• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-05 11:38:32 följande:

Men jag misstänker om dolda infektioner vet någon nånting om det och om hur man kan ta reda på det ?

Då gör man Serums Mensblodtest. Man gör det hemma och skickar med posten till adressen som hittas i dokumentet nedan. Gör både Locus plus 11 in 1 så testar man så mycket som möjligt.

Hittas några infektioner så får man ett EU-recept på en dunderkur antibiotika. Kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Du behöver skaffa 5st saker, 1 vadderad påse av minsta storleken, frimärken, koksaltlösning samt 2 urinprovrör med skruvkork. Samt skriv ut dokumentet nedan där finns både bruksanvisning och adress att posta till.
    www.ivfserum.com/infection-screening/

• UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-05 13:39:35 följande:

Hej på er.

Jag är nu i Gdynia, Polen, där vi försöker oss på vårt andra (och sista) försök med äggdonation.

Jag har haft ett missfall, efter att ha blivit oplanerat gravid på egen hand. Därefter skrapning, sammanväxningar , 2 hysteroskopier (varav en punkterade livmodern) och sedan så dåliga värden att jag i princip inte producerar några egna ägg alls. Vi har gjort flera misslyckade ivf och ett tidigare äggdonationsförsök. Jag har problem med en slemhinna som vägrar växa till sig ordentligt, trots medicinering, och sist blev slemhinnan "missbildad" dagen innan transfer.

Nu har jag dessutom fått ett annat problem, som jag undrar om någon av er upplevt under medicineringen?

Jag har på kort tid tappat all min kondition, och orkar i princip ingenting utan att få jättehög puls och bli väldigt andfådd. Idag gick jag en vanlig promenad och upp två våningar till kliniken. Då blev jag så andfådd att jag var tvungen att hämta andan ett par minuter innan jag gick in.

Är det någon som varit med om liknande (utan att vara gravid)?

Det låter som när jag hade rejäl järnbrist. Jag orkade ingenting. Se till att du får ta följande prover: Ferritin (långtidsjärn), järn och HB. Jag hade jättedåliga värden på samtliga 3 men fick ingen hjälp av Landstinget så jag fick kontakta en privat klinik och betala själv så skrev de ut järndropp till mig (Ferinject) som de satte som dropp i armen och sen blev mina järnvärden helt bra och jag blev mycket piggare !!!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:39:31 följande:

Det låter som när jag hade rejäl järnbrist. Jag orkade ingenting. Se till att du får ta följande prover: Ferritin (långtidsjärn), järn och HB. Jag hade jättedåliga värden på samtliga 3 men fick ingen hjälp av Landstinget så jag fick kontakta en privat klinik och betala själv så skrev de ut järndropp till mig (Ferinject) som de satte som dropp i armen och sen blev mina järnvärden helt bra och jag blev mycket piggare !!!

Okej, tack, det ska jag ha i åtanke!
  • Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:39:31 följande:

Hur kom du förresten fram till att det var järnbrist? Hade några andra symptom?
  • Regnar

Men jag misstänker om dolda infektioner vet någon nånting om det och om hur man kan ta reda på det ?

UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:33:33 följande:

Då gör man Serums Mensblodtest. Man gör det hemma och skickar med posten till adressen som hittas i dokumentet nedan. Gör både Locus plus 11 in 1 så testar man så mycket som möjligt.

Hittas några infektioner så får man ett EU-recept på en dunderkur antibiotika. Kan lösas ut på svenska apotek utanför högkostnadsskyddet. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Du behöver skaffa 5st saker, 1 vadderad påse av minsta storleken, frimärken, koksaltlösning samt 2 urinprovrör med skruvkork. Samt skriv ut dokumentet nedan där finns både bruksanvisning och adress att posta till.

Tack för hjälpen!

Kollar och försöker göra det
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-05 15:45:06 följande:
    Hur kom du förresten fram till att det var järnbrist? Hade några andra symptom?
    Jag har ofta ganska dåliga järnvärden pgr av riklig mens, men hade dessutom nyligen haft missfall och blött mycket. Jag vaknade med huvudvärk på mornarna, var jättetrött, orkade inget, blev andfådd av att gå uppför en trappa !!!

Jag tog Werlabs järnbristpaket och Werlabs läkare kommenterade mina provsvar med att jag hade dåliga värden och måste söka läkare. Men Landstinget ville som sagt var inte hjälpa. Jag tål inte vanliga järntabletter, men järndropp funkade jättebra.

Så köp Werlabs Järnbristpaket, det kostar 195kr men använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.  Så får du veta om du har järnbrist.
    werlabs.se/blodprov/jarn-ferritin-blodstatus/

• Asil76
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 17:40:57 följande:

Jag har ofta ganska dåliga järnvärden pgr av riklig mens, men hade dessutom nyligen haft missfall och blött mycket. Jag vaknade med huvudvärk på mornarna, var jättetrött, orkade inget, blev andfådd av att gå uppför en trappa !!!

Jag tog Werlabs järnbristpaket och Werlabs läkare kommenterade mina provsvar med att jag hade dåliga värden och måste söka läkare. Men Landstinget ville som sagt var inte hjälpa. Jag tål inte vanliga järntabletter, men järndropp funkade jättebra.

Så köp Werlabs Järnbristpaket, det kostar 195kr men använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.  Så får du veta om du har järnbrist.

werlabs.se/blodprov/jarn-ferritin-blodstatus/

Ah, okej, tack för infon!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-04-05 14:33:33 följande:

Ursäkta att jag klampar in här, nu är vi på gång med äd om några veckor, men har funderat på det här med blodtestet. Jag kommer inte iväg till Aten och gör stora immunpaketet, men detta är väl överkomligt, låter lite äckligt att skicka blod dock;)   Och det är nog en överkomlig kostnad tänker jag.

Koksaltlösning, är det bara vatten och salt helt enkelt? Du har ju koll på allt:)

Läst att du gjort ytterligare test nu, imponerande att du orkar, tycker du inte att det börjar bli mycket?

hoppas det gör susen till nästa omgång nu då!
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2018-04-08 10:58:48 följande:

Ursäkta att jag klampar in här, nu är vi på gång med äd om några veckor, men har funderat på det här med blodtestet. Jag kommer inte iväg till Aten och gör stora immunpaketet, men detta är väl överkomligt, låter lite äckligt att skicka blod dock;)   Och det är nog en överkomlig kostnad tänker jag.

Koksaltlösning, är det bara vatten och salt helt enkelt? Du har ju koll på allt:)

Läst att du gjort ytterligare test nu, imponerande att du orkar, tycker du inte att det börjar bli mycket?

hoppas det gör susen till nästa omgång nu då!

Spännande att ni äntligen är igång smurfen!!! Håller alla tummar och tår för er!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2018-04-08 11:04:40 följande:
    Spännande att ni äntligen är igång smurfen!!! Håller alla tummar och tår för er!
    Hallå där! Allt bra? Du börjar väl närma dig?

Ja det kan krocka med ett markarbete vi ska göra i samma veva, det är ju så svårt hitta gubbar till det, så vi måste ta det när de kan. Men löser vi det bara så ska vi iväg, skräckblandad förtjusning ska jag säga!
Svar på tråden Äggdonation 2017