• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 09:33:52 följande:

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Vilken rekommenderar ni att välja och börja med ?

Har någon varit i IVF kliniken i Riga som är nöjd med den här läkaren ?

Dr Flodina är på ivfRiga.

Jag och mannen går på AvaClinic i Riga.

När vi skulle välja klinik var det många som skrev och beklagade sig över ivfRiga, att de var besvikna på den kliniken. Så därför valde vi Ava och är nöjda med dem. Jag kan rekommendera min koordinator Veronika, hon är jättebra svarar snabbt på alla frågor. Jag gick bara in en vardag under kontorstid på deras hemsida och då kan man börja chatta med någon av deras koordinatorer. Jag hade hört mycket gott om Veronika innan så jag väntade tills att hon var online för att börja prata med henne
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 10:05:26 följande:

Tack för rekommendationen!

Har ni fått resultat där?

Vi gjorde dubbeldonation (eftersom sperm dna fragmentationstestet vi gjorde hos AvaClinic visade både dnafel och fragmentationsfel). Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 beftuktades, alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS (kromosomtest, tillval) på 8st blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Så vi är mycket nöjda med Rigas jobb.

Tyvärr har jag immunproblem som orsakar missfall så vi har gjort 2 utredningar av det nu, och kommer nu göra 2 LITbehandlingar i Grekland eller England innan nästa insättning. Men vi har 5 friska blastos kvar i frysen i Riga.
  • Regnar

Hoppas det går bra den här gången för er och ni lyckas????

Tar de inte immunförsvars tester innan??

• Regnar
    Regnar skrev 2018-04-04 11:06:19 följande:

Skulle skicka en blomma till dig men det blev massa frågetecken
  • UndrandeSökare
    Regnar skrev 2018-04-04 11:06:19 följande:

Regnar skrev 2018-04-04 11:32:22 följande:
    Skulle skicka en blomma till dig men det blev massa frågetecken
    Tack för blomman

Nej, AvaClinic sysslar inte med immunologiska utredningar, utan sådant får man sköta själv på någon klinik som är inriktad på immunologiska utredningar och behandlingar Det finns 2 i Aten, 1 i London och flera i USA som jag känner till  som gör immunologiska utredningar och behandlingar.

Vi blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan vecka 12. Har haft 6 missfall totalt nu. Efter missfall nr 3, gjordes en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta.

Efter missfall nr 4,  åkte vi till LIfe clinic i Aten och tog prover på mig (inga prover togs på mannen inte ens ett spermaprov). Konstaterades att jag har koagulationssjukdom samt överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl men missfall ändå.(Missfall nr 5).

Reste då till Avaclinic och fick göra sperm dna fragmentationstest, både dnafel och fragmentationsfel hittades. Gjorde dubbeldonation med PGS. fick 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Har nu kvar 5 blastos i frysen i Riga.

Reste då till London och gjorde en större immunologisk utredning där det konstaterades att jag har låga LAD-nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Så nu behöver jag göra 2 LIT-behandlingar (en slags immunvaccinationer med vita blodkroppar) och sen ta om LAD provet igen innan nästa insättning.

Sen blir nästa insättning i naturlig cykel så jag slipper nedregleringssprutan och östrogentabletterna, jag kommer bara sätta in 1 embryo i taget med samtidig immunologisk behandling.

Så vi med immunproblem har oftast en mycket lång resa och behöver väldigt mycket mediciner för att lyckas få barn.

• Regnar
    UndrandeSökare skrev 2018-04-04 12:01:46 följande:

Tack för blomman

Nej, AvaClinic sysslar inte med immunologiska utredningar, utan sådant får man sköta själv på någon klinik som är inriktad på immunologiska utredningar och behandlingar Det finns 2 i Aten, 1 i London och flera i USA som jag känner till  som gör immunologiska utredningar och behandlingar.

Vi blir lätt gravida naturligt men alltid missfall innan vecka 12. Har haft 6 missfall totalt nu. Efter missfall nr 3, gjordes en missfallsutredning i Sverige som inte visade något för de tog för få prover. Inte ens ett spermaprov fick vi ta.

