• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mjbo
    Mm79 skrev 2017-09-06 10:48:21 följande:
    Jag är också på dag 3 idag. Efter gårdagens livmoder krampanfall (låg i sisådär 30 minuter i fosterställning) så känns det som mensvärk idag lite överallt, äggstock och magen. Jag hoppas verkligen att lutinus har mer fördelar än nackdelar (biverkningar). Hur ska man orka 2 veckor till? jag vet inte.... Ska försöka tänka på något annat. 

Jadu.. samma fråga jag ställer mig oxå.. Hur ska man orka 2 veckor till?.. Har du tänkt testa nånting innan testdag eller håller du dig?

• Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-06 11:23:19 följande:
    Men kanske det är bra, det kan betyda att embryot fastnar. Min väninna sa hon kände mensvärk och sen pulsade hon. Jag är på dag 4 och känner inget alls och är så svinrädd att inget händer där nere :(

Ja jag hoppas det. Men samtidigt så känns det så hopplöst för sist jag plussade så hade jag grym mensvärk innan oxå.. Men, det slutade som sagt i MA så det känns som att man vet inte vad man ska hoppas på.. Klart man blir glad om det blir plus, men jag skulle aldrig våga vara glad på riktigt efter det jag var med om i somras.. Om de blir plus så skulle samma sekund man blir glad, skulle betyda en ny oro för nya saker, i mitt fall ma.. och då ska man vänta och vänta till ul.. Denna väntan tar knäcken på mig. Känns som man har inte gjort något annat än att väntat sen i oktober förra året. (om man inte räknar med de första 2 åren vi försökt själva)
    Väntan på operation, väntan på kallelser, väntan på sprutdagar, väntan på ultraljud, Väntan på mens, väntan på ägglossning, väntan på mediciner, väntan på remisser, väntan på insättningar, väntan på testdagar, väntan på nya ultraljud...

Nej fy tusan, CRED till dom som håller på med detta i många, många års tid konstant <3

• Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-06 13:21:16 följande:

Jadu.. samma fråga jag ställer mig oxå.. Hur ska man orka 2 veckor till?.. Har du tänkt testa nånting innan testdag eller håller du dig?

Jag tänker nog att testa i slutet av nästa vecka... tjuvtesta :p och inte hoppas på mycket. (går det ens?) 
  • Mjbo
    Mm79 skrev 2017-09-06 14:02:55 följande:
    Jag tänker nog att testa i slutet av nästa vecka... tjuvtesta :p och inte hoppas på mycket. (går det ens?) 
    haha! Nej tyvärr tror ja inte att det går! :D Men man kan ju alltid försöka?? När hade du testdag?
  • ijo
    Mjbo skrev 2017-09-06 13:27:29 följande:

Ja jag hoppas det. Men samtidigt så känns det så hopplöst för sist jag plussade så hade jag grym mensvärk innan oxå.. Men, det slutade som sagt i MA så det känns som att man vet inte vad man ska hoppas på.. Klart man blir glad om det blir plus, men jag skulle aldrig våga vara glad på riktigt efter det jag var med om i somras.. Om de blir plus så skulle samma sekund man blir glad, skulle betyda en ny oro för nya saker, i mitt fall ma.. och då ska man vänta och vänta till ul.. Denna väntan tar knäcken på mig. Känns som man har inte gjort något annat än att väntat sen i oktober förra året. (om man inte räknar med de första 2 åren vi försökt själva)

Väntan på operation, väntan på kallelser, väntan på sprutdagar, väntan på ultraljud, Väntan på mens, väntan på ägglossning, väntan på mediciner, väntan på remisser, väntan på insättningar, väntan på testdagar, väntan på nya ultraljud...

Nej fy tusan, CRED till dom som håller på med detta i många, många års tid konstant <3

Fy för MA alltså! Fick du reda på det när ni var på ul eller? Denna ständiga oro och väntan..
  • Mm79
    Mjbo skrev 2017-09-06 15:16:54 följande:
    haha! Nej tyvärr tror ja inte att det går! :D Men man kan ju alltid försöka?? När hade du testdag?
    19/9 är det TD. Jag hoppas inte på för mycket,  men maken är väldigt positiv. 
  • Mjbo
    ijo skrev 2017-09-06 15:36:22 följande:

Fy för MA alltså! Fick du reda på det när ni var på ul eller? Denna ständiga oro och väntan..

Nej de va ju de som va så himla läskigt att på ul i v 8 slog hjärtat de såg man klart och tydligt. Man tycker ju att man borde va ganska "safe" då.. Men icke.

Såg det i v 11 på ett till ul jag begärde fast på hemmaorten. Den hade dött nån gång där imellan.
  • Mjbo
    Mm79 skrev 2017-09-06 15:51:41 följande:

19/9 är det TD. Jag hoppas inte på för mycket,  men maken är väldigt positiv. 

Min make är oxå positiv. Bra såklsrt, men ändå lite irriterande att intr han oroar sig. Varför kan inte jag oxå slappna av och ta de lite som de kommer??
  • Madeeleenee
    Mjbo skrev 2017-09-06 16:49:51 följande:

Min make är oxå positiv. Bra såklsrt, men ändå lite irriterande att intr han oroar sig. Varför kan inte jag oxå slappna av och ta de lite som de kommer??

Samma här.. vi har inte ens gjort äggplocket men han är nästan säker på att jag får den bästa 30 årspresenten nästa sommar.. hoppas han har rätt!
  • Matildas84
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

Jag tror också att det är lutinus! Har för mig att ont i magen står med som vanlig biverkning? Men sjukt jobbigt ändå såklart. Alltså det är så mycket hela tiden med allt detta, som nån nämnde tidigare är vi faktiskt himla starka som håller på med sprutor, svullna magar, äckliga flytningar, värk, fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan.. och så ska en liksom sköta sitt jobb obemärkt däremellan.. ! Jag springer fram och tillbaka mellan mitt rum och toan på jobbet med min hemliga påse proppad med trosskydd och vagitorier..hysteriskt detta!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017