Regnar skrev 2017-11-15 10:30:32 följande:
Hej tjejer,
Nu är det ett tag som jag tänker på ÄD för vi har försökt för barn i nästan 3 år men det går inte och läkare tycker att mina äggreserver minskat och visst högkvalitet är sämre nu ????
Jag tänkte länge och vill tänka på ÄD nu men läste någonstans om reglerna som var lite obehagligt för mig om att personen som man tar ägg ifrån får träffa barnet senare .
Är det sånt???
Vet ni någonting om det?
Tack för hjälpen
Hej!
Det sparas i barnets journal i 60 år identiteten på kvinnan som donerar ägg (bild och ålder osv). Barnet har rätt att från 18 års ålder kontakta kvinnan som donerat äggen så
Det stämmer .dock är det väldigt sällan som barnen väljer att göra der vilket jag tänker ha att göra med att till skillnad från adoption (när kvinnan valt att bära och sätta ett barn till liv) så skulle barnet aldrig finnas om inte kvinnan som tar emot äggen fanns dvs den biologiska mamman. Jag tänker att om den dagen kommer får jag ta det då men jag själv vet att det är jag som är min blivande sons mamma, jag har brutit på mitt barn och min man skulle aldrig välja att skaffa barn med någon annan än mig. Hoppas det känns lite bättre för dig nu !