Efter missfall nr 4,  åkte vi till LIfe clinic i Aten och tog prover på mig (inga prover togs på mannen inte ens ett spermaprov). Konstaterades att jag har koagulationssjukdom samt överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipiddropp, Kortisontabletter, Fragmin och Trombyl men missfall ändå.(Missfall nr 5).

Reste då till Avaclinic och fick göra sperm dna fragmentationstest, både dnafel och fragmentationsfel hittades. Gjorde dubbeldonation med PGS. fick 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6). Har nu kvar 5 blastos i frysen i Riga.

Reste då till London och gjorde en större immunologisk utredning där det konstaterades att jag har låga LAD-nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Så nu behöver jag göra 2 LIT-behandlingar (en slags immunvaccinationer med vita blodkroppar) och sen ta om LAD provet igen innan nästa insättning.

Sen blir nästa insättning i naturlig cykel så jag slipper nedregleringssprutan och östrogentabletterna, jag kommer bara sätta in 1 embryo i taget med samtidig immunologisk behandling.

Så vi med immunproblem har oftast en mycket lång resa och behöver väldigt mycket mediciner för att lyckas få barn.

Oj vilken resa ni har haft .

Men det känns bra att ni vet problemet nu iaf .

Önskar från hjärtat att ni får en söt bebis snart och då glömmer man bort alla svårigheter
  • Blomsterkvasten

Hej tjejer !

Vi ska också börja med ÄD och kontaktat IVF kliniken Riga och Dr Fodina men nu är jag osäker om IVF kliniken eller Ava kliniken i Riga!

Hej!

Vi gjorde två äd-försök i Helsingfors som misslyckades och bestämde oss för att byta till Riga. Min gynekolog i Sverige samarbetar bl.a. med ivf Riga och därför valde vi den kliniken och fick dr fodina. Jag har bara gott att säga om dem!

Koordinatorn marina är fantastisk. Duktig på engelska och svarar på mail snabbt, nästan dygnet runt! Dr fodina är väldigt professionell och kliniken seriös.

Jag är mer än nöjd! (Och ännu bättre eftersom det resulterade i graviditet) :) Men upplevelsen kan säkert variera. Prata med bägge klinikerna och gå på din magkänsla. Kompetensnivån tror jag är samma!
  • Regnar
    Blomsterkvasten skrev 2018-04-04 17:52:36 följande:

Hej!

Vi gjorde två äd-försök i Helsingfors som misslyckades och bestämde oss för att byta till Riga. Min gynekolog i Sverige samarbetar bl.a. med ivf Riga och därför valde vi den kliniken och fick dr fodina. Jag har bara gott att säga om dem!

Koordinatorn marina är fantastisk. Duktig på engelska och svarar på mail snabbt, nästan dygnet runt! Dr fodina är väldigt professionell och kliniken seriös.

Jag är mer än nöjd! (Och ännu bättre eftersom det resulterade i graviditet) :) Men upplevelsen kan säkert variera. Prata med bägge klinikerna och gå på din magkänsla. Kompetensnivån tror jag är samma!

Stort grattis !

Tack för tipset

Jag har kontaktat båda men det verkar bättre och mer prover på ivf kliniken och som du säger min magkänsla säger det här är bättre:)

Men det är ekonomiskt problem och jag önskar att det går bra med en gång
  • Linsi

Hej tjejer !

Exakt samma funderingar sitter vi med.
    Vi lutar nog också åt IVF Riga för tillfället. 

Och tack Blomsterkvasten för din input. Vi har funderat på Finland också, men där är det väl vanligast med frysta ägg, och det vill vi inte ha. Vi ska fråga hur lång väntetid det är för färska ägg, om den möjligheten finns.

När man väl bestämt sig så vill man ju bestämma sig och känna att man är på gång. Vi ska sätta oss i helgen och maila våra frågor till de olika klinikerna och därefter har vi förhoppningsvis bestämt oss.
    Vi har även varit i kontakt med kliniker i Danmark, de är ju ledande inom inseminationer men har inte hört lika mycket om deras äggdonationer.

Svar på tråden Äggdonation 2017