• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • snuffen5
    UndrandeSökare skrev 2018-04-01 15:52:34 följande:

Fick du något svar av klinijen om de samarbetar med någon?

Ja de samarbetar inte med någon tyvärr
  • snuffen5
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:59:22 följande:

Ja de samarbetar inte med någon tyvärr

I
    pipperoni skrev 2018-04-01 15:56:40 följande:

Prova med Emma ultraljudsklinik, de har lovat mig hjälp tidigare. Du kan även kolla CFC i Köpenhamn. Är nog svårare med recept, men VUL borde inte vara några problem att lösa.

Ok ska kolla med båda! Vilken klinik gör du äggdonation på?
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 16:00:57 följande:

IOk ska kolla med båda! Vilken klinik gör du äggdonation på?

Life Clinic i Aten. Bor i Göteborg och känner till många som hjälper till här, men många har stängt i juli och när jag behövde göra VUL förra sommaren i juli hittade jag ingen i Göteborg, men så lovade både Emma och CFC att hjälpa till (sen blev det avbrutet, så det behövdes aldrig).
  • snuffen5
    pipperoni skrev 2018-04-01 22:46:19 följande:

Life Clinic i Aten. Bor i Göteborg och känner till många som hjälper till här, men många har stängt i juli och när jag behövde göra VUL förra sommaren i juli hittade jag ingen i Göteborg, men så lovade både Emma och CFC att hjälpa till (sen blev det avbrutet, så det behövdes aldrig).

Tack för info! Är jättetacksam för mer info om de du känner till i Göteborg.
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 23:10:35 följande:

Tack för info! Är jättetacksam för mer info om de du känner till i Göteborg.

Hagens gyn, Sokolova gynkliniken, Vasakliniken, MVC Carlanderska (alltså mödravårdscentralen, inte Fertilitetscentrum) och Fröja i Stenungsund.
  • Linsi
    Bell13 skrev 2018-03-31 06:29:52 följande:

Ett stort grattis till Swosch (förlåt om felstavat) och Blomsterkvasten till era graviditeter.

Jag har nu kunnat smälta att det inte blev nåt för oss.

Har också pratat med kliniken i Riga flera gånger och vi får en till behandling utan att behöva betala. Innan vi påbörjar ny behandling ska vi göra ett dna fragmentationstest på spermierna.

Om allt ser bra ut ska vi påbörja behandling i augusti efter sommaren.

Hur mår ni alla här inne?

Vilken klinik går ni hos?
  • Blomsterkvasten
    Linsi skrev 2018-04-03 14:39:52 följande:

Vilken klinik går ni hos?

Jag går hos Sokolova gynklinik!

Hon är väldigt duktig, insatt och skriver ut recept.

Plus att hon har ett samarbete med kliniker i Riga!
  • Linsi
    Blomsterkvasten skrev 2018-04-03 18:12:52 följande:
    Jag går hos Sokolova gynklinik!

Hon är väldigt duktig, insatt och skriver ut recept.

Plus att hon har ett samarbete med kliniker i Riga!
    Tack, jag bor i Skåne - men om hon skriver ut recept och har koll på läget så kan det ju vara lönt att ta en resa dit. När hon översätter recept så ingår de i högkostnadsskyddet eller?
  • snuffen5
    Linsi skrev 2018-04-03 21:00:21 följande:

Tack, jag bor i Skåne - men om hon skriver ut recept och har koll på läget så kan det ju vara lönt att ta en resa dit. När hon översätter recept så ingår de i högkostnadsskyddet eller?

Tack för info om kliniker i Göteborg!

Jag har fått tips om att Storkkliniken och Fertilitetscentrum i Köpenhamn kan hjälpa till med att skriva ut mediciner. I sista hand kommer jag vända mig dit.
  • Regnar

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Vilken rekommenderar ni att välja och börja med ?

Har någon varit i IVF kliniken i Riga som är nöjd med den här läkaren ?

Svar på tråden Äggdonation 2017