• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • MaTik
    Kia82 skrev 2018-05-29 12:15:13 följande:

Dagen med stort D! Jag födde i sån här värme för fyra år sedan, det var inte helt optimalt, lite svalare väder hade inte varit fel. Prick två veckor kvar till bf för mig idag, känns som en evighet.

Min kompis ligger på förlossningen just nu. Jag bad henne skicka en uppdatering om hur väl AC:n där funkar om hon får en minut över! ;) Jag har iaf köpt hem en stor låda Piggelin, så det går ingen direkt nöd på mig. Jag har ägnat denna dagen D åt att bädda vagnen och piffa. Om några dagar kommer jag säkert bli tokigt rastlös, men än så länge går det bra.
  • MaTik

Det finns ingen AC och det är jättevarmt meddelar min kompis nu. :D Hon blir igångsatt, så hon har lite tid över just nu att messa mig senaste väderleksrapporten.

• Utvandraren2

Märkligt detta...igår var jag -tvungen- att äta en stor portion glass då jag tyckte det gått ett par timmar utan rörelser. Fick resultat direkt. Kallt och hemskt i magen. Idag är det full rulle igen. Just nu har hon sparkat in i mitt revben i två timmar nonstop. Får gärna ta en liten paus nu alltså. Så att jag har en orsak att äta mer glass. xD

• Utvandraren2
    MaTik skrev 2018-05-29 16:04:31 följande:

Det finns ingen AC och det är jättevarmt meddelar min kompis nu. :D Hon blir igångsatt, så hon har lite tid över just nu att messa mig senaste väderleksrapporten.

Vi har heller ingen ac på BB. Dessutom är födeavdelningen högst upp i åttonde våningen i 70-tals betongkolossen till sjukhus. Som inte renoverats nämnvärt sedan den byggdes.

Kan inte säga att jag gråter om det spöregnar när det blir dags...
  • Kia82

Kallare väderlek önskas inom kort, sen kan värmen komma tillbaka igen någon gång vid midsommar i mitt tycke.

• Lojsj92
    evve88 skrev 2018-05-28 09:16:10 följande:

Idag är jag tröttare än en zombie... tur de är sista jobbveckan! Räknar ner dagarna :) har ni andra slutat jobba än? Eller när går ni?

Då är vi två! Sjukt trött de senaste dagarna och inte blir det bättre.. Men jag jobbar också sista veckan nu så det känns skönt att snart få vara hemma :)
  • AngieSthlm1

Hej! Nu är det nära för många av oss, BF 22 juni för mig.

Hur sover ni?? Jag sover sååå dåligt. Man ska ju inte sova på rygg utan på sidan och jag vaknar därför ungefär varje timme för att jag behöver byta sida. Jag är nog för tung/magen för stor för att jag ska kunna göra det i sömnen. Det gör ganska ont i benen också, lite som växtvärk. Har ni något tips på hur jag kan få till bättre sömn samt hur jag kan bulla upp bättre med kuddar? /Tröttis

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-05-29 16:26:24 följande:

Kallare väderlek önskas inom kort, sen kan värmen komma tillbaka igen någon gång vid midsommar i mitt tycke.

WORD! :)
  • Bubbel85
    AngieSthlm1 skrev 2018-05-29 18:56:03 följande:

Hur sover ni?? Jag sover sååå dåligt. Man ska ju inte sova på rygg utan på sidan och jag vaknar därför ungefär varje timme för att jag behöver byta sida. Jag är nog för tung/magen för stor för att jag ska kunna göra det i sömnen. Det gör ganska ont i benen också, lite som växtvärk. Har ni något tips på hur jag kan få till bättre sömn samt hur jag kan bulla upp bättre med kuddar? /Tröttis

Alltså jag fick en BBHugme i julklapp av mina föräldrar. Den är pinsamt dyr (typ 1500kr) och liiite onödigt tyckte jag att den var då den var så dyr och att jag gott kunnat ta en billigare... men alltså, den har små kulor i sig som aldrig blir varma utan kudden känns alltid lite kall och den är såå underbar. Har skämtat mycket om att det viktigaste i mitt liv just nu är 1. Dottern 2. Gravidkudden 3.sambon :) sovit borta nu i 4 dygn utan kudden och det vara katastrof, tyckte ju att jag sov dåligt innan... är väl kanske lite onödigt att investera i en sån nu på spurtsträckan dock kanske, men planerar du att bli gravid igen senare så köööp :)
  • Moorii
    AngieSthlm1 skrev 2018-05-29 18:56:03 följande:

Håller med bubbel85, gravidkudde! Min kostade dock runt 600, men funkar jättebra. Sover som en klubbad säl och har gjort i princip hela graviditeten. Den enda gången jag har sovit jättedåligt är, hör och häpna.. När vi sov en natt på spahotell XD Men till och med min man hade ont när han vaknade, så det var inte bara jag :P