• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Lulu1980
    Lindalängtar skrev 2017-09-28 07:04:34 följande:

Tror att jag nyss testade positivt på ett graviditetstest! Alldeles skakis o kan knappt tro att det skulle gå på första försöket! Ni set väl också det, för mig är där två tydliga streck?!

WOW, grattis! Mycket tydligt.
  • Lulu1980

Själv fick jag mens idag, så här var det slut på spekulerandet Men det var kul så länge det varade. Intressant hur kroppen lurar en månad efter månad.

• Milou3
    Sheltielife skrev 2017-09-27 13:30:21 följande:

Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD

Så där har jag också känt runt äl+4-5 vid 3 av mina graviditeter! Det sägs ju att livmoderslemhinnan inte har nerver men hur kan man annars känna det?
  • Sheltielife
    Milou3 skrev 2017-10-01 00:14:01 följande:

Så där har jag också känt runt äl+4-5 vid 3 av mina graviditeter! Det sägs ju att livmoderslemhinnan inte har nerver men hur kan man annars känna det?

Spännande! :D kände igen de från min tidigare graviditet! Nu är jag på äl+9 och bara väntar in bim om 4 dagar :D (har en lf på 13 dagar)
  • Sheltielife

Hur går de för alla här inne? :D

Själv börjar jag fundera på att skita i mina första planer att vänta till bim och att ta ett test två dagar innan bim :$ så blir nog att ta ett test om två dagar! Någon annan som ska testa snart?

• Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-09-28 07:04:34 följande:

Tror att jag nyss testade positivt på ett graviditetstest! Alldeles skakis o kan knappt tro att det skulle gå på första försöket! Ni set väl också det, för mig är där två tydliga streck?!

Åh hade missat att du plussat! STORT GRATTIS!! Väldigt fint o tydligt streck :D vad hade du för symtom från äl till plus? :D
  • Lindalängtar
    Sheltielife skrev 2017-10-01 10:26:22 följande:

Åh hade missat att du plussat! STORT GRATTIS!! Väldigt fint o tydligt streck :D vad hade du för symtom från äl till plus? :D

Tack! :D tog ett till imorse, 1/10 som jag tänkt först o det var ännu starkare vilket känns bra! Kände inte så jättemycket men lite ömhet i brösten från o till även lite i magen o vid ett tillfälle extremt luktkänslig. Sedan dagen innan bim kom mensvärken, en hemsk sådan vilket brukar komma o när jag sen kissar kommer mensen men den dök inte upp! :) Haft i slutet innan bim o nu även efter ont i magen på kvällarna o kissig ofta! Tänkte ringa barnmorskan på tisdag, de har telefontid 10-12 o på tisdag är jag hemma :) Håller tummarna!!
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 17:27:14 följande:

Tack! :D tog ett till imorse, 1/10 som jag tänkt först o det var ännu starkare vilket känns bra! Kände inte så jättemycket men lite ömhet i brösten från o till även lite i magen o vid ett tillfälle extremt luktkänslig. Sedan dagen innan bim kom mensvärken, en hemsk sådan vilket brukar komma o när jag sen kissar kommer mensen men den dök inte upp! :) Haft i slutet innan bim o nu även efter ont i magen på kvällarna o kissig ofta! Tänkte ringa barnmorskan på tisdag, de har telefontid 10-12 o på tisdag är jag hemma :) Håller tummarna!!

Så underbart att de blivit starkare! Blir de en liten juni bebis då! *.* jag hoppas verkligen att det blir en juni bebis för mig med :D
  • Sheltielife
    Lindalängtar skrev 2017-10-01 18:35:19 följande:

Så spännande! Ja precis, en liten junibebis blir det minsann! Det får vi verkligen hoppas! :D

Åååh så underbart!! *.* grattis igen!
Svar på tråden Prata symtom innan BIM