• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Sjuttiosjuan
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 09:08:54 följande:

Tack för era svar!!

Yes, blodprov för hcg är inbokat på måndag och onsdag sedan innan. Sen säger kliniken ul i v.7. Så självklart kan allt hända på vägen dit.

Har gjort 7 ivfer och detta är mitt 3e äggdonationsförsök. Men aldrig blivit gravid innan.

Så ganska chockerande och förvirrande just nu :)

Skam den som ger sig!! Grattis igen:)
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 07:16:38 följande:

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

Blomsterkvasten skrev 2018-03-23 07:16:38 följande:

Hej, flikar in med en fråga. (Följer tråden slaviskt men inte varit så aktiv med inlägg)

Jag gjorde återföring på kliniken i Riga måndag 12 mars. Fick instruktion om blodprov på måndag 26 mars, dvs 2 v senare. Idag kunde jag inte hålla mig längre och gjorde ett gravtest. Gravid!!!

Lyckan är total! MEN! Kan jag lita på detta??? Vad är era erfarenheter?

Stor kram till er alla

Hej! Grattis!!!

Klart du kan lita på ditt test!!!

Jag struntade i att ta blodprov, jag valde stickan ist vilket min klinik tycker är helt OK ( har gjort ÄD på AVA Riga). Har dock testat med CB digital med veckoindikator. Första gången (på testdagen) visade det Gravid 2-3v, och ett par dagar/en vecka senare visade det Gravid 3+. Första VUL på måndag 26/3, så nu håller vi tummarna för att det slår ett litet hjärta där inne!

Kram och lycka till! Hoppas vi kan följas åt!
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-23 13:45:48 följande:

Hej! Grattis!!!

Klart du kan lita på ditt test!!!

Jag struntade i att ta blodprov, jag valde stickan ist vilket min klinik tycker är helt OK ( har gjort ÄD på AVA Riga). Har dock testat med CB digital med veckoindikator. Första gången (på testdagen) visade det Gravid 2-3v, och ett par dagar/en vecka senare visade det Gravid 3+. Första VUL på måndag 26/3, så nu håller vi tummarna för att det slår ett litet hjärta där inne!

Kram och lycka till! Hoppas vi kan följas åt!

Tack!! Och stort grattis till dig också!

Jag testade också med CB digital med veckor, fick samma 2-3v. Jag går på ivf Riga, har faktiskt inte hört av mig till dem och sagt att det va positivt. Gör mitt blodprov som planerat måndag morgon så får vi se :)

Oj va spännande med ul på måndag, vilken vecka är du i då? 7?

Är det ditt första ÄD-försök?
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-24 08:35:20 följande:

Tack!! Och stort grattis till dig också!

Jag testade också med CB digital med veckor, fick samma 2-3v. Jag går på ivf Riga, har faktiskt inte hört av mig till dem och sagt att det va positivt. Gör mitt blodprov som planerat måndag morgon så får vi se :)

Oj va spännande med ul på måndag, vilken vecka är du i då? 7?

Är det ditt första ÄD-försök?

V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!
  • Swoosh

Dokumentärtips! Korrespondenterna på SVT har gjort en dokumentär som heter Fertilitet på is.

• Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-24 11:58:30 följande:

V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!

Tänk om det är 2 st små bönor därinne:)
  • UndrandeSökare
    Swoosh skrev 2018-03-25 09:09:59 följande:

Dokumentärtips! Korrespondenterna på SVT har gjort en dokumentär som heter Fertilitet på is.

Tack för tipset ! Ska kolla om man kan se det på Svtplay.
  • Swoosh
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-25 09:21:14 följande:

Tänk om det är 2 st små bönor därinne:)

Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(
  • Swoosh
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 09:52:36 följande:

Tack för tipset ! Ska kolla om man kan se det på Svtplay.

Ja det kan du! Älskar Dr Olgas kommentar!:)
  • Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-25 10:27:44 följande:

Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(

Det är alltid läskigt men minst en finns det därinne! Men oroligt är det ju mest hela tiden i början:) Det kommer att gå bra!!
Svar på tråden Äggdonation 2017