• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Matildas84
    hösten84 skrev 2017-09-09 11:53:02 följande:

Hur mår du idag? Jag håller med dig jag skulle hellre ha kvar perioden av hopp längre. Är nu på ruvdag 8 och igår blev litunusgegget lite lite bieget-färgat, i min vanliga cykel kommer mensen imorgon och jag brukar få lite sånna små små brun-klegg (ursäkta beskrivning) några dagar innan, hade även lite imorse.

Försöker hålla hoppet uppe men är väldigt ledsen.

Alltså det är ju oundvikligt att förhålla sig till kroppen och alla symtom på nåt neutralt sätt. Ena dagen stack det till och då är man lycklig i två dygn i tron om att ett ägg kanske har fäst. Sen börjar nåt annat symtom som påminner om "inför mens" och plötsligt är man i sorg istället.

Hur har det gått för dig idag? Hoppas att det gav sig och inte kommit nåt mer mens-symtom! Jag är öm i livmodern till och från och har ont i brösten. Igår var jag känslomässig labil på ett sätt som alltid sker exakt en vecka innan mens (vilket tyvärr stämmer mer min cykel..). Så jag vet inte. Å andra sidan är det ju alltid samma symtom på graviditet som på mens som brukar nämnas och om du får en eventuell mindre blödning är ju det också vanligt vid graviditet så det är ju verkligen inte kört än! Dock lite fräckt av naturen att lägga upp det så kan jag tycka.
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-09 18:33:18 följande:

Ruvdag 7 idag. Tack tjejer. Jag är inte redo att vara riktigt glad, men del av stress minskat.. Ett litet steg framåt..

Grattis!!!! :)
  • Matildas84
    Titikaka skrev 2017-09-09 18:33:18 följande:

Ruvdag 7 idag. Tack tjejer. Jag är inte redo att vara riktigt glad, men del av stress minskat.. Ett litet steg framåt..

Grattis! Förstår att du känner så, en dag i taget, men GRATTIS iaf! :)
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-10 07:08:36 följande:

Grattis!!!! :)

Tack! Har du testat? Jag väntade på uppdatering från dig :)
  • Mjbo
    Titikaka skrev 2017-09-10 09:29:52 följande:

Tack! Har du testat? Jag väntade på uppdatering från dig :)

Nej inte testat än........ :p
  • hanna8911

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Lexiefer, bemfola

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9

*Anki7, menopur sedan 6/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

- Ruvar:

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Pigall

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

• Bonnamoran
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Har äp imorgon så min sista sprutdag var i fredags, ovitrelle i lördags. Jag hade korta protokollet och sprutade i 10 dagar.
  • Pigall
    Bonnamoran skrev 2017-09-10 12:20:08 följande:

Har äp imorgon så min sista sprutdag var i fredags, ovitrelle i lördags. Jag hade korta protokollet och sprutade i 10 dagar.

Lycka till på äggplocket! Är det första gången? Vart ska du göra det?
  • jamka
    Pigall skrev 2017-09-09 21:27:27 följande:

Sprutorna tyckte jag absolut inte var någon fara. Jag fick bemfola och cetrotide. Bemfolan kändes knappt alls och cetrotiden sved bara till lite i några minuter och sen var det över. Så det ska du inte vara orolig över. Det kommer gå jättebra.

Mitt äggplock var lite jobbigare dock eftersom att jag tydligen är väldigt svårbedövad. Så det gjorde väldigt ont först men då tog de en paus och gav mig en extra morfindos och resten gick hur enkelt som helst. Så om du vet med dig att du är svårbedövad (t.ex. att du behöver flera doser bedövning hos tandläkaren) så säg till läkaren i förväg så att de kan vara beredda med en extra dos. Jag hade även en hel del smärta dagarna efter plockat men inget som inte gick att åtgärda med lite kärlek och alvedon. Förhoppningsvis kommer det gå jätteenkelt för dig och bli en fin liten bebis när allt är klart:)

Tack snälla du, jag har försökt att få syskon till min son i nästan 10 år så jag vågar inte lita på att det går vägen den här gången för att inte bli besviken igen.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017