• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • ABH

Hej!
    Hoppar in i tråden, då jag följde den slaviskt under tiden jag hoppades på ett positivt testresultat. Det är ju så himla lätt att beskylla sig själv för att "hitta på" symptom i huvudet bara för att man längtar så vansinnigt mycket, men å andra sidan så känner man ju sin egna kropp bäst.

Jag hade känningar i livmodern - att det stack till ibland och drog lite konstigt.
    5-6 dagar efter ägglossningen var jag så enormt trött att jag trodde att jag höll på att bli sjuk (och hade ett jäkla humör, trodde kanske det var PMSen som spökade).
    Fick sen en knölaktig förändring i bröstvävnaden från en dag till nästa.
    OCH fick sen två negativa test på BIM -6 och BIM -4.

Testade bara "för nyfikenhets skull" på BIM -1, och var säker på att det skulle vara negativt. Det var det inte.

Summa summarum blir väl att det inte alltid är dåligt att känna efter mycket - jag har aldrig haft såna symptom förut och är nu i v 7+5.
    Lycka till allihopa!!!!

• Polkagrisen85
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-23 15:23:02 följande:

Jag är gravid! Cb early är från igår och stickorna är från igår (dom svaga) och idag (dom starka)

Grattis !!! Testa du dig tidigt ? Eller när du hade bim ?
  • Anonym (Längtar)
    Polkagrisen85 skrev 2017-09-23 18:10:11 följande:

Grattis !!! Testa du dig tidigt ? Eller när du hade bim ?

Vet inte exakt när jag har bim men äl +10 plussade jag
  • Nellis93

Känner naaada idag.

BIM 29/9 någon mer som har samma som ibte känner något x)

• Lindalängtar
    Nellis93 skrev 2017-09-23 18:59:50 följande:

Känner naaada idag.

BIM 29/9 någon mer som har samma som ibte känner något x)

Jag har bim 28/9 o känner inget direkt jag heller, känt lite då o då men tror nog att det mest är inbillning/annat :) men ändå väldigt spännande!
  • Polkagrisen85
    Sheltielife skrev 2017-09-23 14:03:39 följande:
    Det är inte konstigt! Både progresteron och östrogen stiger efter ägglossningen om ägget är befruktat så kan de ge symtom som ömma bröst innan symtomen på hcg (bland annat illamående osv) har börjat komma i kroppen! :D
    Så spännande ! Jag har varit supertrött nu flera dagar plus att humöret varit helt åt skogen , hmm så spännande !
  • Polkagrisen85
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-23 18:46:30 följande:
    Vet inte exakt när jag har bim men äl +10 plussade jag
    Vad har du för test ? Visst finns det nåt test som går att testa lite tidigare ?
  • Anonym (Längtar)
    Polkagrisen85 skrev 2017-09-23 20:28:52 följande:

Vad har du för test ? Visst finns det nåt test som går att testa lite tidigare ?

Först testade jag med cb vanliga test och såna där billiga stickor. Tyckte mig ana en skugga så jag slängde mig i bilen och köpte cb early, med dom kan man testa flera dagar innan bim. Har testat flera gånger med alla pappers stickor och strecket blir lite starkare hela tiden:D.
  • Polkagrisen85

Tack för svar ????

Anonym (Längtar) skrev 2017-09-23 21:03:43 följande:

Först testade jag med cb vanliga test och såna där billiga stickor. Tyckte mig ana en skugga så jag slängde mig i bilen och köpte cb early, med dom kan man testa flera dagar innan bim. Har testat flera gånger med alla pappers stickor och strecket blir lite starkare hela tiden:D.

• Polkagrisen85

[quote=78041050][quote-nick]Anonym (Längtar) skrev 2017-09-23 21:03:43 följande:[/quote-nick]

Det skulle vara hjärtan och inte frågetecken :)

Svar på tråden Prata symtom innan BIM