• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Blomsterkvasten
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-27 10:41:59 följande:

Härligt!! På vilken ruvardag testade du? Och satte ni in ett eller två:)

Jag tog blodproverna 14 dagar efter insättning. Gravtestet som jag tog hemma va dag 11 eller 12 tror jag. Kliniken vill att jag tar nytt hcg i morgon och även progesteron-test.
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-27 10:25:15 följande:

Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418

Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.

Härligt!!! Njut nu, och hoppas att dagarna går snabbt till ditt VUL! ;)
  • Bell13

Ett stort grattis till Swosch (förlåt om felstavat) och Blomsterkvasten till era graviditeter.

Jag har nu kunnat smälta att det inte blev nåt för oss.

Har också pratat med kliniken i Riga flera gånger och vi får en till behandling utan att behöva betala. Innan vi påbörjar ny behandling ska vi göra ett dna fragmentationstest på spermierna.

Om allt ser bra ut ska vi påbörja behandling i augusti efter sommaren.

Hur mår ni alla här inne?

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-31 06:29:52 följande:

Ett stort grattis till Swosch (förlåt om felstavat) och Blomsterkvasten till era graviditeter.

Jag har nu kunnat smälta att det inte blev nåt för oss.

Har också pratat med kliniken i Riga flera gånger och vi får en till behandling utan att behöva betala. Innan vi påbörjar ny behandling ska vi göra ett dna fragmentationstest på spermierna.

Om allt ser bra ut ska vi påbörja behandling i augusti efter sommaren.

Hur mår ni alla här inne?

Det låter bra Bell 13- Men kolla först med kliniken VAD som händer om din mans spermier är för dåliga, då måste ni göra dubbeldonation, kolla då upp hur mycket ni behöver betala då för spermiedonationen (för den delen kommer knappast ingå i gratisdelen).

Se till att ni får en annan äggdonator nästa gång, det ska vara någon som har egna barn och gärna som redan donerat tidigare och där det fötts levande barn hos mottagaren (om kliniken är villig att avslöja sånt).

Åldern är också viktig, måste vara under 30.

Annars om ni har råd skulle jag istället råda er att vända er till en annan bättre klinik, för denna verkar tyvärr inte vara tillräckligt bra.
  • Bell13

Hej, om hans spermier inte är bra nog och om man inte kan göra något åt det så kommer vi inte göra dubbeldonation.

Tänker att det är ju ingen mening att vi gör en behandling till om det ändå kommer att misslyckas. Det var kliniken själv som sa att vi gör inget mer nu förrän vi gjort det här provet så utgår vi från det.

Vi har tre barn så om det inte blir ett till har vi ändå vunnit högsta vinsten på lotteri.

UndrandeSökare skrev 2018-03-31 06:53:50 följande:

Det låter bra Bell 13- Men kolla först med kliniken VAD som händer om din mans spermier är för dåliga, då måste ni göra dubbeldonation, kolla då upp hur mycket ni behöver betala då för spermiedonationen (för den delen kommer knappast ingå i gratisdelen).

Se till att ni får en annan äggdonator nästa gång, det ska vara någon som har egna barn och gärna som redan donerat tidigare och där det fötts levande barn hos mottagaren (om kliniken är villig att avslöja sånt).

Åldern är också viktig, måste vara under 30.

Annars om ni har råd skulle jag istället råda er att vända er till en annan bättre klinik, för denna verkar tyvärr inte vara tillräckligt bra.

• snuffen5

Hoppar in i tråden! Är smått desperat och går därför rakt på sak: kan någon tipsa om privata gynekologer/kliniker i södra Sverige/Köpenhamn som kan hjälpa till med ex skriva ut medicin och/eller hjälpa till med de 2 ultraljud som krävs innan man åker till sin äggdonationsklinik för donationen? Är 43 år och har haft det första Skype-samtalet med min läkare på Gennet i Prag. Om det inte löser sig med ultraljud/medicinering på hemmaplan är jag beredd att antingen bita i det sura äpplet och åka till Prag flera gånger för att få mina mediciner/ultraljud eller att byta klinik helt.????????????

• UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:24:33 följande:

Hoppar in i tråden! Är smått desperat och går därför rakt på sak: kan någon tipsa om privata gynekologer/kliniker i södra Sverige/Köpenhamn som kan hjälpa till med ex skriva ut medicin och/eller hjälpa till med de 2 ultraljud som krävs innan man åker till sin äggdonationsklinik för donationen? Är 43 år och har haft det första Skype-samtalet med min läkare på Gennet i Prag. Om det inte löser sig med ultraljud/medicinering på hemmaplan är jag beredd att antingen bita i det sura äpplet och åka till Prag flera gånger för att få mina mediciner/ultraljud eller att byta klinik helt.????????????

Jag känner tyvärr inte till någon gyn där. Men maila kliniken och fråga om de har en lista på läkare/ gyn i Köpenhamn som de samarbetar med? Mediciner brukar kliniker kunba skicka eller skriva ut ett EU-recept, som man kan lösa ut på Apotek i Sverige.
  • snuffen5

Jag har redan frågat kliniken om de samarbetar med någon. Har även frågat läkaren om de kan skicka mediciner men det vill han inte av någon anledning. Har även mejlat och bett om EU-recept men inte fått svar än.

• UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:43:29 följande:

Jag har redan frågat kliniken om de samarbetar med någon. Har även frågat läkaren om de kan skicka mediciner men det vill han inte av någon anledning. Har även mejlat och bett om EU-recept men inte fått svar än.

Fick du något svar av klinijen om de samarbetar med någon?
  • pipperoni
    snuffen5 skrev 2018-04-01 15:24:33 följande:

Prova med Emma ultraljudsklinik, de har lovat mig hjälp tidigare. Du kan även kolla CFC i Köpenhamn. Är nog svårare med recept, men VUL borde inte vara några problem att lösa.
Svar på tråden Äggdonation 2017