• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-09-07 14:51:30 följande:
    Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
    Blev det något tjuvtest idag?
  • Nube
    jamka skrev 2017-09-09 11:52:47 följande:

Vad glad jag är som hittade er! Vid nästa mens ska jag börja spruta, det blir min första ivf. Vi har en son som kom på naturlig väg och han är nu 10 år och vi har inte än lyckats att få syskon till honom. Eftersom jag redan är 40 så ser jag ivf som min sista chans.

Välkommen! Ska du göra lång eller kort protokoll? Hoppas att det blir en bebis nu då :)
  • Nube

Hur gick det för Carolayna som hade TD idag?

Väntrummet:  

*Ellencassandra 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9  

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar:  

- Sprutar:  

*Lexiefer, bemfola 

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

- Väntar på ÄP/ET/FET:  

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november  

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, äggplock 12/9  (IVF nr. 2)

- Ruvar:  

* Carolayna, TD 9/9 

* Ida, TD 13/9 

* Paulina, TD 14/9 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

* Frökenfräken33, TD 17/9 

*Hösten84, TD 17/9 

* Matildas84, TD 18/9 

*Koleisdoskop88, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• jamka
    Nube skrev 2017-09-09 14:27:57 följande:
    Välkommen! Ska du göra lång eller kort protokoll? Hoppas att det blir en bebis nu då :)
    Tack! Jag tror att det blir kort protokoll eftersom jag ska börja spruta på andra dagen av mens. Jag fick missfall i augusti och det var mitt femte missfall på 10 år. Läkaren tipsade mig då att testa ivf så fort som möjligt, så länge gravidhormonerna finns kvar. Är mycket orolig inför att ta sprutor och sedan äggplockning.
  • soofa
    jamka skrev 2017-09-09 15:54:13 följande:
    Tack! Jag tror att det blir kort protokoll eftersom jag ska börja spruta på andra dagen av mens. Jag fick missfall i augusti och det var mitt femte missfall på 10 år. Läkaren tipsade mig då att testa ivf så fort som möjligt, så länge gravidhormonerna finns kvar. Är mycket orolig inför att ta sprutor och sedan äggplockning.
    Förstår oron men man vänjer sig faktiskt ganska snabbt vid sprutorna och för mig och vad jag förstått det som har ägguttaget varit ett lindrigt ingrepp för de flesta i den här gruppen.
  • Bonnamoran
    Söndag skrev 2017-09-09 08:51:21 följande:

Förstår att de är skönt! Jag är avis så skönt att ha de klart!!

Du är ju snart där du också :) Tiden går tack och lov rätt fort i det här.
  • Madeeleenee
    jamka skrev 2017-09-09 15:54:13 följande:

För mig (allas upplevelser är såklart unika) var sprutorna absolut ingen fara. Värre att ta stick i fingret:) kände inte nålarna alls. Mer som om någon petade mig i magen. Äggplocket gick jättebra, absolut inte ONT mer lite obehagligt men skulle lätt göra det igen. Jag var orolig över det eftersom jag hade väldigt ont av ballongen från äggspolningen, men den smärtan går inte att jämföra med äggplocket för mig. :) kommer gå jättebra!
  • Madeeleenee
    Titikaka skrev 2017-09-09 17:29:26 följande:

Nu hittade jag ett sätt :D

Åh grattis!!!! Vilken dag??
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017