• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bonnamoran
    Madeeleenee skrev 2017-09-05 19:36:18 följande:

Det bör de ha gjort! Det är blodprovet de tar för att reglera dosen under första veckan. Östrogennivåerna för att se om behandlingen gett effekt. Till mig sa de inga siffror förrän jag frågade om värdet.

Tog blodprovet i måndags och fick något sänkt dos. Sprutar med Puregon 125 nu (startade med 150). Har haft rätt ont i magen de senaste dagarna så det är lätt att tänka att de kanske avbryter behandlingen för att börja om på nytt med lägre dos. Men vad vet jag, svårt att veta vad som är normalt när allt är så himla individuellt. Idag är det dags för första vul iaf så snart har vi svar på det.
  • Söndag
    IdaS85 skrev 2017-09-05 22:54:01 följande:

Till mig sa dom bara att jag inte skulle springa eller rida (för skumpandet antar jag) Utan istället promenera. För mig spelar de ingen roll för jag tränar inte i vanliga fall :)

Jag red hela ruvningen! I Örebro sa de lev som vanligt!
  • Mjbo

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

• Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

Jag är också på dag 3 idag. Efter gårdagens livmoder krampanfall (låg i sisådär 30 minuter i fosterställning) så känns det som mensvärk idag lite överallt, äggstock och magen. Jag hoppas verkligen att lutinus har mer fördelar än nackdelar (biverkningar). Hur ska man orka 2 veckor till? jag vet inte.... Ska försöka tänka på något annat. 
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Men kanske det är bra, det kan betyda att embryot fastnar. Min väninna sa hon kände mensvärk och sen pulsade hon. Jag är på dag 4 och känner inget alls och är så svinrädd att inget händer där nere :(
  • Tiinuli

Jag var gravid i våras och hade grym värk från ägglossning till nån vecka efter jag plussade :)

• kaleidoskop88
    Titikaka skrev 2017-09-06 11:23:19 följande:

Men kanske det är bra, det kan betyda att embryot fastnar. Min väninna sa hon kände mensvärk och sen pulsade hon. Jag är på dag 4 och känner inget alls och är så svinrädd att inget händer där nere :(

Förstår hur du menar! Jag har haft så ont efter äggplocket, men i övrigt har jag inte känt nåt alls! Jag är typ övertygad om att det inte har blivit nåt... Tänker att det är bättre att vara negativt inställd på nåt sätt. Försöker vara positiv, men jag är nog lite negativt lagd över lag hahahaha. Tänker också att lite känningar är normalt om ägget fäster Men jag funderar på... Får man sin mens runt vanlig tid annars, eller hur funkar det? Ingen på kliniken som sa något om det... Mjbo - försök hålla hakan uppe, det är säkert Lutinus som spökar!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-05 17:09:33 följande:

Så spännande! Jag ska börja med menopur idag och vul i slutet på veckan.

Kul! Hoppas det går bra
  • Titikaka
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-06 11:48:04 följande:

Förstår hur du menar! Jag har haft så ont efter äggplocket, men i övrigt har jag inte känt nåt alls! Jag är typ övertygad om att det inte har blivit nåt... Tänker att det är bättre att vara negativt inställd på nåt sätt. Försöker vara positiv, men jag är nog lite negativt lagd över lag hahahaha. Tänker också att lite känningar är normalt om ägget fäster Men jag funderar på... Får man sin mens runt vanlig tid annars, eller hur funkar det? Ingen på kliniken som sa något om det... Mjbo - försök hålla hakan uppe, det är säkert Lutinus som spökar!

Ja jag blev inställd lite mer negativt efter igår när fick veta att bara ett embryo som ska frysas. Tänker om dåligt ägg kvalité, vilken kan vara en förklaringen till varför blev inget i fyra år. Missfall som jag hade kan också påpeka detta. Så är lite skeptisk nu..

Mens borde inte komma om det blev graviditet tror jag, men kanske lite blod kan vara som i vanligt fall, men vet inte :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017