• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Petsamo

Hej, hoppar in här jag med ????

Har två barn men längtat efter en tredje sedan en oplanerad graviditet för precis ett år sedan (tidigt MF). Min man har inte velat ha fler men har ändrat sig nu senaste månaden och ingen är mer glad för det än jag! Det var verkligen värt att vänta in hans längtan också!

Var helt säker på att jag var gravid förra månaden men blev inget då, hoppas på november. ÄL ca 1/11 och bim ca 15/11. Mycket väntan nu ????

• Jasminefjellberg

Hej! Min mens som kom i förrgår har varit annorlundare än alla andra månader....?? Jag brukar ha en sådan himla mensvärk dagen innan fram till dag 3-4 sen släpper den, har knappt haft någon värk alls nu.. och jag brukar blöda rikligt mycket, verkligen jättemycket, men det gör jag inte alls nu, blir nästan lite chockad över hur lite det äe jämfört med alla andra månader?? Vad kan det vara tro? Den har ALLTID varit likadan i alla år.....

• Jasminefjellberg

Kan tillägga också att mellan kl 14 och kl 23 idag har jag blött max typ 5 droppar, så den verkar avta? Hur ser en nidis ut? Kan det vara det?

• Millannn
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-30 23:00:50 följande:

Kan tillägga också att mellan kl 14 och kl 23 idag har jag blött max typ 5 droppar, så den verkar avta? Hur ser en nidis ut? Kan det vara det?

Det kan vara en så kallad genombrottsblödning! Vilken dag fick du ?mens?? Nu alltså. Jag började misstänka att jag antingen har en riklig nidblödning eller genombrottsblödning då mensen kom 4 dagar för tidigt som aldrig händer och den har varit skum hela dagen! Började med ljusrosa flytningar och var det i flera timmar och sen var det ganska rött blod men inte klumpigt och nu innan jag ska sova så var det som ljusrosa på pappret igen. Får se hur det är imorgon har heller inte haft mensvärk som jag alltid har samma dag som mensen!
  • Jasminefjellberg
    Millannn skrev 2017-10-30 23:08:11 följande:

Det kan vara en så kallad genombrottsblödning! Vilken dag fick du ?mens?? Nu alltså. Jag började misstänka att jag antingen har en riklig nidblödning eller genombrottsblödning då mensen kom 4 dagar för tidigt som aldrig händer och den har varit skum hela dagen! Började med ljusrosa flytningar och var det i flera timmar och sen var det ganska rött blod men inte klumpigt och nu innan jag ska sova så var det som ljusrosa på pappret igen. Får se hur det är imorgon har heller inte haft mensvärk som jag alltid har samma dag som mensen!

Jag fick den i lördags, fick samma som du, ljusrosa flytningar först och sen ökade det efter några timmar. Jag beukar ha mens i minst 5 dagar men vanligast 6-7 dagar. Har nu bara haft i 2 1/2 dag.. konstigt?? Ja jag får också se hu det är imorgon, om det kommer något mer eller inte, skumt. Hoppas på det bästa för oss bara :)
  • mrsLina

Hej allihopa.

Jag sitter tyst och läser allt men har nog inte skrivit här i än. Första gången för oss att försöka. Har äl 8/11 och bim 23/11. Hoppas väl som alla andra att det ska ta sig på första försöket men vet att det kan ta tid. Maken och jag myser på varje dag nu.

• Walldencrew

Hej allihopa, jag hoppar in här också ????

Jag och sambon (båda 28 år) har två flickor sedan tidigare och försöker oss nu på en 3a. Vi är inne på första försöket och jag håller på att gå under på grund av all väntan! ????

Hade mens den 10/10- den 17/10. Därefter har vi legat i stort sett varje dag. Känner både illamående, ömma bröst, något som liknar foglossning bak i ryggen (hade ordentligt den senaste graviditeten och kan även känna av det vid mens), samt en otrolig dålig smak i munnen.

Bim är den 9 november och jag tycker det känns som att dagarna har stannat. Igår var jag så otålig att jag gjorde ett gravtest, som såklart visat negativt. Vet att det förmodligen var alldeles för tidigt för att testa men kan inte sluta tänka på att jag kanske inte är gravid trots allt ????.

Kul att hänga med i tråden och följa er! ?

• Billieblue
    smulis85 skrev 2017-10-31 05:46:58 följande:

Negativt test :( så besviken så nu ger jag upp.

Samma för mig nu på morgonen :( tycker mig känna lite mensvärk nu också..

När hade du äl? Min var 20/10 och är nu på bim-1. Borde ju visat pos om jag var gravid, tog ett cb early. Vilket test använde du?

Men vadå, sålänge mensen inte dyker upp så finns det ju lite hopp? Men man tänker ju inte så..

Faan! Jag har massa symptom som jag aldrig har innan mens, så konstigt att kroppen kan luras så mkt :(
Svar på tråden BIM november 2017