• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Matildas84
    Titikaka skrev 2017-09-08 21:43:25 följande:

Jag är på RD 6 och hade lite ilningar som jag brukar ha 2-3 dagar innan mens. Och det är mens dag på måndag enligt kalendern, så det kan vara att jag får mens då. Jag är lite ledsen, men ibland jag tycker att det är bättre får veta tidigare än hoppa mellan hopp och besvikelse. Såå himlasvårt..

Ja det ligger någonting i det du säger. Jag skulle dock hellre ha kvar perioden av hopp längre eftersom att nästa period av väntan på nästa försök börjar tidigare annars... jag hoppas verkligen att det inte är menssymtom vi känner av nån av oss..
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-09-08 20:58:22 följande:

Vad kul! Då har jag äggplock en dag efter dig, spännande! Hur många blåsor hade du? Ja, själva äggplocket är ingenting att vara nervös över.. det värsta kommer sedan med all spänning över befruktning, cellfördelning, insättning och sedan tiden innan man kan testa. Lycka till! :)

Ungefär 10 som var runt 14 mm men de sa att de kunde hinna fler vid äp. Spännande! Var går du? Ja alla funderingar kan ju vara lite smått knäckande, får försöka hålla oss sysselsatta :) Lycka till du också!
  • soofa
    Tiinuli skrev 2017-09-09 07:39:27 följande:

En fråga får/kan man ha sex som vanligt under behandlingen? :)

Till oss har dem inte sagt att vi inte skulle få det, men sen har jag inte heller känt något behov eller lust till det under behandlingen. Men vill man så tror jag det bara är och köra på, det är upp till hur du mår. :)
  • Tiinuli
    soofa skrev 2017-09-09 07:52:16 följande:
    Till oss har dem inte sagt att vi inte skulle få det, men sen har jag inte heller känt något behov eller lust till det under behandlingen. Men vill man så tror jag det bara är och köra på, det är upp till hur du mår. :)
    Okej tack för svar :)
  • Anki7

Har jag också funderat på... Mannen ska helst "spara sig" 5 dagar innan ÄP men i övrigt har de inte sagt något, vet inte om det är för att det inte spelar någon roll eller om de bara missat det.

• Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-08 19:14:16 följande:

Härligt! Ja då var vi paret som var inne samtidigt som er, men det förstod du säkert redan hihi. Fantastiskt fin pojke ni har!

Tack!! nu är jag ju lite partisk men håller med!!

Hur mår du idag?
  • Söndag
    Bonnamoran skrev 2017-09-08 20:05:33 följande:

Skönt att ha fått ett datum för ÄP! Sista Puregon + Orgalutran sprutorna ikväll. :) Känns as-skönt att slippa dessa sprutor, och har blivit lite mindre orolig inför ÄP efter att fler av er här inne sagt att det var uthärdligt :)

Förstår att de är skönt! Jag är avis så skönt att ha de klart!!
  • Madeeleenee
    Söndag skrev 2017-09-09 08:50:37 följande:

Tack!! nu är jag ju lite partisk men håller med!!

Hur mår du idag?

Hej! Mår bättre idag! Fortfarande öm men känns mycket bättre redan!
  • Madeeleenee

Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.

Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017