• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Ericsson93
    Sosarora skrev 2017-11-15 17:13:39 följande:

Låter ju onekligen spännande!! Hejja Hejja!!! :D

Ja :D har köpt CB Early som jag ska ta imorgon :D
  • Victoria03
    MrsPotter skrev 2017-11-15 17:31:48 följande:

Uppdatering: (om någon skulle vara nyfiken) BIM+6 idag, inte testat än. Har värk i magen och mår illa ibland, känner mig även lite extra trött. Men vågar inte hoppas för mycket då det kan va inbillning alltihop...kommer dock bli sjukt ledsen om mensen kommer, för någonstans finns ju ett litet hopp om att det kan va nåt denna månad.

Åh vad jag hoppas att du får ett plus :)

Själv är jag på bim+5 och inte vågat testa igen efter att jag fick inte gravid. Skulle egentligen vilja testa i morgon bitti men känner som dig. Livrädd för att bli besviken. Har du satt vilken dag som du kommer testa dig?
  • Anonym (Gabbi)
    XAHHA92 skrev 2017-11-15 17:08:36 följande:
    Vi är under utredning nu, dock en extremt utdragen sådan. Ansökte om utredning i maj och fick komma in på första mötet i september. Har fått ta blodprov och sambon lämnat spermaprov, that?s it... Nästa möte kommer inte ske förrän i januari/februari och då kommer jag ev få en spolning. Blir så ledsen att jag inte fått göra spolning tidigare då jag misstänker att problemet sitter där. Det är svårt att se det positiva i ägglossning när det uppenbarligen inte går ändå :/

Det är ju helt sjukt att det får ta sån tid! Om ni har fått bra svar på proverna kan det ju verkligen vara detta som spökar. Att de inte lät dig göra det i samband med proverna.... Borde inte vara så dyrt att göra privat, men å andra sidan får du ju säkert i början av nästa år så är väl onödigt att lägga de pengarna nu. 

• Pacific
    Sosarora skrev 2017-11-15 17:00:11 följande:

Ser dippen men tror det kan ske vid infästning? Hoppas på ett starkare plus imon!! Är din kurva väldigt olik hur den brukar vara?

Nja. Här ser du ett exempel på hur det annars brukar se ut
  • MrsPotter
    Anonym (Kanske....) skrev 2017-11-15 17:39:44 följande:

Håller tummarna för dig. ???? imorgon är det en vecka kvar innan jag tidigast vågar köpa ett graviditetstest. Borde få min mens ca tis-tors nästa vecka. Eventuellt så väntar jag över helgen om mensen inte dykt upp tills nästa fredag.

Tack så mycket! :)

Att vänta är svårt men det är det bästa tror jag. För att inte riskera bli besviken två gånger. Håller tummarna för dig med! :)
  • MrsPotter
    Victoria03 skrev 2017-11-15 17:57:25 följande:

Åh vad jag hoppas att du får ett plus :)

Själv är jag på bim+5 och inte vågat testa igen efter att jag fick inte gravid. Skulle egentligen vilja testa i morgon bitti men känner som dig. Livrädd för att bli besviken. Har du satt vilken dag som du kommer testa dig?

Oh, kul med nån i samma sits! Spännande! Jag har bestämt att jag ska testa på lördag (om mensen fortfarande lyser med sin frånvaro) för då har vi ju sovmorgon och båda är hemma, så man har nån att krama om det går bra...och om det går dåligt. :)

Är inne på vårt 14-15 försök på första barnet. Du?
  • Ericsson93
    Sosarora skrev 2017-11-15 17:13:39 följande:

Låter ju onekligen spännande!! Hejja Hejja!!! :D

Här är spökstrecket från imorse. La till mer skärpa på bilden. Men håller tummarna för imorgon

• Sosarora
    Ericsson93 skrev 2017-11-15 19:08:29 följande:

Här är spökstrecket från imorse. La till mer skärpa på bilden. Men håller tummarna för imorgon

ser inte det mer ut som ett positivt sträck? fast kanske blivit för blött ich flytigt ut lite? Jag ser iaf det tydligt.

lycka till imon! <3
  • Ericsson93
    UngmammatillE skrev 2017-11-15 19:37:25 följande:

Nu råder de väl inga tvivel längre? Jag hurrar iallafall.

Det ser positivt ut :D Grattis!
Svar på tråden BIM november 2017