• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Sheltielife
    Sheltielife skrev 2017-09-27 13:30:21 följande:

Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD

Kom på att jag glömt skriva här inne!!

GISSA VAD!?!? DET TOG SIG *.*

Jag är gravid!!!

• Imra

En till otålig som letar symptom. ;)

Är på äl +7 el bim -6 idag. Har haft molvärk lite från och till sen ca tre dagar efter äl. Men idag har molvärken känts mer och typ hela tiden.

Har skrivit ner mina symptom i en "mens-app" dom andra tre försöken men har nog aldrig haft såhär tydlig molvärk. Hopps hopps så att det tagit sig för oss denna gång!

Som sagt väldigt otålig så funderar på att testa med gravtest redan imorgon? Så dumt egentligen men så svårt att låta bli..

• vickanj82

Hur tidigt efter ÄL har ni börjat må illa? Mår illa varje dag nu men bara några dagar sedan Äl så tror det är något annat.

• Rosen88

Hoppar in här!

Hade Äl runt den 27-28/9 som vi lyckades pricka.

Hade molvärk mm förra veckan mellan tis-lör.

Fick blödning i lördags, pågår dock än. kan det vara nidblödning? Har läst att det kan vara svårt att skilja mellan mens o nidblödning. Verkar även förekomma att det pågår 3-4 dagar...

Testade imorse men var negativt. Kanske förtidigt?

Vill inte inbilla mig massa, har BIM runt 12-13/10.

Tänkte först att det var mensen som kom i lördags, MEN jag har oftast bara mensvärk samma dag som den börjar och dagen efter. (Hade lättare värk flera dagar förra veckan)

Har även riktigt kraftig värk annars, det söker en så ont det gör och blöder rätt mycket. Inte alls på detta vis denna gång, varken med värk eller mängd.

Gör nytt test i slutet av veckan. Ni som är / har varit gravida: någon som känner igen sig?

Mvh// förvirrad och smått förhoppningsfull

• vickanj82
    Imra skrev 2017-10-08 21:56:27 följande:

En till otålig som letar symptom. ;)

Är på äl +7 el bim -6 idag. Har haft molvärk lite från och till sen ca tre dagar efter äl. Men idag har molvärken känts mer och typ hela tiden.

Har skrivit ner mina symptom i en "mens-app" dom andra tre försöken men har nog aldrig haft såhär tydlig molvärk. Hopps hopps så att det tagit sig för oss denna gång!

Som sagt väldigt otålig så funderar på att testa med gravtest redan imorgon? Så dumt egentligen men så svårt att låta bli..

Hur känns din molvärk? Jag har också det typ fast är liksom mer smärta tror jag. Precis i mitten längst ner i tjejmagen. Är bara som på en punkt. Konstigt ;)
  • 1213

Hoppar in i tråden :)

Undrar om jag bara inbillar mig eller om jag känner symptom såhär tidigt äl +4 idag och BIM 19-23/10.

Haft molvärk sedan igår och ont på en punkt i tjejmagen långt ner till vänster. Även kissat mer än vanligt.

Är så lång väntan kvar till BIM!

• MandiJanis

Hej! 

Vet att man inte ska lite på tester efter tiden gått ut.. men ändå.

3 dagar kvar till bim idag.. testade negativt igår. var tvungen att göra ett imorse med bara för jag inte kan hålla mig.

såg inget efter 2 min så gick och la mig. en timme senare är det ett tydligt streck till. på testet från igår är det inget streck till. 

Borde jag bara lugna ner mig.. eller kan man tro att det ändå kan vara så att jag är gravid och att det tog en stund längre för hormonet att synas? väntade ju tyvärr inte ut dom 5 minutrarna.. 

har även haft en mistänkt nidblödning med bruna flytningar från ÄL +8..i ca 3 dagar.. är helt täctkt av finnar i ansiktet, har aldrig de annars..

• MandiJanis
    Sheltielife skrev 2017-09-27 13:30:21 följande:

Näää nu måste jag skriva igen! Är inte helt säker men tror att ägget fäste precis :O stack till som ett getingstick på vänster sida innan! (Minns att samma hände på äl+5 förra gången jag va gravid) nu börjar man genast o spekulera xD

Kände samma sak sist jag blev gravid.. även denna:D hoppas hoppas för oss!
  • MandiJanis
    Rosen88 skrev 2017-10-09 21:29:22 följande:

Hoppar in här!

Hade Äl runt den 27-28/9 som vi lyckades pricka.

Hade molvärk mm förra veckan mellan tis-lör.

Fick blödning i lördags, pågår dock än. kan det vara nidblödning? Har läst att det kan vara svårt att skilja mellan mens o nidblödning. Verkar även förekomma att det pågår 3-4 dagar...

Testade imorse men var negativt. Kanske förtidigt?

Vill inte inbilla mig massa, har BIM runt 12-13/10.

Tänkte först att det var mensen som kom i lördags, MEN jag har oftast bara mensvärk samma dag som den börjar och dagen efter. (Hade lättare värk flera dagar förra veckan)

Har även riktigt kraftig värk annars, det söker en så ont det gör och blöder rätt mycket. Inte alls på detta vis denna gång, varken med värk eller mängd.

Gör nytt test i slutet av veckan. Ni som är / har varit gravida: någon som känner igen sig?

Mvh// förvirrad och smått förhoppningsfull

Hade också en sån blödning, jag gjorde så att jag tempade mig, är det mens ska tempen tydligen gå ner igen men mig är fortsatt förhöjd.

Ja du testar nog förtidigt. jag med.. haha. fins ju många som inte får plus försen flera dagar efter BIM..

Hade mycket molvärk sist jag var gravid också, så de var ett tecken!

har BIM den 13 med så håller tummarna för oss!

• MandiJanis
    Sheltielife skrev 2017-10-05 09:48:25 följande:
    Kom på att jag glömt skriva här inne!!

GISSA VAD!?!? DET TOG SIG *.*

Jag är gravid!!!
    Stooort grattis :D!!! 
Svar på tråden Prata symtom innan BIM