• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-16 10:13:27 följande:

Hej tjejer.

Har 7 misslyckade IVF med egna ägg bakom oss. Funderar starkt på ÄD nu. Har ni tips på klinik? och vilket program man ska välja? Dyrare med fler embryo garanti eller hur valde ni? Har kollat i mest i Polen då det är lättast att resa dit för oss. Men det viktigaste är ju framgång hos klinik. 

Det finns massor med kliniker att välja på ute i Europa/världen. Det bästa är att kontakta flera och be om deras prislista så ni kan jämföra.

Jag och min man har valt AvaRiga och är nöjda med dem förutom att de inte är så duktiga på immunförsvarsproblem som jag har.

Om du vill välja en klinik med babygaranti så vet jag att både AvaPeter i Ryssland och Reprofit har det.
  • Zwillinge86

Fick min mens idag, och dennkom med besked vill jag lova. Hade jag inte vetat att inget ägg fäst hade jag tolkat det som ett mkt tidigt missfall. Det verkligen forsar ur mig och smärtan, mer likt mina missfall än mens. Hur eller hur är jag glad att det har satt igång nu när det ändå tvunget är över.

Planen som jag och kliniken gjort upp är att jag börjar med Femanest på januarimensen (som borde komma den 10/1). Jag tänker också börja med fragmin och trombyl redan på cd1. I övrigt kan jag inte göra så mkt annorlunda, utan bara hoppas att äggen som finns kvar är riktiga vinnare. Någon som vet hur svårt det är att övertala en svensk klinik att sätta in 2st blastocyster?

• Sjuttiosjuan
    Zwillinge86 skrev 2017-12-16 15:17:34 följande:

Fick min mens idag, och dennkom med besked vill jag lova. Hade jag inte vetat att inget ägg fäst hade jag tolkat det som ett mkt tidigt missfall. Det verkligen forsar ur mig och smärtan, mer likt mina missfall än mens. Hur eller hur är jag glad att det har satt igång nu när det ändå tvunget är över.

Planen som jag och kliniken gjort upp är att jag börjar med Femanest på januarimensen (som borde komma den 10/1). Jag tänker också börja med fragmin och trombyl redan på cd1. I övrigt kan jag inte göra så mkt annorlunda, utan bara hoppas att äggen som finns kvar är riktiga vinnare. Någon som vet hur svårt det är att övertala en svensk klinik att sätta in 2st blastocyster?

Skönt med en plan!! Enligt vår klinik skilde det inte så många procent för att lyckas med 2 blasto, tror dom sa 65 % med en och 70 % med 2, däremot var risken för tvillingar 35 % detta gällde dock deras toppembryon och det urvalet kanske inte din klinik har? Vi ville helst inte ha tvillingar så kändes som om dom 5 % för att lyckas inte var värt den stora risken med tvillinggraviditet. Men jag är ju över 40 och har dessutom högt bt så vi satte bara in ett och det blev ju bra:) Att bara få en blasto istället för 3 dagars ökar nog dina chanser ändå<3

Kram!
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-17 18:32:20 följande:

Är det någon som fått antibiotika inför fet/et?

Ja, efter jag gjode Serums mensblodtest sa de, att de brukar rekommendera kvinnor att ta antibiotika inför fet. Doxycycline 100mg 2gånger per dag. 1 tabl på morgonen och 1 tablett på kvällen.

Jag har inte hört om någon annan klinik förutom Serum som rekommenderar antibiotika inför fet/et.

Har du gjort Serums mensblodtest?
    Om inte så kan det absolut vara värt att göra det.
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-17 20:01:41 följande:

Ja, efter jag gjode Serums mensblodtest sa de, att de brukar rekommendera kvinnor att ta antibiotika inför fet. Doxycycline 100mg 2gånger per dag. 1 tabl på morgonen och 1 tablett på kvällen.

Jag har inte hört om någon annan klinik förutom Serum som rekommenderar antibiotika inför fet/et.

Har du gjort Serums mensblodtest?

Om inte så kan det absolut vara värt att göra det.

Japp, gjorde det våren 2016, och både jag o mannen åt en hel månad...

Tror jag läste om ngn som fått en injektion på ivf Riga .?

Men kan varit fel...

Hur långt innan FET ska man starta Doxy?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-16 15:17:34 följande:

Huuuua mig..:( hur många dagar tog det efter du slutat med prog och proygnon?
  • Zwillinge86
    lill111 skrev 2017-12-17 20:49:44 följande:

Huuuua mig..:( hur många dagar tog det efter du slutat med prog och proygnon?

Slutade på onsdagen och fick mensennpå lördagen.
  • Blomsterkvasten

Hej! Har försökt läsa in på allt i tråden men den är lång :)

Hoppas jag kan hoppa in!

Gjort 7 ivfer och två äggdonationer fertinova Helsingfors.

Aldrig gravidet..

minus på stickan sista gången nu i helgen.

Inga kvar i frysen så nu funderar vi på att byta till Riga.

Frågan är ivf Riga eller ava Riga?

Känns som att flest här inne är mest positiva till ava Riga?

Svar på tråden Äggdonation 2017