Anonym (Styvmor) skrev 2017-09-06 15:37:43 följande:
Hej alla och tack för era svar.
Först vill jag säga att jag älskar hans barn lika mycket som mina egna och vi trivs jättebra ihop. Det att skaffa större säng till hennes rum så att min man kan sova där med henne låter som en perfekt lösning för mig och jag har föreslagit det flera gånger, har även tänkt på att köpa en liten säng till mig att ha i gästrummet så att jag kan sova där men min man vill absolut inte det och tycker bara att jag ska sova i sängen med dom.
Jag skrev inte med i inlägget varför jag inte kan sova med hans dotter i sängen.
Anledningen till varför jag inte kan sova med barn i sängen är för att jag rör mig väldigt mycket och får mycket mardrömmar så jag kan sparka till lite ibland och vill absolut inte råka sparka hans dotter i sömnen, jag är så medveten om att det skulle kunna hända och är så rädd för det så jag kan inte sova när jag vet att hon är i sängen.
Använd det som argument. Dina mardrömmar alltså skall du använda som argument.
För som sagt, din man måste ju respektera dig också, och minska risken för att av misstag sparka till ett barn som sover i samma säng så att du inte vågar sova när dottern sover i er säng, tycker jag är fullt godtagbara skäl för att antingen han flyttar i till dottern på nätterna eller att du får en bekväm säng i gästrummet.
För du har ju samma rätt att få fullgoda sömn som hans dotter och han själv.