• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mjbo

Rd7 idag... i våras plussade jag på rd7. Har testat nu dock mitt på dagen, ej morgonurin. Men de va tvär negativt.... har haft det på känn att det inte tagit sig denna gång dock, så jag blev inte jätte förvånad...

• Pigall
    Mjbo skrev 2017-09-10 14:20:54 följande:

Rd7 idag... i våras plussade jag på rd7. Har testat nu dock mitt på dagen, ej morgonurin. Men de va tvär negativt.... har haft det på känn att det inte tagit sig denna gång dock, så jag blev inte jätte förvånad...

Usch vad jobbigt! Förstår att du är besviken. Det är ju fortfarande gott om tid kvar till testdag och du använde ju inte morgonurin så det kan ju ändra sig tills dess. Använde du ett testa tidigt test eller ett vanligt? Vi håller tummarna att det hinner ändras till TD! Men vet hur du känner. Jag har också på känn att det inte tagit sig den här gången och har ställt in mig på att det blir en cykel till. Uppdatera oss om du testar fler gånger! Styrkekramar!
  • Mjbo
    Pigall skrev 2017-09-10 14:31:13 följande:

Usch vad jobbigt! Förstår att du är besviken. Det är ju fortfarande gott om tid kvar till testdag och du använde ju inte morgonurin så det kan ju ändra sig tills dess. Använde du ett testa tidigt test eller ett vanligt? Vi håller tummarna att det hinner ändras till TD! Men vet hur du känner. Jag har också på känn att det inte tagit sig den här gången och har ställt in mig på att det blir en cykel till. Uppdatera oss om du testar fler gånger! Styrkekramar!

Tack. Ja de är ett tag kvar tills testdag, men ska ha mens om ca 2-3 dagar, så hade det varit positivt så hade det varit det nu redan.. Nej ja är säker på att det inte blir nått denna gång tyvärr. Känner det i hela kroppen.

Har du testat nått? Kram till dig med.
  • Pigall
    Mjbo skrev 2017-09-10 14:39:28 följande:

Tack. Ja de är ett tag kvar tills testdag, men ska ha mens om ca 2-3 dagar, så hade det varit positivt så hade det varit det nu redan.. Nej ja är säker på att det inte blir nått denna gång tyvärr. Känner det i hela kroppen.

Har du testat nått? Kram till dig med.

Aha, ja man känner ju tyvärr sin kropp rätt väl. Även om den kan luras ibland. Har du några fler i frysen eller blir det ny omgång för dig om dina instinkter stämmer?

Nej jag har inte testat än. Detta är första dagen ovitrellen inte skulle spöka och har inga test hemma. Men är ju sugen på att testa. Man vill ju så gärna tro att man bara inbillar sig att det inte blivit något.
  • hösten84
    Matildas84 skrev 2017-09-10 00:11:08 följande:
    Alltså det är ju oundvikligt att förhålla sig till kroppen och alla symtom på nåt neutralt sätt. Ena dagen stack det till och då är man lycklig i två dygn i tron om att ett ägg kanske har fäst. Sen börjar nåt annat symtom som påminner om "inför mens" och plötsligt är man i sorg istället.

Hur har det gått för dig idag? Hoppas att det gav sig och inte kommit nåt mer mens-symtom! Jag är öm i livmodern till och från och har ont i brösten. Igår var jag känslomässig labil på ett sätt som alltid sker exakt en vecka innan mens (vilket tyvärr stämmer mer min cykel..). Så jag vet inte. Å andra sidan är det ju alltid samma symtom på graviditet som på mens som brukar nämnas och om du får en eventuell mindre blödning är ju det också vanligt vid graviditet så det är ju verkligen inte kört än! Dock lite fräckt av naturen att lägga upp det så kan jag tycka.
    Jo denna slitning mellan hopp och förtvivlan är käck.
    Det kom bara de två bruna flytningarna o sen på lör lunch när det var dags för min vän lutinus så fick jag ut lite blod på applikatorn. Men efter det har det inte varit någonting, så jag håller tummarna fortf. Men alla andra symtom har försvunnit, ömma bröst osv. Känner ngt drag i äggstockarna ngn gång per dag. Känns som sockerdricka i livmodern till och från, det är nytt.

Vet inte vad jag ska tro. Jag hoppas det är hjälten som för liv i luckan:)

Testdag om en vecka, tänker att nu får det vara färdiggooglat tills dess. Nätet kan inte ge mig svar som ett gravtest kan, där är det tydligt, ja eller nej.
    Ska du testa i förväg? Jag har funderat på det, det vore så fantastiskt att få se ett plus, men samtidigt om jag inte testar så får jag behålla hoppet en vecka till:)
  • hösten84
    Titikaka skrev 2017-09-09 18:33:18 följande:
    Ruvdag 7 idag. Tack tjejer. Jag är inte redo att vara riktigt glad, men del av stress minskat.. Ett litet steg framåt..
    Stort grattis!
  • Mjbo
    Pigall skrev 2017-09-10 14:53:21 följande:

Aha, ja man känner ju tyvärr sin kropp rätt väl. Även om den kan luras ibland. Har du några fler i frysen eller blir det ny omgång för dig om dina instinkter stämmer?

Nej jag har inte testat än. Detta är första dagen ovitrellen inte skulle spöka och har inga test hemma. Men är ju sugen på att testa. Man vill ju så gärna tro att man bara inbillar sig att det inte blivit något.

Vi har 3 ägg kvar i frysen.. Nej börja ny omgång vet jag faktist inte om jag orkar med. Aldrig mått så psykiskt dåligt i mitt liv som det här året. Så jag vet inte.

Okej, ja då kanske du kan testa om ett par dagar om du vågar och vill. Stort lycka till iallafall!
  • Ellencassandra

Ni är så starka allihop. Blir så sjukt provocerad när jag läste en tråd nu om en tjej som mådde så dåligt över att hon bara fått TRE pojkar å ingen tjej. Hon grät och var gravid nu med ett fjärde barn men så rädd att det var en pojke till. Å här sitter man å kämpar i flera år. Vi tar sprutor, ägguttag, väntar å väntar.. dras mellan hopp å förtvivlan.. vad skulle man inte göra? :/
    Har inte börjat än med min första omgång men hoppas att mensen kommer på fredag så jag kan börja på lördag :)

• soofa
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Jag sprutade också i 10 dagar.
  • Becccss
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Har inga bra tips för att lindra smärtan i brösten tyvärr, har också väldigt ont.. Har du provat om tex Alvedon hjälper lite?
    Jag tog sprutor precis lika länge som dig, och av 10 ägg blev 9 befruktade och utvecklades som dom skulle. Visserligen fick vi inga till frysen (men lyckades med ägget vi fick tillbaka), så kanske hade det med äggkvalitén att göra och att dom växte för fort..? Eller att dom helt enkelt utvecklas ännu bättre i livmodern. Lycka till med ruvningen <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017