• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • emz4
    soofa skrev 2017-09-04 19:07:56 följande:

Låter konstigt att du inte skulle få spela golf, men säger de det så..

Haha ja hon sa promenader är okej, då sa min man, golf också, varpå hon säger nej den vridningen är nog inte så gynsam, så får väl hålla mig lugn från de i tre veckor nu då :(
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-04 19:17:50 följande:
    Haha ja hon sa promenader är okej, då sa min man, golf också, varpå hon säger nej den vridningen är nog inte så gynsam, så får väl hålla mig lugn från de i tre veckor nu då :(
    Okej, ja som du säger så vågar man ju inte riskera något..
  • kaleidoskop88

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

• kaleidoskop88
    Anki7 skrev 2017-09-04 18:36:37 följande:

Första försöket med IVF fick tyvärr avbrytas, surt då det kändes så underbart att äntligen vara igång. Jag visste att dra kunde bli avbrutet om hormondosen blev fel (har PCOS) men var inte beredd på att det skulle bli för att en cysta störde ut allt ????. Slapp åtminstone vänta in ny mens (har upp till 70 dagars cykler...) utan fick börja ny Proverakur nästnästa direkt. Förra månaden hoppades jag att mensen skulle komma på dag 8 (har varit dag 8 el. 10 tidigare) men den dröjde till dag 16 ???? Så gissa om jag blev glad när mensen helt plötsligt kom idag, på dag 8 ????

Så nu gäller det bara att hålla tummarna att den dumma cystan är borta vid UL, förhoppningsvis imorgon. Är den det kan jag starta upp med sprutorna igen direkt och då har jag bara "förlorat" 19 dagar. Är cystan kvar däremot får vi se hur lång väntan blir... Vill så gärna komma vidare i processen!

Åh vad tråkigt!! Hoppas cystan försvinner snabbt! Jag var själv lite orolig för cystor då jag haft det tidigare (av hormonspiral), men har sluppit än så länge. Din var iaf inte så stor att de behöver punktera den? Då finns det säkert hopp om att den ska gå tillbaka av sig själv. Berätta hur det går!
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Men åh, stackare! Vad olika det kan vara alltså. Känner mig bortskämd som knappt känt av någonting efter mitt. :/ Måste du verkligen gå till jobbet i morgon då?
  • ijo

Usch förstår känslan! Jag hade också jätteont efter ÄP! Efter ca 1 vecka började smärtan avta för mig. Det är betydligt "skönare" att ruva nu när jag gjorde fet i naturlig cykel. Ingen smärta och inget lutinus!
  • Matildas84

Usch va jobbigt! När var det du hade äggplock? Jag hade också superont efter mitt (hade egentligen ont redan från dagen efter ägglossningssprutan, det kändes så ömt och hade svårt att gå förutom om jag gick väääldigt långsamt). Efter plocket var det värst samma dag och dagen efter sen gjorde det klart ont och var svullet men böev successivt bättre. Värken var helt borta efter 4 dygn iaf! Då var det inte ens ömt.
  • Anki7
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:48:04 följande:

Åh vad tråkigt!! Hoppas cystan försvinner snabbt! Jag var själv lite orolig för cystor då jag haft det tidigare (av hormonspiral), men har sluppit än så länge. Din var iaf inte så stor att de behöver punktera den? Då finns det säkert hopp om att den ska gå tillbaka av sig själv. Berätta hur det går!

Tack! Jag hade en lika stor, ca 5×3,5 cm, vid UL vid första planeringssamtalet i maj. Fick inte mens innan semesterstängningen och vid första UL efter hade den spruckit. Tror den gjorde det i juli för jag hade så konstigt ont i magen då. Och nu hade jag lika ont för ett par veckor sedan så hoppas att det var denna som sprack.
  • soofa
    ijo skrev 2017-09-04 20:10:43 följande:
    Usch förstår känslan! Jag hade också jätteont efter ÄP! Efter ca 1 vecka började smärtan avta för mig. Det är betydligt "skönare" att ruva nu när jag gjorde fet i naturlig cykel. Ingen smärta och inget lutinus!
    Åh, behöver man ingen Lutinus vid FET?
  • BinniBoo

Hej
    Hoppas att man kan få hoppa in här.
    Ska göra ett FET om ca 2 veckor. Känner mig mer nojig över allt än med första barnet (detta blir tredje). Tar det sig har jag fått barn på tre olika sätt haha. Första naturlig väg, andra IVF och då tredje FET. Lite komiskt. Är egentligen inget "fel" på varken mig eller sambon utan vårat problem är att jag inte har några äggledare då jag var tvungen att operera bort dom efter första barnet när jag var 20 år gammal. Tack vare att ett sjukhus inte tog ett prov för att veta varför jag hade så ont utav kopparspiralen som barnmorskan satt in fem dagar tidigare. Ingen tog min smärta på allvar och det tog flera månader innan jag blev ordentligt undersökt och då var det redan försent. Äggledarna var ca 10 cm tjocka pga inflammationer så det var bara att ta bort dom. Inte direkt kul när man var 20 år gammal bara. Tog mig flera år att "komma över det", fast det gör man aldrig helt. Så som läkaren så fint sa, så behöver vi bara en mötesplats för våra ägg och spermier :) Dom fick mötas för drygt 3 år sen vilket resulterade i en son som är 2,5 år nu samt två ägg i frysen och nu ska vi se om det kan tänkas bli ett syskon av ett fryst ägg.

Är planerad insättning i min naturliga cykel vecka 38. Mensen var beräknad till 6/9 men den dök upp redan igår bara för att stressa upp mig ännu mer :P Har velat ha ett till barn hur länge som helst nu men efter det bokades tid för det för drygt 2 veckor sen så känns det som jag får kalla fötter ungefär. Är som sagt mer nojig nu än med dom andra barnen av nån anledning..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 1500219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017