• Bellabelle

Prata symtom innan BIM

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

Har bim den 3/9

• Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Bellabelle
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2017-08-23 20:26:21 följande:

Hej, hoppar med här! ÄL+5, har en konstig känsla i kroppen, molande värk i magen som kommer o går, känt mig svullen 2 kvällar nu och är Supertrött......ost ost ost o Cola zero säger jag bara!

Känns sjukt att d ska va så mkt "symtom" men kan ju va lika gärna mens, fast känslan är ändå annorlunda denna gång.....är inne på försök 12

Oj försök 12! Hoppas du är gravid denna gången! <3

Åhåhåhå cravings är ju ett bra tecken! Själv är ja super sötsugen o de e jag aldrig annars... inte bra alls haha. Magen är även så svullen! som en ballong! :O
  • Bellabelle
    Gabriella123 skrev 2017-08-23 21:52:28 följande:

Hej fina ni, vilken perfekt grupp.???????? Jag hoppar in här om det är okej? Jag är på BIM - 5 idag men tog ett test imorse som var negativt. :/

För tre dagar sen, alltså precis en vecka efter ägglossning, så kände jag stickningar och att det drog på högersida i livmodern och efter det har jag haft svag molande värk (kanske inbillning?) samt att mina bröst blivit fylligare och fått synligare ådror. Tidigare idag blev jag också yr när jag reste mig upp.

Kan inte tänka på något annat och är så rädd att jag ska vara skengravid.

Ska testa imorgon igen tror ja, eller är det onödigt?

Välkommen! :D åh då är du nära! Tråkigt med negativt men finns fortfarande stor chans till plus för dig!

När jag va gravid sist va jag super yr! För mig är de ett tydligt tecken! (Speciellt om man inte brukar vara yr) själv bara väntar jag på att bli yr då de bara skulle bekräfta de jag redan tror o hoppas! Om du har flera test stickor så du kan pröva varje dag till bim kan du ju ta även i morgon! Annars kan du hopp över bim-4 och ta test bim-3 och om de e negativt ta bim-1 o bim dagen! :) själv har jag köpt sådant paket med 8 test så ska testa från dag 4 till bim (om jag klarar av att vänta)
  • Gabriella123

Ååh är det så? Vad glad jag blir. Jag är helt ny på detta - första barnet och andra månaden jag försöker. Hoppas så mycket!

Jag har 3 stickor kvar - tror jag testar varje dag och köper fler om det behövs. Är så jäkla otålig nu.

Jag ska hålla tummarna att du också blir yr snart. :D

• Bellabelle
    Gabriella123 skrev 2017-08-23 22:20:29 följande:

Ååh är det så? Vad glad jag blir. Jag är helt ny på detta - första barnet och andra månaden jag försöker. Hoppas så mycket!

Jag har 3 stickor kvar - tror jag testar varje dag och köper fler om det behövs. Är så jäkla otålig nu.

Jag ska hålla tummarna att du också blir yr snart. :D

Åh så spännande med första barnet! :D håller tummarna för att du får dig ett litet plus när som helst! Du får skriva massa här o uppdatera när du tar test osv :D

Haha visst blir man otålig! Själv har jag ju många dagar kvar tills jag ens kmr kunna testa.. vill nu!
  • Bellabelle

Förlåt måste bara få lov att flippa lite i några sekunder!

Förra graviditeten fick jag äl flytningar innan och vid ägglossning sedan fick jag "vanliga" flytningar och sedan på äl+4 fick jag en mycket förvirrande flytning som va som äl flytning men vit ist (inte sperma rester utan flytning) och blev då super förvirrad då den va precis som ägglossning förutom färg men helt fel i tid. Hade aldrig fått så innan o ändå försökt få barn i 8 månader. De slutade med ett plus och jag va gravid.

Nu denna gången när vi håller på att skaffa syskon så vet ni vad??? Är på äl+4 (går över till äl+4 om mindre än en timma) och märkte precis exakt likadana konstiga flytningar ägglossnings liknande som sist jag va gravid vid exakt samma tidpunkt i cykeln! Bara varit med om detta en gång tidigare i mitt liv o då va jag gravid så bönar och ber att detta betyder samma denna gången!

