• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Swoosh skrev 2018-03-25 10:27:44 följande:

Ja herregud!!! Jag drömde faktiskt det härom natten, att det var två på ultraljudet... Börjar bli tämligen skräckslagen inför morgondagen, är jätterädd att det är tomt där inne! :(

För mig var det tomt därinne....jag satte in 2 normala blastos som var friska enligt PGS, men det blev bara 1 tom hinnsäck, trots hcg över 50.000. Det blev så pgr av mitt immunförsvar vet jag nu (jag har för låga LAD-nivåer). Ska göra LIT-behandling för att få upp nivåerna.

Handlar Fertilitet på is om AvaPeter i Ryssland?

Hoppas det går bra vid ditt vul !
  • Swoosh
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 12:26:20 följande:

För mig var det tomt därinne....jag satte in 2 normala blastos som var friska enligt PGS, men det blev bara 1 tom hinnsäck, trots hcg över 50.000. Det blev så pgr av mitt immunförsvar vet jag nu (jag har för låga LAD-nivåer). Ska göra LIT-behandling för att få upp nivåerna.

Handlar Fertilitet på is om AvaPeter i Ryssland?

Hoppas det går bra vid ditt vul !

Nej men AVA Peter är med i en liten del.
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-24 11:58:30 följande:

V8 (7+0). Nej det är vårat andra försök. Första gången i sept 17 med två tredagars som inte blev något, denna gången med två femdagars. Denna gången har vi lagt till Trombyl, embryo glue och assisted hatching. Vi provade även att göra endometrium scratch innan insättning för att bättra på chanserna (tron kan försätta berg)!

Håller alla tummar och tår för dig idag!!

Kram
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 09:17:45 följande:

Håller alla tummar och tår för dig idag!!

Kram

Tack! Jag tror att dina tummar och tår gjorde susen...

En pigg liten filur med ett pickande hjärta på UL!!!

Vi är så jäkla chockade och lyckliga!
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-26 09:53:34 följande:

GRATTIS!! Så underbart att höra! Fick rysningar i hela kroppen :) och jag förstår både chock och lycka! Vad händer nu? Nåt mer vul innan ni skrivet in er på mvc?

Jag gjorde mitt första hcg-prov i morse. Får besked i morgon lunch. Denna väntan....
  • Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-26 09:53:34 följande:

Härliga nyheter:) Grattis!!
  • Swoosh
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 11:23:44 följande:

GRATTIS!! Så underbart att höra! Fick rysningar i hela kroppen :) och jag förstår både chock och lycka! Vad händer nu? Nåt mer vul innan ni skrivet in er på mvc?

Jag gjorde mitt första hcg-prov i morse. Får besked i morgon lunch. Denna väntan....

Blomsterkvasten skrev 2018-03-26 11:23:44 följande:

Ja nu blir det mer av den berömda väntan även här... Tänker att jag ringer och bokar tid för UL och KUB, så nästa gång blir väl runt v.12 kan jag tro.

Skriv så fort du vet hur Hcg såg ut! Håller mina slitna tummar allt vad jag kan!!!
  • Swoosh
    Sjuttiosjuan skrev 2018-03-26 12:10:33 följande:

Härliga nyheter:) Grattis!!

Tack! :)
  • Blomsterkvasten
    Swoosh skrev 2018-03-26 13:32:36 följande:

Ja nu blir det mer av den berömda väntan även här... Tänker att jag ringer och bokar tid för UL och KUB, så nästa gång blir väl runt v.12 kan jag tro.

Skriv så fort du vet hur Hcg såg ut! Håller mina slitna tummar allt vad jag kan!!!

Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418

Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.
  • Sjuttiosjuan
    Blomsterkvasten skrev 2018-03-27 10:25:15 följande:

Fick ett mycket positivt besked från kliniken nu :) Hcg 3418

Så nu får vi se om ivf Riga vill att jag gör ett till eller om de nöjer sig med detta och nästa steg är vul.

Härligt!! På vilken ruvardag testade du? Och satte ni in ett eller två:)
Svar på tråden Äggdonation 2017