• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sosarora
    Ericsson93 skrev 2017-11-15 17:06:51 följande:

Testade imorse men var negativt. Tror jag dock såg ett spökstreck. Jag har dock idag haft mycket högre temp än jag brukar. Har legat högre i temp denna cykel :)

Låter ju onekligen spännande!! Hejja Hejja!!! :D
  • tempnörden
    Sopp skrev 2017-11-15 15:01:22 följande:
    Intressant fråga, skulle gärna veta jag med :) jag hade dock satt mina pengar på att ägglossningsstickorna är säkrare. Visst att vissa aldrig får utslag pga kort ägglossning/låg hormonnivå - men OM man faktiskt får utslag då och inte innan har jag svårt att tro att ägget släppt ändå.
    Äl-stickor används för att förutspå äl - tempning för att bekräfta!
    Bara tempen kan bekräfta att äl skett. Inte ens det mest positiva av äl-test kan bekräfta att ägget verkligen släpper!
  • Plantlady

Såhär ser min temperatur ut, plussade för 12 dagar sen och temperaturen håller sig hög efter ÄL :)

• molltroll0609
    molltroll0609 skrev 2017-11-15 17:00:35 följande:

Hjälp mig.....tror ni ÄL kan vara på intågande?

Fick äntligen mina babyplan stickor i posten idag. Är på dag 14 i cykeln och haft känningar några dagar.

Någon?
  • Sosarora
    Plantlady skrev 2017-11-15 17:15:49 följande:

Såhär ser min temperatur ut, plussade för 12 dagar sen och temperaturen håller sig hög efter ÄL :)

Tack för du delar med dig av den! Och Grattis!! :)

Förutom att den fortsätter vara höjd. Upplevde du att just den månaden så betedde sig kurvan annorlunda redan innan BiM?
  • Sosarora
    molltroll0609 skrev 2017-11-15 17:18:16 följande:

Någon?

Testet är negativt. Svårt att säga om det är på gång, redan varit eller hur starkt de testen visar när de är "neutrala" för inte använt just den sorten. Ta igen imon o se om det blir starkare. För att bedöma såna test när de är negativa behöver man jämnföra med ett tidigare för att se om det håller på att öka, sjunka eller står still.
  • molltroll0609
    Sosarora skrev 2017-11-15 17:25:06 följande:

Testet är negativt. Svårt att säga om det är på gång, redan varit eller hur starkt de testen visar när de är "neutrala" för inte använt just den sorten. Ta igen imon o se om det blir starkare. För att bedöma såna test när de är negativa behöver man jämnföra med ett tidigare för att se om det håller på att öka, sjunka eller står still.

Jag vet att det är negativt. Men tack för resterande info.
  • MrsPotter

Uppdatering: (om någon skulle vara nyfiken) BIM+6 idag, inte testat än. Har värk i magen och mår illa ibland, känner mig även lite extra trött. Men vågar inte hoppas för mycket då det kan va inbillning alltihop...kommer dock bli sjukt ledsen om mensen kommer, för någonstans finns ju ett litet hopp om att det kan va nåt denna månad.

• Anonym (Kanske....)
    MrsPotter skrev 2017-11-15 17:31:48 följande:

Uppdatering: (om någon skulle vara nyfiken) BIM+6 idag, inte testat än. Har värk i magen och mår illa ibland, känner mig även lite extra trött. Men vågar inte hoppas för mycket då det kan va inbillning alltihop...kommer dock bli sjukt ledsen om mensen kommer, för någonstans finns ju ett litet hopp om att det kan va nåt denna månad.

Håller tummarna för dig. ???? imorgon är det en vecka kvar innan jag tidigast vågar köpa ett graviditetstest. Borde få min mens ca tis-tors nästa vecka. Eventuellt så väntar jag över helgen om mensen inte dykt upp tills nästa fredag.
Svar på tråden BIM november 2017