Horisonten skrev 2017-10-30 10:43:40 följande:
Hej tjejer :)
Har en sådan konstig känsla i kroppen och magen. Känner mig typ sprallig och som fjärilar i magen. Haha låter jättefjantig men hoppas ni förstår. Har svagt att de drar i underlivet och öm och drar lite i nedre delen av magen. Sen är magen helt ur balans. Förlåt dör infon men lite dålig i magen så kanske därför. Och ganska ont och öm i ryggen i slutet. Ena stunden känner jag inget nästa stund värker och ömmar de. Men kan bero på att jag jobbat mycket. Även så trött och huvudvärk men kan också vara bristen på sömn,som sagt jobbat mycket och en son som inte velat sova på nätterna. Hoppas inte de är för jag håller på att bli sjuk. Känner mig inte alls sjuk. Små snuvig som alla men känner mig inte dålig alls. Bara trött och fryser så tog en temp för en stund sen slm visade 37,2-37,3 i örat. Jag som brukar ha ca 36,6. Hoppas inte de är sjukdom på g. Man vet ju aldrig om barnen fått hem någon bacill ifrån dagis. Har en sådan bra och positiv känsla i kroppen. Och som säger att jag är gravid. Men vågar inte tänka så. Så rädd och orolig att jag inbillar mig. Hade positiv känsla förra månaden men inte som denna. Sen mer hungrig och springer och kissar oftare men kan vara inbillning. Känns för tidigt för symptom ändå :( mådde lite svagt svagt illa igår men nog pga att jag var både trött och hungrig på kvällen för känner inget idag.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Skriva av mig bara tror jag. Tack för att ni finns :) <3
Jag läste en artikel igår där det står att ett befruktat ägg sänder signaler till livmodern innan det kommer dit. Tycker annars det ofta står att man inte kan känna något innan ägget fäst men enligt artikeln verkar kroppen veta om att den är gravid mycket tidigare. Jag tolkar det som att man kan få symtom väldigt tidigt

Tycker ju själv att kroppen känns annorlunda mot tidigare månader: svullen, drag i livmodern och ilningar i underlivet. Bara det inte är en inflammation...