• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-30 14:20:35 följande:

Hej igen tjejer! Strax efter mitt kraftiga illamående så gick jag på toaletten och till min förvåning så är det rosa på pappret?! Stoppade även in en tampong... någon som har haft nidis? Måste ju vara det

Åh men hoppas!! Hur underbart vore inte det!! <3
  • Millannn
    Charlizee skrev 2017-10-30 14:46:54 följande:

Åh men hoppas!! Hur underbart vore inte det!! <3

Var på toaletten igen nu och det har blivit lite mörkare men hoppas inte mensen är på g... livmodertappen känns stängd och ganska långt upp! Plus att jag är bara på dag 29 i cykeln och har en cykel på i snitt 32 dagar egentligen..
  • Pusselbiten88
    Millannn skrev 2017-10-30 14:50:30 följande:

Var på toaletten igen nu och det har blivit lite mörkare men hoppas inte mensen är på g... livmodertappen känns stängd och ganska långt upp! Plus att jag är bara på dag 29 i cykeln och har en cykel på i snitt 32 dagar egentligen..

<3 håller tummarna
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-30 14:50:30 följande:

Nej fy sjutton den får hålla sig borta!! Tror tyvärr inte mina streck betyder något alls! Men blir förvirrad då det känns ganska tydligt i vissa ljus! Men är nog spök och/eller skuggor...

• Horisonten

Känner mig nerslagen nu. Är ju bara troligtvis på äl+6-7 och har en del svaga symptom. Men en vän sa att jag ksn inte känna något än. För långt till bim och tidigast så fäster ägget dag 4-5 och sen skall hormonen ut och ja de har de inte hunnit. Så är la bars inbillning att jag känt svag mensvärk innan. Hur de illat och dragit tidigare och de där stickningarna jag hade i underlivet. Att jag tycker jag är mer små hungrig och som det ligger ett svagt svagt illamående och gror. Dock är väl de på sömnbrist. Men alla de anda symptom där är väl bara inbillning denna månaden igen. Blä att man är så dum. Skull ju inte tänka eller känna efter. Men så jäkls svårt och låta bli hur man än försöker ju. Blä!!!!

• Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-30 15:07:06 följande:

Känner mig nerslagen nu. Är ju bara troligtvis på äl+6-7 och har en del svaga symptom. Men en vän sa att jag ksn inte känna något än. För långt till bim och tidigast så fäster ägget dag 4-5 och sen skall hormonen ut och ja de har de inte hunnit. Så är la bars inbillning att jag känt svag mensvärk innan. Hur de illat och dragit tidigare och de där stickningarna jag hade i underlivet. Att jag tycker jag är mer små hungrig och som det ligger ett svagt svagt illamående och gror. Dock är väl de på sömnbrist. Men alla de anda symptom där är väl bara inbillning denna månaden igen. Blä att man är så dum. Skull ju inte tänka eller känna efter. Men så jäkls svårt och låta bli hur man än försöker ju. Blä!!!!

Jag förstår dig precis!! Har gått igenom typ alla symptom man kan ha men olika månader. Förra månaden hade jag INGA symptom, inte ens pms... trodde det var lyckosamt men icke. Denna månaden fick jag finnar (2-3 st) ca 4 dagar efter ÄL och har sedan ett par dagar haft mensvärk. Vad jag förstår så påminner tyvärr pms mycket om gravidsymptom och vice versa. Kan som i mitt fall variera från månad till månad. Men såklart hjärnan kan spela en ett spratt, helt normalt! Blir nästan arg när folk säger sluta tänk på det, hur ska man kunna det? Lyckosamt för alla som kan det men vi är nog många som inte kan.

Det positiva är att du har många dagar kvar och chansen att du får andra symptom är stor

Håller alla tummar för oss här inne!!
  • Sams
    Horisonten skrev 2017-10-30 15:07:06 följande:

Vet inte om du har sett denna artikel men det är enligt den som jag har läst att kroppen får signaler om graviditet innan ägget fäster fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget
    Jag är själv väldigt splittrad kring mina symtom. Har en positiv känsla samtidigt som jag tycker att det vore konstigt att känna något redan. Automatiskt börjar jag då tänka att allt måste vara önsketänkande och att jag självklart inte kan vara gravid. Men om man nu inte kan känna något redan så kan jag ju omöjligt veta hur det egentligen ligger till där inne. Så mycket inre konflikter just nu
  • Issari

Oj vad det händer grejer i tråden! Jag har varit väldigt törstig i tre dagar och ibland känt lite från magen, men det är svårt att känna varifrån eller varför. Längtar till helgen då jag ska göra ett test! :)

Grattis till er som verkar ha plussat eller fått nidis!

• Horisonten
    Sams skrev 2017-10-30 16:38:00 följande:

Vet inte om du har sett denna artikel men det är enligt den som jag har läst att kroppen får signaler om graviditet innan ägget fäster fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

Jag är själv väldigt splittrad kring mina symtom. Har en positiv känsla samtidigt som jag tycker att det vore konstigt att känna något redan. Automatiskt börjar jag då tänka att allt måste vara önsketänkande och att jag självklart inte kan vara gravid. Men om man nu inte kan känna något redan så kan jag ju omöjligt veta hur det egentligen ligger till där inne. Så mycket inre konflikter just nu

Tack skall läsa sedan. De där är precis så som jag känner. Inre konflikt. Skönt med denna tråd att man inte är ensam och ni förstår och känner igen vad man menar och känner. Så roligt med att de börjar komma plus och så :) Så spännande men vad jag längtar ännu mer nu efter att få plus. Eller bara få börja testa och se ifall man har chansen. Kan ju iof inte göra mer än de vi gjort men man vill ju så grymt mycket!! <3
  • Millannn

Hej igen tjejer! Nu har det gått tre timmar sen och det har kommit 3 pyttefläckar med rödbrunt blod men inget mer! Och så lite ljusrosa på pappret. Det känns som att det ska rinna till vilken sekund som helst men det gör inte det så det måste ju betyda nånting bra har aldrig haft tidig mens eller spottings. Kan vara på äl+11 eller äl+9. Livmodertappen sitter högt upp och är mig veterligen stängd men är inte så duktig så lika bra att sluta med den saken haha! Bådar väl gott detta.

Svar på tråden BIM november 2017