• Anonym (Styvmor)

Min mans dotter vill sova i våran säng.

Hej. 

Jag har en styvdotter som är 2,5 år gammal och hon brukar vakna vid 3 tiden på natten och vilja sova i min & min mans säng... problemet är att jag klarar inte av det. Mina egna barn fick aldrig sova i min säng och jag vill absolut inte att hans barn ska få göra det heller. 

Han tycker det är ett väldigt känsligt ämne att prata om och ignorerar mig bara medan jag har sovit på soffan nu dom senaste veckorna eftersom hon alltid kommer till våran säng. 

Vet inte vad jag ska göra men jag vet att jag kan inte fortsätta sova på soffan... 
    Hjälp!

• Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.
  • curalandeodaltande

Detta är den nya typen av uppfostran barn ska få styra dom vuxnas liv ,och säger man ifrån blir man anklagad för att skada barnets trygghet, vilket självfallet är totalt bs.  Alla som har nån form av grundläggande kunskaper inom barnpsykologi vet att sånt här bara spär på barnens rädslor och gör dom osäkrare i stort 

Här sover barnen i sin säng jag och sambo i våran, hundarna sover i deras ,katten ja du vem vet vart han sover .Man ska lära barn att det inte är farlig att sova i sin egen säng det gör barnen tryggare i stort

Säg ifrån på skarpen, sängen är din och din sambos barn hundar föräldrar kackerlackor elefanter hästar och chupacabras kan sova i SINA sängar

• curalandeodaltande

Om din man vill sova med sin dotter ja då kan han trängas med henne i hennes säng, sätt ner foten för fan och låt han inte köra med dig 

• Anonym (Styvmor)

Tack så mycket för alla kommentarer. Det har verkligen hjälpt mig och ja jag inser att jag måste sätta ner foten. Jag ska sätta mig ner med honom ikväll och prata med han om detta. 

All pepp har verkligen hjälpt, jag började tro på att jag bara var elak som inte kan sova med henne i sängen eftersom han har bara tyckt att jag är löjlig och skrattat när jag har försökt prata med han om detta. 

• janeways
    curalandeodaltande skrev 2017-09-06 21:29:04 följande:

Detta är den nya typen av uppfostran barn ska få styra dom vuxnas liv ,och säger man ifrån blir man anklagad för att skada barnets trygghet, vilket självfallet är totalt bs.  Alla som har nån form av grundläggande kunskaper inom barnpsykologi vet att sånt här bara spär på barnens rädslor och gör dom osäkrare i stort 

Här sover barnen i sin säng jag och sambo i våran, hundarna sover i deras ,katten ja du vem vet vart han sover .Man ska lära barn att det inte är farlig att sova i sin egen säng det gör barnen tryggare i stort

Säg ifrån på skarpen, sängen är din och din sambos barn hundar föräldrar kackerlackor elefanter hästar och chupacabras kan sova i SINA sängar

Håller med!
  • curalandeodaltande
    Anonym (Styvmor) skrev 2017-09-06 21:35:15 följande:

Tack så mycket för alla kommentarer. Det har verkligen hjälpt mig och ja jag inser att jag måste sätta ner foten. Jag ska sätta mig ner med honom ikväll och prata med han om detta. 

All pepp har verkligen hjälpt, jag började tro på att jag bara var elak som inte kan sova med henne i sängen eftersom han har bara tyckt att jag är löjlig och skrattat när jag har försökt prata med han om detta. 

Tycker snarare att det är din sambo som är elak och inte respekterar dig,sömn är viktigt, ge karl jäveln ett ultimatum och sluta dalta runt med idioten 
  • curalandeodaltande
    janeways skrev 2017-09-06 21:38:04 följande:
    Håller med!
    Vi sov alltid i våra egna sängar med vi var små samma med sambon och hennes systrar ,min sambos syster kör ju nån sån där dalta med barnen och låt dom sova i deras säng, båda hennes barn har mardrömmar och kissar på sig på nätterna. Mina och sambos barn är trygga individer som vet att det inte är farligt att sova själv 

Att man går med på det där spär bara på barns rädslor om att det är farligt att sova själv ,skapar mardrömmar barn som kissar på sig och annat nervöst beteende som är skapats av totalt rabiata curlande vuxna 
  • janeways

Stort lycka till! Låt oss gärna veta hur det går för dig, eller om du behöver mer råd och stöd!
  • janeways

Stort lycka till! Låt oss gärna veta hur det går för dig, eller om du behöver mer råd och stöd!
  • janeways

• Anonym (Styvmor)

Nu har vi pratat om det och såklart slutade det med ett bråk. Som vanligt skrattade han åt mig och tyckte jag var löjlig och respektlös men jag ska iallafall köpa en säng imorgon och då kan jag också sova skönt & alla är glada och lyckliga. 

Tack igen <3

Svar på tråden Min mans dotter vill sova i våran säng.