• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Nellis93
    Lindalängtar skrev 2017-09-23 20:17:16 följande:

Jag har bim 28/9 o känner inget direkt jag heller, känt lite då o då men tror nog att det mest är inbillning/annat :) men ändå väldigt spännande!

Samma! Men än så länge håller jag hoppet uppe! Brukar ha ömma bröst vid den här tiden innan mens men nu känner jag absolut ingenting. :p
  • Lindalängtar
    Nellis93 skrev 2017-09-24 06:15:04 följande:

Samma! Men än så länge håller jag hoppet uppe! Brukar ha ömma bröst vid den här tiden innan mens men nu känner jag absolut ingenting. :p

Precis man kan inte ge upp! :) Enligt hur jag mindes min cykel sen innan p-pillren borde bim egentligen vara idag men med tanke på äl den 14/9 flyttade appen fram det till 28/9 så bara att vänta men ingen mens på g än verkar det som även om det känns som om den ska komma hela tiden...
  • Anonym (Längtar)
    Nellis93 skrev 2017-09-24 06:15:04 följande:

Jag plussade för 2 dagar sedan men känner inget alls!

Förra månaden kände jag massor men då var det falskt alarm :)!

Jag har känt av min livmoder i några dagar, lite som innan mens. Det känns att något händer där men blev riktigt paff när jag testade och det var positivt!

Så att man inte känner något har ingen betydelse :D
  • Nellis93
    Anonym (Längtar) skrev 2017-09-24 09:09:27 följande:

Jag plussade för 2 dagar sedan men känner inget alls!

Förra månaden kände jag massor men då var det falskt alarm :)!

Jag har känt av min livmoder i några dagar, lite som innan mens. Det känns att något händer där men blev riktigt paff när jag testade och det var positivt!

Så att man inte känner något har ingen betydelse :D

haha taaaack <3 du het mig en gnutta hopp!! :Då
  • Lulu1980

Hej! Hoppar in här, då jag senaste dagarna, trots att jag lovade mig själv att jag inte skulle, har lusläst fl-trådar om symptom. Lika bra att lufta mina egna tankar...

Är på bim-3 eller -4 idag och har haft svag molvärk på ena sidan sedan en vecka efter efter ÄL. Har även samma känsla som vid mens bak i ländryggen/bäcken. Saken är den att jag aldrig brukar ha mensvärk såhär tidigt, den kommer alltid några timmar innan mensen startar. Jag har även ömma bröstvårtor sedan några dagar tillbaka, vilket jag brukar ha de första dagarna efter äl, men inte såhär nära bim. Någon som känt så och varit gravid?

Lägg till galet humör förresten, fast jag har ofta pms så det behöver inte vara ett tecken.

• Lulu1980

Hursom, idag är molvärken lite lättare men igår kväll var det verkligen inget "hittepåsymptom" - molade riktigt mycket. Fortfarande ömma bröstvårtor. Tänker hålla mig och inte testa förrän tidigast på bim, 27/9 enligt app, men jag tror min ägglossning var en dag sen så troligtvis bim 28/9.

Vilka test är absolut bäst?

• Trullis82

Jag har alla symptom man kan ha som gravid o hoppas alltid lika mycket varje månad. Det börjar med ömma bröst. För att sedan bland annat bli fruktansvärt illamående o till o med kräkas ibland.

För att någon vecka senare få mensen.

Så jag har tydligen lika symptom vid mens som graviditet.

• Lindalängtar

Börjar bli spännande nu! Enligt första uträkning är jag på bim+1 enligt appens omräkning efter äl är jag på bim-2... Tänker försöks invänta helgen för att testa om mensen håller sig borta

• Lillmyran79

Hej! Jag brukar ha väldigt ömma och tunga bröst innan bim, men denna månad har jag bara väldigt känsliga bröstvårtor! I övrigt har denna månad innehållit en hel del lätt illamående, huvudvärk, extremt luktkänslig, lätt åksjuk och annorlunda kramper i "tjejmagen"! Symptomens kommer och går! Bim 26-28/9
    Egentligen ska jag inte kunna vara gravid just nu, men då mina spiral trådar sedan några månader är "försvunna" enl BM och jag väntar på tid till gyn för att lokalisera dom, så kan ju allt vara möjligt ????

• Lulu1980
    Trullis82 skrev 2017-09-25 18:28:32 följande:

Jag har alla symptom man kan ha som gravid o hoppas alltid lika mycket varje månad. Det börjar med ömma bröst. För att sedan bland annat bli fruktansvärt illamående o till o med kräkas ibland.

För att någon vecka senare få mensen.

Så jag har tydligen lika symptom vid mens som graviditet.

Känner igen det där. Senaste månaderna har jag haft olika symptom när det närmar sig bim och är övertygad om att nånting inte är som det brukar, men så kommer den...mensen. Finnar, halsbränna, ådror på brösten etc. Men nångång kommer det ju vara på riktigt också tänker jag!
Svar på tråden Prata symtom innan BIM