lassi skrev 2017-08-23 23:33:17 följande:
Hej! Hoppar gärna in här! Är ju stört omöjligt att lyckas sova när man ligger och grubblar på alla symptom :D måste skriva av mig lite..! Jag har bim 30-31/8, och har haft lätt molvärk sen igår. Nu under kvällen har molvärken ökat och känns typ lika mycket som mensvärk fast lite annorlunda känsla är det. Jag brukar aldrig känna molvärk så tidigt som 1 vecka innan mens.
Mitt andra symptom är att jag INTE har fått ömma bröst ännu. Brukar alltid få väldigt ömma bröst 2-3 dagar efter äl, enda gången det tagit fler dagar än så var när jag var gravid (men fick tyvärr tidigt missfall den gången). Jag har kollat på olika hormongrafer och kommit fram till att det förmodligen är progestoronet som får mina bröst att börja ömma. Är man gravid så tar det lite längre tid innan progestoronet skjuter i höjden.
Sååå... jag känner mig relativt säker på att jag är gravid men hur tusan ska jag orka vänta en hel vecka innan jag kan få det bekräftat?!? Och sen vågar jag inte hoppas för mycket för kommer bli så himla ledsen om det visar sig att det inte är nåt :(
Men precis! Man bara ligger o tänker och känner och undrar oså kan man inte sova! Så perfekt att kunna skriva av sig här o diskutera oh prat av sig allt! :D
Åååh då har du ju bim när som helst vad roligt!! :D när har du tänkt börja testa? Hålla dig till bim dagen eller börja smygtesta innan?
Åh vilka underbara symtom! Har samma med att jag jämför med förra graviditeten och de symtom jag har nu har även jag bara haft en gång tidigare och då va jag gravid.
Då får vi hoppas att dina ömma bröst kommer nu i dagarna då som bekräftelse på de du redan "vet" eller vad man ska säga :D hoppas vi båda är gravida <3
Jag har lite samma som du! Är relativt säker på att jag är gravid men samtidigt jätte rädd för att jag helt enkelt har läst av min kropp fel :( men hoppas de inte blir några ledsna tårar för oss utan bara glädjetårar ;)