• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah

UL om mindre än två dygn. Jag är dundernervös! Så himla orolig för att något ska vara fel :S Min sambo är alltid optimistisk och tar lite för givet att allt är bra (det gjorde han inför VUL när vi fick konstaterat MA också). Jag skulle så gärna vilja prata med honom om det, men det finns aldrig tid. Jag vill inte ta det när sonen är med och kvällarna går också bort eftersom någon alltid jobbar sent eller ska börja tidigt.

Jag känner av lätt foglossning, har lite molvärk emellanåt (eller om det är ligamentsmärtor) och får t o m sammandragningar när jag känner mig för stressad. Jag tror mig även känna livmoderkanten, men det är svårt att säga att det är den. Sett till det så borde allt vara någorlunda okej men jag har ändå svårt att släppa katastroftankarna.

• sussapuff

Hej allihop!

Hoppar gärna in här:) Jag är gravid i vecka 13 (12+1) och har precis gjort KUB, vilket gav bra siffror så nu vågar vi pusta ut lite. Fick missfall med komplikationer i somras så har varit väldigt orolig dessa veckor...

Hur som helst, undrar om ni har startat någon fb-grupp eller liknande? Tycker att det är lättare att vara aktiv och lära känna varandra där :)

• Iowhannah

Nyligen hemkommen från sjukhuset. Ultraljudet gick bra, bebisen lever och KUB gav låga siffror. Jag blev framflyttad två dagar, vilket stämmer bättre överens med mina ägglossningskänningar, så BF är 7/9 (jag hoppas fortfarande på 9/9 men det får vi se).

Jag har inte pratat med någon kurator än men jag har fått hennes direktnummer och ska ringa när jag lämnat sonen på förskolan i morgon. Känns svårt att ta sånt över telefon men förhoppningsvis kan vi boka in nån tid rätt snart.

• Zan80

Hej.
    Vem ska man skriva till för att komma med i fb-gruppen?

Jag är nu i vecka 13+2 och mår fortfarande illa, det är verkligen hemskt, gjorde i ordning nu lite färsk ingefärste och hoppas på att det ska lugna ner sig lite. 
    Har även bett om att få lergigan utskrivet. 
    Det här med att äta fungerar inte för mig, mår mer illa.  =( 
    Var på kubb i tisdags och det var en liten envis bebis som vägrade flytta på sig så som bm önskade! 
    Får resultatet på lördag... 
    Så efter en massa olika dateringar om bf så hoppas jag på att den här sista nu stämmer.   =) 

Hur mår ni?
    Vad tror ni att ni kommer att få för kön?
    Har ni barn sen innan? 

Jag väntar själv mitt 3:dje.  Gravid

• Iowhannah
    Zan80 skrev 2018-01-04 19:34:25 följande:

Hej.

Jag är nu i vecka 13+2 och mår fortfarande illa, det är verkligen hemskt, gjorde i ordning nu lite färsk ingefärste och hoppas på att det ska lugna ner sig lite. 

Var på kubb i tisdags och det var en liten envis bebis som vägrade flytta på sig så som bm önskade! 

Så efter en massa olika dateringar om bf så hoppas jag på att den här sista nu stämmer.   =) 

Hur mår ni?

Har ni barn sen innan? 

Jag väntar själv mitt 3:dje.  

Fick ni inte KUB-resultatet på en gång? Det fick vi (trodde alla fick det) även om jag också bär på en envis liten plutt som inte ville ligga i rätt läge :)

Vi har ett barn sedan tidigare. Han är två år och skapligt ointresserad av bebisar. Han gillar inte ens att se bebisbilder av sig själv liksom. Sambon försökte visa UL-bilden men han tog bara kortet och gömde det bakom ryggen. Blir spännande att se hur han reagerar längre fram i graviditeten...

Kön har jag ingen aning om och vi är inte heller säkra på om vi ska kolla det vid RUL. Vi har förvisso en månad på oss att bestämma oss men jag tror att det blir lite så att om vi råkar se så är det inte hela världen.
  • Sopp

Vad roligt för alla er som fått se en frisk krabat på KUB. Själv är jag bara i 11+0, är så nervös. Å ena sidan har jag fått väldigt mycket molvärk senaste veckan kombinerat med att illamåendet klingar av mer o mer, vilket gör mig nervös, å andra sidan känner jag mig rätt gravid nu med ständigt fylld urinblåsa, ömma bröst och en SJUK trötthet. Tar minst två tupplurar per dag, hur nu det ska gå med jobbet på måndag...KUB inbokat om 8 dagar, är både rädd och ser fram emot detta

• 3hjärtan
    Zan80 skrev 2018-01-04 19:34:25 följande:

Hej.

Hur mår ni?

Har ni barn sen innan? 

Jag väntar själv mitt 3:dje.  

Finns intresse för grupp för 35+ så kan du skicka privat meddelande till mig
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-01-04 15:30:11 följande:

Nyligen hemkommen från sjukhuset. Ultraljudet gick bra, bebisen lever och KUB gav låga siffror. Jag blev framflyttad två dagar, vilket stämmer bättre överens med mina ägglossningskänningar, så BF är 7/9 (jag hoppas fortfarande på 9/9 men det får vi se).

Jag har inte pratat med någon kurator än men jag har fått hennes direktnummer och ska ringa när jag lämnat sonen på förskolan i morgon. Känns svårt att ta sånt över telefon men förhoppningsvis kan vi boka in nån tid rätt snart.

Vilken vecka är du i?
  • Horisonten

Hej tjejer :) Hur går det? Igå gick jag in i v 13 så är 12+1 idag. Var hos bl häromdagen för extra koll. Ligger fortfarande 1 kg minus sen inskrivningen men inte mer ändå och vi fortsätter att kämpa på. Dock kommer jag ha extra besök just för att ha koll på vikten.

Jag tror jag blivit knäpp. Jag kan vissa morgondag vakna och tro att jag bara drömt allting,att jag är gravid. Känns som jag inte förstått helt då de varit så mycket med hypermesisien och sjukhusbesöken och allt. Sen kanske för man har 2 andra barn. Men kan känna mig lite ledsen kring det. Jag vill ju så gärna vara glad och njuta över denna graviditeten då detta kommer vara värt sista barn. Missförstå mig inte är väldigt glad men känner mig inte så gravid så jag förstår än. Och då har jag ändå illamåendet kvar trots tabletterna,trötthet,ömma bröst mm. Någon som känner igen detta?

Är så rädd att något hänt också bara för att jag förhållandevis nu mår bättre även om illamåendet och allt är kvar. Är man inte knäpp? Såg ju ändå bebis för 2 veckor sedan och den mådde så bra och livlig. Men tror de handlar om dett att magen syns inte massor och jag känner ju inget än. Även om magen är större än med de andra 2. Men längtar så till sparkarna,större mage och rul.

När har alla rul om ni fått det bokat? Själv har jag 20/2 så ett tag kvar. Längtar massor men nervös också!!

Förlåt för allt svammel,behövde nog får skriva av mig lite tankar och känslor tror jag. :) Hoppas allt är bra med er alla <3 Ha en bra dag :)