• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    wibblywobbly skrev 2018-05-28 16:39:53 följande:

Jag slutade i början på denna månad, när det var en månad kvar till BF.. :) Mest för att jag jobbade i en stressig butik utan möjlighet att kunna sitta, vila, kissa när det behövdes osv.. Hade gärna jobbat längre men på den arbetsplatsen fungerade det inte. (BF 9/6)

Då är det ju inte alls långt kvar för dig :) jag önskade dom inte flyttade mig på rul, då hade BF vart 17 juni istället för 28:e, men man ska ju inte stirra sig blind på datumet för hon kommee ju när hon vill men ska man bli igångsatt känns de sådär att gå fyra veckor över tiden om det nu var den 17:e som stämde...
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-28 09:49:55 följande:

Jag gick ner till 25 % för två veckor sen, och planen är att jobba den mängden i två veckor till ungefär, men just nu känns till och med det för mycket. Det ilar längs hela vänstra sidan när jag går, mest strålar det från skinkan och neråt. Någon annan som har så? Haltar när jag går och nu när jag handlade och skulle gå hem så undrade jag ett tag om jag skulle ta mig hela vägen hem själv.. Gick bra till slut, fick ta många pauser. Men inte så jag känner att jag egentligen fixar att åka och jobba de två timmar jag har på schemat idag. Dessutom många sammandragningar idag, vissa värker lite till och med. Hoppas verkligen bebis vill komma runt bf denna gång..

Kan du inte be dom sjukskriva dig helt? När har du BF?
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-28 17:29:21 följande:

Kan du inte be dom sjukskriva dig helt? När har du BF?

Saken är den att jag hade kunnat bli heltidssjukskriven, men just då var det inte så här illa, plus att jag kände att jag inte ville dumpa allt på den stackarn som skulle ta över efter mig.. Nu är det "bara" två veckor med jobb kvar, även om det känns tufft, så tänkte försöka härda ut. Däremot så är jag bara sjukskriven fram till 20/6 och har bf 24/6. Kan man bli sjukskriven även om man inte jobbar? Kommer inte kunna ta hand om sonen helt själv på ett bra sätt, så hade verkligen behövt ha honom på förskolan sista tiden med..
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Jag kör oxå sista veckan. Är trött, svullen och väldigt lätt irriterad. :/
  • Krocki1
    evve88 skrev 2018-05-26 17:13:55 följande:

Skönt :) vissa dagar är ju bättre än andra :) min man håller på för fullt med altanen här hemma så han hoppas inte att bebis kommer tidigt , han vill hinna klart med den :) medan jag i smyg hoppas hon kommer ett par veckor tidigt :p

håller tummarna att de drar igång snart :) när hade du BF? Jag är lite senil tror jag :p

Vi gör oxå en ny altan och den ska vara kvar innan prinsen kommer. Får hoppas att den blir det :)

Saknar redan min altan.
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-05-28 18:09:06 följande:

Jag kör oxå sista veckan. Är trött, svullen och väldigt lätt irriterad. :/

Då är vi två, man känner sig fruktansvärt osexig och osocial tycker jag... :p men kämpa!! Snart är bebisarna här <3
  • Utvandraren2

GRATTIS Freya18! Det börjar gå upp för en att det faktiskt kan vara dags närsomhelst nu. Jag är 35+3 idag.

Jag har åtta arbetsdagar kvar. Idag var jag på heldagskurs där man skulle vara skärpt och alert. Gick ju sådär när man somnat kl 3:30... Men mina kollegor vet ju om det och ingen räknar med att jag ska vara som vanligt. Ska bli skönt att bara få vara hemma, svårt att hålla humöret uppe när man är dödstrött och inte kan dricka kaffe pga halsbränna.

• Kia82

Herrejisses vad jag är rastlös, är irriterad på allt och alla, vill knappt ens gå utanför dörren. Det enda jag vill är att få sova men det kan jag inte ens det. Har börjat att få ont i ryggen igen och har massor med förvärkar. Jag pallar inte mer! Jag känner mig som värsta gnälliga ungen speciellt eftersom jag har gjort det här så många gånger tidigare men det här har absolut varit den graviditeten som varit mest påfrestande så jag är tacksam att det är den sista, önskar bara att det kan dra igång snart.

• Moorii

Någon annan som blir överraskad av att bebis rörelser kittlas? Har hänt flera gånger att hon liksom drar foten längs sidan av magen, nära revbenen, och det kittlas som bara den! Rycker till och ropar till, lite läskigt och roligt på samma gång :)

• Freya18

Nös idag. Kan bara säga att det var en intressant upplevelse.. :o Kändes rejält där nere. Men jag har haft tur för det svider ingenting när jag ska gå på toaletten (ursäkta infot, haha). Jag har hört att det ska vara en hemsk upplevelse att kissa och bajsa efter en förlossning. Och ändå så har dom klippt mig och så sprack jag lite också, men det kände jag inte ens!

Ni som har fött förut och fått en spricka, kände ni den? Och hur lång tid tog det för er innan stygnen lossnade och underlivet kändes någorlunda normal igen? Jag känner ingen smärta i vaginan, men är svullen. Väldigt öm om mellangärdet bara som känns när jag sitter och promenerar.