• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hösten84

ngn annan som ruvar som fått kraftiga klara flytningar? Kan det vara efter äggplocket som blåsorna fyller på sig igen och sedan släpper ut? ..nojig

• emz4
    hösten84 skrev 2017-09-04 18:24:23 följande:

ngn annan som ruvar som fått kraftiga klara flytningar? Kan det vara efter äggplocket som blåsorna fyller på sig igen och sedan släpper ut? ..nojig

Flytningarna kunde öka och de va helt normalt sa dem till mig...
  • emz4

Vad fick ni för råd/ restriktioner kring träning och annat? Vi fick inget förutom att jag inte fick spela golf förens efter testdagen..

• Anki7

Första försöket med IVF fick tyvärr avbrytas, surt då det kändes så underbart att äntligen vara igång. Jag visste att dra kunde bli avbrutet om hormondosen blev fel (har PCOS) men var inte beredd på att det skulle bli för att en cysta störde ut allt ????. Slapp åtminstone vänta in ny mens (har upp till 70 dagars cykler...) utan fick börja ny Proverakur nästnästa direkt. Förra månaden hoppades jag att mensen skulle komma på dag 8 (har varit dag 8 el. 10 tidigare) men den dröjde till dag 16 ???? Så gissa om jag blev glad när mensen helt plötsligt kom idag, på dag 8 ????

Så nu gäller det bara att hålla tummarna att den dumma cystan är borta vid UL, förhoppningsvis imorgon. Är den det kan jag starta upp med sprutorna igen direkt och då har jag bara "förlorat" 19 dagar. Är cystan kvar däremot får vi se hur lång väntan blir... Vill så gärna komma vidare i processen!

• Anki7

Ursäkta alls frågetecken, visste inte att den inte fixade smileys

• hösten84
    emz4 skrev 2017-09-04 18:35:03 följande:

Vad fick ni för råd/ restriktioner kring träning och annat? Vi fick inget förutom att jag inte fick spela golf förens efter testdagen..

ok, då behöver jag inte noja för flytningarna, gött.

Fick typ inga råd alls, lev som vanligt men undvik alkohol, tobak och extremsport var det enda de sa.
  • Tiinuli
    hösten84 skrev 2017-09-04 09:32:51 följande:
    Från inskrivningssamtal till första försök tog det bara över sommaren. Men för att få tid för inskrivningssamtal så väntade vi inte på remiss. Det finns privata kliniker som tar emot remisslöst så länge man har gjort hela utredningen och fått resultat att det är IVF som gäller.
    För vår del så gjorde vi utredning jan-maj, fick i maj besked om att det var ok med IVF och läkaren skickade remiss till Huddinge. Men då jag hört mkt gott om Carl von Linné samt vet att det är lång väntetid på Huddinge så ringde jag till Carl von Linné och fick inskrivning typ direkt. Huddinge har fortf inte kallat oss.
    För oss blev samma procedur , behövde inte vänta på att remiss blir godkänd. Ska börja på samma klinik som ni :)
  • Bonnamoran
    Mm79 skrev 2017-09-04 15:18:47 följande:

Väntrummet: *Ellencassandra*Tiinuli första läkarbesök 11/9 *AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9*Stellanocte*Ariellan*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9*EmmaB1988*Martina79, startar IVF oktober- Sprayar: - Sprutar: *Nube, elonva från 29/8 och menopur från 5/9, andra försöket*Lexiefer, bemfola*Bonnamoran, Puregon sedan 30/8, vul 6/9*Söndag, gonal sedan 29/8- Väntar på ÄP/ET/FET: *CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad* soofa, FET nr. 1 i oktober/november *Madeeleenee, äggplock 8/9- Ruvar: * Pajas77, TD 1/9* becccss (1:a återföringen) TD 5/9* Carolayna, TD 9/9* Ida, TD 13/9* Paulina, TD 14/9*Titikaka TD 15/9*Mjbo TD 16/9* Frökenfräken33, TD 17/9*Hösten84, TD 17/9* Matildas84, TD 18/9*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9*Emz4, TD 22/9- Gravid* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

Roligt att vi är så många, och spännande med så många som ruvar. <3 Hoppas på mycket plus och goda nyheter i tråden! :)
  • emz4

[quote=77986289][quote-nick]hösten84 skrev 2017-09-04 18:51:19 följande:[/quote-nick]ok, då behöver jag inte noja för flytningarna, gött.

Fick typ inga råd alls, lev som vanligt men undvik alkohol, tobak och extremsport var det enda de sa.[/quote

Okej, tycker de är lite lurigt dedär, golf är ju mest promenad o de får man göra :) men man vågar ju inte chansa liksom..

• soofa
    emz4 skrev 2017-09-04 18:35:03 följande:

Låter konstigt att du inte skulle få spela golf, men säger de det så..
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017