å andra sidan kändes det som att det "hände något" så länge det gjorde ont vilket var en ljuvlig känsla efter all tid när det inte hänt någonting.. :)
  • waldesten16

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Stackare. Jag har gjort ett äggplock men ingen återföring ( det fanns inga ägg i äggblåsorna). Min mage var väldigt svullen efter och samma sak som dig vida toabesök. var på bröllop en vecka efter och på bilderna ser man tydligt en bula på magen, såg gravid ut. Du har ingen möjlighet att jobba hemifrån eller vara hemma en extra dag?
  • martina79

Tack för alla svar! Jag ska gå privat men de är landstingsanslutna. Det blir Linköping för mig. Är det några här som bor i Kalmartrakten som ska göra IVF i höst?

• Mjbo
    soofa skrev 2017-09-04 21:11:15 följande:

Åh, behöver man ingen Lutinus vid FET?

Jag tror det är olika på klinikerna hur de gör. Jag på ruvardag 2 idag efter fet i naturlig cykel och jag ska ta lutinus två ggr om dagen tills testdag :)
  • Mjbo

Hoppas du kan "slippa" jobbet tills du mår helt bra. Eller möjlighet att jobba hemifrån?

Jag hade oxå jätte besvär efter äggplock. Hade så himla ont i magen så ja kunde knappt gå på en vecka. Varje steg kändes de som att magen skulle explodera. Hoppas verkligen du kan vila och ta det lugnt så blir det nog bättre snart <3
  • Titikaka

De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D

• Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-05 08:51:09 följande:

De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D

Känner lika! Vill bara somna och vakna upp på testdagen! Är på ruvardag 2 idag och tiden går sååå sakta! :(
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-05 08:54:10 följande:

Känner lika! Vill bara somna och vakna upp på testdagen! Är på ruvardag 2 idag och tiden går sååå sakta! :(

Fruktansvärt sakta! Fast jah började tänka att jag vågar inte kolla testen. Förut var jag vann att se negativ, men nu, vet inte hur man hanterar detta.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017