Usch förlåt för värsta långa texten men va tvungen att skriva av mig! :O xD haha

• Gabriella123
    Bellabelle skrev 2017-08-23 22:52:10 följande:

Åh så spännande med första barnet! :D håller tummarna för att du får dig ett litet plus när som helst! Du får skriva massa här o uppdatera när du tar test osv :D

Haha visst blir man otålig! Själv har jag ju många dagar kvar tills jag ens kmr kunna testa.. vill nu!

Ja, verkligen - det är som en helt ny värld och inget annat är viktigt längre. :D Absolut, det ska jag göra. Jag ska försöka sova nu - så jag kan gå upp och ta ett test snart. Haha.. :D
  • lassi

Hej! Hoppar gärna in här! Är ju stört omöjligt att lyckas sova när man ligger och grubblar på alla symptom :D måste skriva av mig lite..! Jag har bim 30-31/8, och har haft lätt molvärk sen igår. Nu under kvällen har molvärken ökat och känns typ lika mycket som mensvärk fast lite annorlunda känsla är det. Jag brukar aldrig känna molvärk så tidigt som 1 vecka innan mens.

Mitt andra symptom är att jag INTE har fått ömma bröst ännu. Brukar alltid få väldigt ömma bröst 2-3 dagar efter äl, enda gången det tagit fler dagar än så var när jag var gravid (men fick tyvärr tidigt missfall den gången). Jag har kollat på olika hormongrafer och kommit fram till att det förmodligen är progestoronet som får mina bröst att börja ömma. Är man gravid så tar det lite längre tid innan progestoronet skjuter i höjden.

Sååå... jag känner mig relativt säker på att jag är gravid men hur tusan ska jag orka vänta en hel vecka innan jag kan få det bekräftat?!? Och sen vågar jag inte hoppas för mycket för kommer bli så himla ledsen om det visar sig att det inte är nåt :(

• lassi
    Bellabelle skrev 2017-08-23 23:06:28 följande:

Förlåt måste bara få lov att flippa lite i några sekunder!

Förra graviditeten fick jag äl flytningar innan och vid ägglossning sedan fick jag "vanliga" flytningar och sedan på äl+4 fick jag en mycket förvirrande flytning som va som äl flytning men vit ist (inte sperma rester utan flytning) och blev då super förvirrad då den va precis som ägglossning förutom färg men helt fel i tid. Hade aldrig fått så innan o ändå försökt få barn i 8 månader. De slutade med ett plus och jag va gravid.

Nu denna gången när vi håller på att skaffa syskon så vet ni vad??? Är på äl+4 (går över till äl+4 om mindre än en timma) och märkte precis exakt likadana konstiga flytningar ägglossnings liknande som sist jag va gravid vid exakt samma tidpunkt i cykeln! Bara varit med om detta en gång tidigare i mitt liv o då va jag gravid så bönar och ber att detta betyder samma denna gången!

Usch förlåt för värsta långa texten men va tvungen att skriva av mig! :O xD haha

Alltså jag tycker det är så sjukt spännande att nörda in mig på hormonnivåer etc :) så här kommer en ev förklaring på den där flytningen som du haft! Vad jag har löst så kan ökade östrogennivåer ge ökade flytningar. Går att läsa om här: flytningar.com/rikliga-flytningar/

Enligt bifogad bild så har man en östrogentopp strax efter äl, om man är gravid, så det skulle ju kunna vara en förklaring :) hoppas det!

• tjejuå86

Bästa gruppen:)

Hoppar in här jag med :) Hade äl den 19/8 och haft sjukt mensvärk och svullen mage sen dess, och igår kväll så började mina bröstvårtor göra sjukt ont och är jätte känsliga. Och sen cravings på de :)

Jag hoppas verkligen det tar sig denna gång :) Vi längtar så mkt efter ett syskon till sonen som är 12år. Och detta blir sambons första :)

• Anonym (Hoppas)

Börjat få ont i brösten.

Hur testgalna är ni andra? funderar på att börja på måndag brukar plussa tidigt när jag varit gravid

Svar på tråden Prata symtom innan BIM