• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • mrsLina
    tempnörden skrev 2017-11-15 17:15:45 följande:

Äl-stickor används för att förutspå äl - tempning för att bekräfta!

Bara tempen kan bekräfta att äl skett. Inte ens det mest positiva av äl-test kan bekräfta att ägget verkligen släpper!

Måste bara fråga dig, jag tror själv att jag hade äl den 10/11 då ägglossningstestet visade glad gubbe samt att mina äl symtom kom då med äggvite flytning. Men nc uppgav att jag hade äl redan den 8/11. Skulle du räkna äl från den 8/11 då?

Skickar med bild.

• Anonym (Hoppas)

BIM idag, ingen mens men ont i magen, ?känsliga? bröst och illamående. Ont i magen sen en vecka tillbaka. Jag har konstigt ont i magen, kommer och går... får se vad som händer det närmsta dagarna.

Jag är 30, min man 45. Vårt första barn.

• Plantlady
    Sosarora skrev 2017-11-15 17:22:02 följande:

Tack för du delar med dig av den! Och Grattis!! :)

Förutom att den fortsätter vara höjd. Upplevde du att just den månaden så betedde sig kurvan annorlunda redan innan BiM?

Nej det tycker jag inge direkt att den gjorde, men jag kände tydliga symtom innan jag plussade med molvärk i flera dagar :)
  • Penguinlover

Grattis till alla plus!

Nu har mina tester kommit. Testar imorgon på BIM-3. Har ömma bröst och molvärk och en pirrande känsla att det kan ha gått vägen. Hoppas att det stämmer!

Om testet imorgon är negativt kommer jag att ge upp hoppet för denna månaden då det ska vara ett känsligt test.

• puffen2009

Grattis till plussen!

Här är jag ensam hemma och sitter och analyserar mina symtom Mår illa till och från, molvärk, ont/trötthetskänsla i nedre delen av ryggen, humörsvängningar och den röda curryn jag åt till middag smakade inte som den brukar... När jag stekte köttbullar igår tyckte jag att det luktade riktigt illa om smöret, vilket ingen annan reagerade på. Ungefär likadant som varje månad alltså Fast utan ömma bröst som jag alltid har innan mens och som jag haft alla andra graviditeter. Äl+8 idag, tiden får gärna gå lite snabbare!

• Victoria03

Jag kunde bara inte hålla mig trots att de inte är morgonrutinen men visst ser ni också andra strecket? ????
  • Ankre018
    Victoria03 skrev 2017-11-15 21:17:36 följande:

Jag kunde bara inte hålla mig trots att de inte är morgonrutinen men visst ser ni också andra strecket? ????

Helt klart positivt, grattis grattis! Finns en BF juli grupp att hoppa in i ! :)
  • MammaMia1012
    Victoria03 skrev 2017-11-15 21:17:36 följande:

Ja det är klart vi ser <3 helt underbart! Grattis!

Grattis till er andra som plussat oxå!!!

Det är så härligt att se dessa plus! Ger en själv hopp och ännu mer längtan <3
  • MammaMia1012
    puffen2009 skrev 2017-11-15 20:31:36 följande:

Grattis till plussen!

Här är jag ensam hemma och sitter och analyserar mina symtom Mår illa till och från, molvärk, ont/trötthetskänsla i nedre delen av ryggen, humörsvängningar och den röda curryn jag åt till middag smakade inte som den brukar... När jag stekte köttbullar igår tyckte jag att det luktade riktigt illa om smöret, vilket ingen annan reagerade på. Ungefär likadant som varje månad alltså Fast utan ömma bröst som jag alltid har innan mens och som jag haft alla andra graviditeter. Äl+8 idag, tiden får gärna gå lite snabbare!

Håller med! Nu får tiden gå på... blir knäpp haha

Försöker verkligen intala mig att släppa allt och leva som vanligt! Blir det ett pluss så blir det det eller inte... jag kan inte göra mer för att påverka nu. Hade ÄL i torsdags men tycker kroppen är helt off??? Men den kan ju inte redan reagera på om jag är gravid, så jag gissar att den blev lite knäpp av att jag tog ut spiralen..

Suck...
Svar på tråden BIM november 2017