• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-04 18:23:27 följande:

Ja verkligen! De var ca 12 st, 8 på v stora och fina, 4 något mindre på högra. Känns att det börjar bli trångt!

Spännande hur många dagar har du sprutat? :)
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-05 09:15:59 följande:

Fruktansvärt sakta! Fast jah började tänka att jag vågar inte kolla testen. Förut var jag vann att se negativ, men nu, vet inte hur man hanterar detta.

Precis så känner ja oxå. Förut så såg man neg test i princip varje månad. Jag iallafall väntade mig ett negativt test och var van så det kändes inte lika tufft. Nu när man vet att allt är som de ska, den ligger där den ligger, Alla förutsättningar är bra, och man kan inte göra annat än att vänta. Gaaah man blir ju helt knäpp!!
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-02 13:35:07 följande:
    Åh vad kul!! :) Jag är också orolig hela tiden. Hemskt att gå på toa och vara livrädd för blod. Jag känner inte heller något. Önskar mig till och med lite illamående för att få känna något! Måste försöka hålla mig sysselsatt så dagarna går lite snabbare ;)
    Ja det är jättejobbigt, blivit rädd så många gånger när det bara varit lutinus.. Längtar tills VUL så man får se att allt är bra, men allra mest tills vecka 12 är över så man kanske kan slappna av lite mer :) Vi får njuta av att vi mår bra även om man egentligen vill ha lite symptom ;)
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-09-05 08:51:09 följande:

De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D

Åh, förstår det men ett är bättre än inget. Och du har säkert ett superembryo i dig redan nu. Jag håller tummarna. <3
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-05 08:46:23 följande:
    Jag tror det är olika på klinikerna hur de gör. Jag på ruvardag 2 idag efter fet i naturlig cykel och jag ska ta lutinus två ggr om dagen tills testdag :)
    Okej, då slipper jag dem sannolikt inte helt då. ;)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-09-05 10:35:49 följande:

Åh, förstår det men ett är bättre än inget. Och du har säkert ett superembryo i dig redan nu. Jag håller tummarna. <3

Tack <3
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-09-05 10:36:08 följande:

Okej, då slipper jag dem sannolikt inte helt då. ;)

Vilken klinik går du på? :)
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-05 11:11:11 följande:
    Vilken klinik går du på? :)
    Fertilitetscentrum i Göteborg.
  • Nube
    Becccss skrev 2017-09-05 10:11:10 följande:

Ja det är jättejobbigt, blivit rädd så många gånger när det bara varit lutinus.. Längtar tills VUL så man får se att allt är bra, men allra mest tills vecka 12 är över så man kanske kan slappna av lite mer :) Vi får njuta av att vi mår bra även om man egentligen vill ha lite symptom ;)

Grattis till plusset! :)
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-05 09:19:10 följande:

Spännande hur många dagar har du sprutat? :)

10 dagen idag. Sista dagen med gonal idag och imorgon blir det ovitrelle :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017