• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Zwillinge86

Jag tar just nu Femanest i en testcykel inför ÄD i (förhoppningsvis) november. Följs gärna åt i denna tråd :)

Är privatpatient i Umeå och har en 2-årig son via landstingsfinansierad ÄD. Har 5år av ofrivillig barnlöshet bakom mig, inkl 4st missfall efter spontan graviditet, samt 3st riktigt värdelösa IVF-behandlingar. Är 30år och har enligt svenska läkare låg äggreserv, men har även gjort en immunologisk utredning i Aten som visade överaktivt immunförsvar.

• Jag är bara jag
    Jessa01 skrev 2017-09-22 09:33:59 följande:
    För oss är det också ett faktum att IVF inte fungerar. Och det är ett tag tills jag kommer överväga äd ordentligt men jag vill ändå ställa frågan-

Hur mycket får man reda på om donatorn? I alla år när jag exempelvis besök läkare så ställer de frågan om hur en medicinska bakgrund ser ut i familjen. Hur hanterar man en sådan fråga med äd?

Vid adoption av barn ifrån ett land som inte alls liknar mig så kan man lätt räkna ut att jag inte är bio-mamma. Men vid äd?

Vill inte trampa någon på tårna men det är verkligen tankar jag slåss med.
    Vi kan få reda på rätt mycket om vi vill, men har hittills avstått. Blodgrupp, hårfärg, ögonfärg, längd och vikt. Vet dock att alla donatorerna är unga- under 25- oftast studenter, helt friska, inte får röka, inte vara överviktiga eller ha anlag för sjukdomar. Vi fick inte ta vaccinationen mot rotavirus just för att sonen var ÄD-barn och de inget visste om anlagen. F.ö påverkar det inte.
  • Fröken lillasyster

Dreamer66; Vilken klinik i Polen var ni hos? Funderar oxå på Polen då det ligger bra till för oss och vill gärna höra om era erfarenheter!

• dreamer66

Hej fröken lilla syster??Vi gick på invimed i Gdynia????Va toppen på Alla sätt verkligen????Åkte ner en gång först för prover o kontroll,sov en natt i lgh som vi hyrde????Billigt o fräsch??Andra resan stanna vi en vecka????Va där sommartid o helt underbart med stranden nära????Rätt litet ställe så man lärde sig fort att hitta runt????Flyget tog ca 50 min????Lycka till????????

• Provence1

Finns två väldigt bra trådar

Vi som är gravida efter ÄD

Vi som planerar ÄD 2016

Sök under svårt att få barn

Där finns all info o diskussioner med många som gjort samma sak o alla möjliga funderingar man har kring ÄD.

Jag har inte heller ngn äggreserv. Amh 0,09:/

Vi gjorde ÄD i Riga i aug o jag blev gravid på 1a försöket men fick tyvärr missfall:( Får se om o när vi gör nytt försök...har 7 embryon i frysen

• Familj77

Hej

Äntligen, eller hur jag ska uttrycka mig, någon i samma situation som oss.

Vill gärna ha kontakt!!

Skriver mer än gärna till dig och utbyter tankar, känslor och kanske vi kan hitta svaren tillsammans. Alla dessa frågor och varför har orsakat många tårar och ilska.

Jag sträcker ut min hand....

//Sofia

• Familj77

Hej

Är väldigt ny på denna platsen så ni får gärna guida mig liteFlört
    Jag är inte riktigt säker på hur jag ska göra men vill gärna ha kontakt med er därute.
    Jag och min man är mitt uppe i processen för äggdonationa just nu.
    Hör gärna av er så kan vi hjälpas åt med alla frågor och funderingar.
    Berättar gärna vår historia och lyssnar gärna till eran om ni vill dela.

• Jojo1326

Hej!

Jag födde en liten kille för någgra månader sedan med hjälp av äggdonation som jag gjorde i Riga ( IVF Riga). Det var vårt 9onde försök. Jag och min man träffades sent i livet. Vi förstod att om vi skulle ha ngn chans att få barn var det bara att sätta igång. Tyvärr visade det sig att mitt AMH var lågt och vi fick genomgå 2 IVF försök i swe som inte lyckades ( pga för få ägg). Vi fick bara ut ett ägg på 2 stimuleringar.

Vi kontaktade IVF Riga och jag har bara gott att säga om kliniken. Jag vill egentligen bara ge er alla hopp! Om ni har tålamod, mental ork samt ekonomi för detså kommer ni lyckas förr eller senare ( under förutsättning att det inte finns ngt medicinskt fel såklart). Det är bara ni själva som kan avgöra om ni orkar fortsätta ( har råd) eller inte. Stort lycka till! Som sagt efter 9 insättningar sitter jag här nu med våran fina kille. Vägen hit har varit tuff men så värt det med facit i hand!

• UndrandeSökare

Hej ! Jag följer gärna denna tråd. Vi har haft totalt 6 missfall, gjort immunutredning hos Dr D på Life clinic i Aten och fått konstaterat koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Sen gjort dubbeldonation hos AvaRiga med PGS som tillval för att vara säkra på att endast embryon som är normala kromosommässigt sätts in. Första försöket satte in 2 färska men tyvärr ofostrigt och missfall i v.11. Vi har nu 5 kvar i frysen.

Nästa försök blir 2018.

Svar på tråden Äggdonation 2017