• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Madeeleenee skrev 2017-09-05 19:36:18 följande:

Det bör de ha gjort! Det är blodprovet de tar för att reglera dosen under första veckan. Östrogennivåerna för att se om behandlingen gett effekt. Till mig sa de inga siffror förrän jag frågade om värdet.

Hmm jag vet faktiskt inte om de tagit provet men jag kommer inte ihåg det från förra gången.. denna gång har inga prover tagits än och vet ej om de tar några prover vid vul.
  • kaleidoskop88

Tack för peppningen alla fina <3 jag jobbar på sjukhus, så det är tyvärr svårt att jobba hemifrån ^^ Jobbade idag, det gick bra. Tror det vänt nu, äntligen börjar smärtan släppa - puh! Önskar fortfarande att jag slapp springa på toa o blaska av mina private parts 10gg/dag pga de jäkla vagitorerna xD Jag börjar tro att det bara är män som tillverkat dom, haha! Min Lichen gillar dom INTE iaf.

Angående förmaningar, så sa min läkare typ: brukar du röka, dricka eller springa maraton? Inte? Ok då behöver du inte börja just nu. I övrigt - lev som vanligt Så jag kör på det. Om det inte tar sig så tror jag inte det är för man levt som vanligt iaf - då skulle jag inte ens kunna jobba

• IdaS85
    Titikaka skrev 2017-09-04 21:29:13 följande:

Har du endags embryo? Förstår inte riktigt vad menar du genom "sattes in första dagen".

Hur som helst, embryo's ålder räknas efter äggplock. Så du kan räkna datum med det. Till exempel om du fick 3 dagars embryo i dag, då väljer du fredag, den 1a september osv :)

tack! De va så jag menade :)
  • Carolayna

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

• Carolayna
    Carolayna skrev 2017-09-05 21:15:37 följande:

Fick en blödning idag så jag antar att det är kört. Så ledsen eftersom vi har bestämt oss för att bara göra ett försök. Det var idag jag skulle få mens. Kallar man det ett missfall? Jag skulle ha tagit GT på söndag.

Jag har haft ont i äggstockarna idag och mått lite illa, mått dåligt och känt mig konstig.
  • IdaS85

Förstår precis! Fick lite bruna flytningar igår och det har fortsatt idag. Läst om det och det är rätt vanligt även om man är gravid och även blödning. Men man blir ju helt knäckt och orolig ändå! Men läkaren sa till oss att jag ska fortsätta med lutinus till testdagen även om man får nån blödning för man kan få det även om det tagit sig. Så bara hoppas, vänta och sysselsätta sig så mycket man bara kan för att inte tänka på det. Jag har inte TD fören 13/9 så känns spm en evighet av oro! Hoppas verkligen din blödning avtar och att du får ett klart och fint plus på din TD <3
  • ijo

Hoppas att det inte är någon fara <3 Det är ju ändå en del som blöder även fast dom är gravida. Håller tummarna! Får man fråga varför ni bestämt er för bara ett försök?
  • Carolayna
    ijo skrev 2017-09-05 21:38:26 följande:

Hoppas att det inte är någon fara <3 Det är ju ändå en del som blöder även fast dom är gravida. Håller tummarna! Får man fråga varför ni bestämt er för bara ett försök?

Vi har tyvärr inte råd med fler försök och vi har ju trots allt ett barn.
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-05 20:14:23 följande:

Tack för peppningen alla fina <3 jag jobbar på sjukhus, så det är tyvärr svårt att jobba hemifrån ^^ Jobbade idag, det gick bra. Tror det vänt nu, äntligen börjar smärtan släppa - puh! Önskar fortfarande att jag slapp springa på toa o blaska av mina private parts 10gg/dag pga de jäkla vagitorerna xD Jag börjar tro att det bara är män som tillverkat dom, haha! Min Lichen gillar dom INTE iaf.

Angående förmaningar, så sa min läkare typ: brukar du röka, dricka eller springa maraton? Inte? Ok då behöver du inte börja just nu. I övrigt - lev som vanligt Så jag kör på det. Om det inte tar sig så tror jag inte det är för man levt som vanligt iaf - då skulle jag inte ens kunna jobba

Okej, vad skönt att du börjar må bättre och att det har gått bra att jobba.

Jag har fått samma information som dig, även om jag inte gjort något återinförande än - att embryot ligger väl skyddat där inne och att man ska kunna leva på som vanligt.
  • IdaS85
    soofa skrev 2017-09-05 22:20:54 följande:

Okej, vad skönt att du börjar må bättre och att det har gått bra att jobba.

Jag har fått samma information som dig, även om jag inte gjort något återinförande än - att embryot ligger väl skyddat där inne och att man ska kunna leva på som vanligt.

Till mig sa dom bara att jag inte skulle springa eller rida (för skumpandet antar jag) Utan istället promenera. För mig spelar de ingen roll för jag tränar inte i vanliga fall :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017