• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • geellaa

Hejsan allihopa, Hade äl 9/11 så är väl äl+6 nu. Har haft typ brännande värk samt stickningar i tjejmagen. har även ömma bröst vilket jag brukar ha före mens men har aldrig haft det såhär tidigt innan. är det för tidigt för att kunna ha symptom eller kan de vara någonting på gång?

• puffen2009
    MammaMia1012 skrev 2017-11-15 21:32:02 följande:

Håller med! Nu får tiden gå på... blir knäpp haha

Försöker verkligen intala mig att släppa allt och leva som vanligt! Blir det ett pluss så blir det det eller inte... jag kan inte göra mer för att påverka nu. Hade ÄL i torsdags men tycker kroppen är helt off??? Men den kan ju inte redan reagera på om jag är gravid, så jag gissar att den blev lite knäpp av att jag tog ut spiralen..

Suck...

Då ligger vi ganska lika ju Jag kommer inte ihåg mina symtom vid tidigare graviditeter mer än ömma bröst och jag kommer inte ihåg hur tidigt de kom heller. Men när man känner efter har man massor med symtom haha
  • tempnörden
    mrsLina skrev 2017-11-15 19:53:40 följande:

Måste bara fråga dig, jag tror själv att jag hade äl den 10/11 då ägglossningstestet visade glad gubbe samt att mina äl symtom kom då med äggvite flytning. Men nc uppgav att jag hade äl redan den 8/11. Skulle du räkna äl från den 8/11 då?

Skickar med bild.

Hej!

Jag ser inga datum på bilden, men jag tycker att det ser ut som att det saknas något värde runt cd 19. Stämmer det? Jag skulle tolka din kurva till äl runt cd 18 eller cd 19.

Men! Det hade blivit lite mer tillförlitligt med fler mätvärden före äl! Det gör ju att det blir lite lurigt.

Om jag förstår dig rätt så fick du positivt äl-test cd21?

Mät lite mer så får vi se hur din kurva ser ut efter äl:)
  • tempnörden
    mrsLina skrev 2017-11-15 19:53:40 följande:

Måste bara fråga dig, jag tror själv att jag hade äl den 10/11 då ägglossningstestet visade glad gubbe samt att mina äl symtom kom då med äggvite flytning. Men nc uppgav att jag hade äl redan den 8/11. Skulle du räkna äl från den 8/11 då?

Skickar med bild.

Jag kollade på din kurva igen, och visst, det skulle kunnat vara äl på cd21. Det är ju en liten höjning efter.

Men det ser ju ut som att ni legat i så du behöver ju inne oroa dig att ni missade ;)
  • Victoria03
    Ankre018 skrev 2017-11-15 21:23:05 följande:

Helt klart positivt, grattis grattis! Finns en BF juli grupp att hoppa in i ! :)

MammaMia1012 skrev 2017-11-15 21:26:49 följande:

Ja det är klart vi ser <3 helt underbart! Grattis!

Grattis till er andra som plussat oxå!!!

Det är så härligt att se dessa plus! Ger en själv hopp och ännu mer längtan <3

Tack så hemskt mycket :) känns som om jag går på moln just nu. Ska absolut kolla in BF juli gruppen. Lycka till allihopa ?
  • mrsLina
    tempnörden skrev 2017-11-15 22:15:11 följande:

Jag kollade på din kurva igen, och visst, det skulle kunnat vara äl på cd21. Det är ju en liten höjning efter.

Men det ser ju ut som att ni legat i så du behöver ju inne oroa dig att ni missade ;)

Haha ja vi har varit från varandra i över en månad. ;)
  • Anonym (Juli)
    Förstabarnet96 skrev 2017-11-15 21:31:27 följande:

Grattis till alla plus!!

Ni som plussat , hur ?myste? ni runt ägglossningen?? Alltså vilka dagar runt ÄL ?

Ca 5-6 dagar innan ägglossningsvärken så jag trodde inte det skulle ta sig

(Jag hänger kvar här lite ändå, spännande att se hur det går för er alla)
  • Penguinlover

Jag var nästan säker på att jag är gravid men jag tog ett test som var helt blankt. Jag är på BIM-3 och det är ett känsligt test så tyvärr så är det bara att acceptera att jag hade jag fel. Är otroligt besviken.

• Pacific

BIM+1 och andra dagen jag testar. Det svaga strecket är fortfarande svagt, men har blivit något starkare. Nu har jag nog förstått, får berätta för sambon ikväll. Jag flyttar över till BF Juli-gruppen. Fortsatt lycka till allihopa!!
  • Ericsson93

Såg igår ett sträck på test från natural cycles. Tog nytt CB Early idag och tycker jag ser npgot extremt svagt. Så jag räknar med spökstreck. Tog även ett nytt från natural cycles. Idag ser jag ett smalt streck utan att behöva vända och vrida på stickan. Höjde upp skärpan på bilden så det blir likadant som jag ser i verkligheten. Så på bilden är det som jag ser. Är på ÄL + 10. Har ej haft en lutealfas på 10 dagar sedan jag slutade med p-piller i augusti. Den var tidigare varit mellan 4-9 dagar.

Vad tror ni?

Svar på tråden BIM november 2017