• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sosarora
    mrsLina skrev 2017-11-15 16:37:14 följande:

Här är bilder också :)

Har du plussat?

Annars förstår jag inte din kurva? Du förklarar inte vad det är som är annorlunda mot dun "vanliga" kurva :)
  • Pacific

Hade en konstig dip, men fick ett svagt plus imorrse. Ska testa imorgon igen för säkerhets skull..
  • mrsLina
    Sosarora skrev 2017-11-15 16:44:48 följande:

Har du plussat?

Annars förstår jag inte din kurva? Du förklarar inte vad det är som är annorlunda mot dun "vanliga" kurva :)

Min vanliga kurva brukar gå väldigt upp och ner över baslinjen efter ägglossning. Har inte pussar är på äl+7 :)
  • Sosarora
    mrsLina skrev 2017-11-15 16:55:08 följande:

Min vanliga kurva brukar gå väldigt upp och ner över baslinjen efter ägglossning. Har inte pussar är på äl+7 :)

Okej, för om man tittar pådin streckade linje ser du ju ut att fint följa vad NC tycker är "normalt" för dig. Hoppas på ett plus! :)
  • Sosarora
    Pacific skrev 2017-11-15 16:53:57 följande:

Hade en konstig dip, men fick ett svagt plus imorrse. Ska testa imorgon igen för säkerhets skull..

Ser dippen men tror det kan ske vid infästning? Hoppas på ett starkare plus imon!! Är din kurva väldigt olik hur den brukar vara?
  • molltroll0609

Hjälp mig.....tror ni ÄL kan vara på intågande?

Fick äntligen mina babyplan stickor i posten idag. Är på dag 14 i cykeln och haft känningar några dagar.

• Heulalia

Alltså jag har ingen aning om när min ägglossning var. Har tempat superkasst den senaste månaden. Dock så ska jag enligt nc ha BIM imorgon. Min temp har varit sjukt underlig, har normalt runt 36,3 i follikelfasen och 36,8 i lutealfasen. Nu har jag dock i typ i 2 veckor pendlat som en galning ner till 35,8 till 36,4, det känns inte alls normalt. 

Det som dock gör mig lite förhoppningsfull att jag kanske kan lyckats bli gravid är att jag har haft dragningar i livmodern i 6 dagar. Egentligen började det liiite för nära eventuell äl (nu vet jag ju inte exakt när den var, men typ), men det är inte omöjligt. Det är en sån känsla som inte går att inbilla sig för att det känns till och från hela dagarna och det känns så starkt, ibland nästan att det gör ont. 

Jag ska hålla mig till på fredag med att testa, har bara ett gravtest hemma och vil inte slösa. Åååh, någon som har någon tanke innan jag spricker av tankar? 

Förlåt för långt inlägg...

• puffen2009
    Sosarora skrev 2017-11-15 15:54:14 följande:

Ja, jag börja testa idag och har BiM på måndag.... köpte en massa gravtest på wish för bara porto så har massor att testa med. Kändes nästan som ett dåligt omen när jag räknade att jag hade fler än 25st.... som att det räcker till flera flera massa mer månader framöver. Det vill jag ju inte! Så lika bra att använda upp dem :O. Sen vet jag inte hur bra de är. Går jag över BiM testar jag med Clearblue!!! :D

Haha förstår dig! Håller tummarna för ett plus nu då de närmsta dagarna!
  • Ericsson93
    Sosarora skrev 2017-11-15 15:42:07 följande:

Ok, har du plussat? Eller ser din kurva annorlunda ut mot vanligt?

Testade imorse men var negativt. Tror jag dock såg ett spökstreck. Jag har dock idag haft mycket högre temp än jag brukar. Har legat högre i temp denna cykel :)
  • XAHHA92
    Anonym (Gabbi) skrev 2017-11-15 15:58:09 följande:

Okej :/ Det positiva är ju att du vet att du faktiskt ägglossar och att din lutealfas inte är för kort. Att bygga upp lite tempstatistik skadar ju inte inför utredningen heller. Tänk om problemet löses med något så "enkelt" som en äggledarspolning. Hoppas så att det är din tur snart!

Vi är under utredning nu, dock en extremt utdragen sådan. Ansökte om utredning i maj och fick komma in på första mötet i september. Har fått ta blodprov och sambon lämnat spermaprov, that?s it... Nästa möte kommer inte ske förrän i januari/februari och då kommer jag ev få en spolning. Blir så ledsen att jag inte fått göra spolning tidigare då jag misstänker att problemet sitter där. Det är svårt att se det positiva i ägglossning när det uppenbarligen inte går ändå :/
    Försöker med första sen maj -16
Svar på tråden BIM november 2017