• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • molltroll0609
    Millannn skrev 2017-10-30 10:28:13 följande:

Okej! Vilket skulle du rekommendera? RFSU? Eller apotekets egna kanske?

Jag vet faktiskt inte vilka som har testa tidigt?
  • alvinojuliansmamma
    Millannn skrev 2017-10-30 10:28:13 följande:

Okej! Vilket skulle du rekommendera? RFSU? Eller apotekets egna kanske?

Predictor early är toppen, vet ingen som fått spökstreck på dem :) Håller tummarna för dig!
  • Horisonten

Hej tjejer :)

Har en sådan konstig känsla i kroppen och magen. Känner mig typ sprallig och som fjärilar i magen. Haha låter jättefjantig men hoppas ni förstår. Har svagt att de drar i underlivet och öm och drar lite i nedre delen av magen. Sen är magen helt ur balans. Förlåt dör infon men lite dålig i magen så kanske därför. Och ganska ont och öm i ryggen i slutet. Ena stunden känner jag inget nästa stund värker och ömmar de. Men kan bero på att jag jobbat mycket. Även så trött och huvudvärk men kan också vara bristen på sömn,som sagt jobbat mycket och en son som inte velat sova på nätterna. Hoppas inte de är för jag håller på att bli sjuk. Känner mig inte alls sjuk. Små snuvig som alla men känner mig inte dålig alls. Bara trött och fryser så tog en temp för en stund sen slm visade 37,2-37,3 i örat. Jag som brukar ha ca 36,6. Hoppas inte de är sjukdom på g. Man vet ju aldrig om barnen fått hem någon bacill ifrån dagis. Har en sådan bra och positiv känsla i kroppen. Och som säger att jag är gravid. Men vågar inte tänka så. Så rädd och orolig att jag inbillar mig. Hade positiv känsla förra månaden men inte som denna. Sen mer hungrig och springer och kissar oftare men kan vara inbillning. Känns för tidigt för symptom ändå :( mådde lite svagt svagt illa igår men nog pga att jag var både trött och hungrig på kvällen för känner inget idag.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Skriva av mig bara tror jag. Tack för att ni finns :) <3

• smulis85
    Horisonten skrev 2017-10-30 10:43:40 följande:

Har en sådan konstig känsla i kroppen och magen. Känner mig typ sprallig och som fjärilar i magen. Haha låter jättefjantig men hoppas ni förstår. Har svagt att de drar i underlivet och öm och drar lite i nedre delen av magen. Sen är magen helt ur balans. Förlåt dör infon men lite dålig i magen så kanske därför. Och ganska ont och öm i ryggen i slutet. Ena stunden känner jag inget nästa stund värker och ömmar de. Men kan bero på att jag jobbat mycket. Även så trött och huvudvärk men kan också vara bristen på sömn,som sagt jobbat mycket och en son som inte velat sova på nätterna. Hoppas inte de är för jag håller på att bli sjuk. Känner mig inte alls sjuk. Små snuvig som alla men känner mig inte dålig alls. Bara trött och fryser så tog en temp för en stund sen slm visade 37,2-37,3 i örat. Jag som brukar ha ca 36,6. Hoppas inte de är sjukdom på g. Man vet ju aldrig om barnen fått hem någon bacill ifrån dagis. Har en sådan bra och positiv känsla i kroppen. Och som säger att jag är gravid. Men vågar inte tänka så. Så rädd och orolig att jag inbillar mig. Hade positiv känsla förra månaden men inte som denna. Sen mer hungrig och springer och kissar oftare men kan vara inbillning. Känns för tidigt för symptom ändå :( mådde lite svagt svagt illa igår men nog pga att jag var både trött och hungrig på kvällen för känner inget idag.

Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Skriva av mig bara tror jag. Tack för att ni finns :) <3

Hihi vist är de skönt att skriva av sig! Låter ju jätte lovande dina symtom!! Håller tummar och tår!
  • Horisonten
    smulis85 skrev 2017-10-30 10:47:47 följande:

Hihi vist är de skönt att skriva av sig! Låter ju jätte lovande dina symtom!! Håller tummar och tår!

Ja verklifen!! Vad hade jag gjort utan er här inne!! ??Jo jag hoppas de. Men inte så myclet än. Vågar knappt tänka som symptom för så rädd för besvikelsen. För hade mycket förra månaden. Antingen inbillning eller så fäste de inte eller ingen äl tror jag. För hade inget men sen kom mensen en dag efter vad jag trodde så. Känns så tidigt för symptom. Är ju bara på ca äl+6/7 och bim-9. Så känns alldeles för tidigt dock tyvärr...:( Så rädd att överanslysersr mm
  • Anonym (tossa)

BIM-3 och fortfarande bara molande mensvärk så då kommer den nog snart ???????? haft det en vecka nu

• Sams
    Horisonten skrev 2017-10-30 10:43:40 följande:

Jag läste en artikel igår där det står att ett befruktat ägg sänder signaler till livmodern innan det kommer dit. Tycker annars det ofta står att man inte kan känna något innan ägget fäst men enligt artikeln verkar kroppen veta om att den är gravid mycket tidigare. Jag tolkar det som att man kan få symtom väldigt tidigt Tycker ju själv att kroppen känns annorlunda mot tidigare månader: svullen, drag i livmodern och ilningar i underlivet. Bara det inte är en inflammation...
  • Horisonten
    Sams skrev 2017-10-30 11:14:28 följande:

Jag läste en artikel igår där det står att ett befruktat ägg sänder signaler till livmodern innan det kommer dit. Tycker annars det ofta står att man inte kan känna något innan ägget fäst men enligt artikeln verkar kroppen veta om att den är gravid mycket tidigare. Jag tolkar det som att man kan få symtom väldigt tidigt Tycker ju själv att kroppen känns annorlunda mot tidigare månader: svullen, drag i livmodern och ilningar i underlivet. Bara det inte är en inflammation...

Låter intressant. Ja för man hör ju att ägget fäster ju tidigast dag 4-5 efter äl vilket för min del då skulle varit någon gång mellan fredag och igår. Men hade ju så stickningar igår och illningar och drag. Jaja bara vänta och se. Så otålig. Denna väntan tar kål på mig,har verkligen inget tålamod. Så rädd och nervös för negativt test på söndag även om jag vet att de kan vara negativt då för det är tidigt. Men så rädd att inbilla mig och hoppas och leva på att de är för tidigt varje test och så kommer mensen ändå sen. Mycket tankar och känslor.
  • Pusselbiten88

Tack snälla för alla Grattis <3 får testa om några dagar igen.

Håller tummarna för er alla <3

Kommer det att finnas en tråd för dom som plussar denna omgång?

• Charlizee

Nu blir jag knäpp på riktigt! Är det bara jag som anar en andra linje på testet??

Svar på tråden BIM november 2017