• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Moorii
    amandarahh skrev 2018-02-03 18:49:22 följande:

Alltså idag... skulle det vara så jäkla skönt att bara sluta vara gravid för en endaste

kväll. Dricka ett ljuvligt vin, känna sig lätt i kroppen, mumsa ostar.

Lägger till frisk på det och ett amen!
  • Hermioney

Är det nån som vet när magen ska komma?

Min ser fortfarande bara ut som jag ätit för mycket.

Inne i vecka 19 . Har gått 18+5 idag.

• Horisonten
    Hermioney skrev 2018-02-04 13:31:46 följande:

Är det nån som vet när magen ska komma?

Min ser fortfarande bara ut som jag ätit för mycket.

Inne i vecka 19 . Har gått 18+5 idag.

Alltså der äe ju väldigt olika från person till person när magen kommer och även från graviditet till graviditet. Precis som allting annat. En graviditet är ju aldrig den andra helt lik. De är ju inte säkert man får samma symptom och krämpor första graviditeten som med andra eller tredje osv. Så det är väldigt svårt att säga. På vissa syns det ju väldigt tidigt på,andra syns det senare på och för vissa så syns det ju knappt att de är gravid så.

Förlåt för lite tråkigt svar men faktiskt så det är
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-02-03 08:15:30 följande:

Visst är det! :)Håller tummarna för att det fungerar!

Det har varit en liten skillnad med stödstrumpor faktiskt. Tyvärr har jag bara ett par som är bra (mabs), alla andra är billigt skräp rent ut sagt. Ska väl ta och investera i fler vettiga nu.
  • Moorii
    Iowhannah skrev 2018-02-04 18:28:26 följande:

Det har varit en liten skillnad med stödstrumpor faktiskt. Tyvärr har jag bara ett par som är bra (mabs), alla andra är billigt skräp rent ut sagt. Ska väl ta och investera i fler vettiga nu.

Vad bra! Det tycker jag, det må kännas som en jobbig utgift för stunden, men du kommer ha mycket nytta av dom. Köpte ett 5-pack på någon sida för 500 kr, överkomligt ändå tycker jag.
  • karrott
    grästuva skrev 2018-02-01 05:40:22 följande:
    Förstår oron du känner, förlorade själv en liten pojke sent i graviditeten 2011 (v.30+).

Detta är mitt 5 barn, tredje sen pojken vi förlorade och oron finns där hela tiden.

Jag ska börja gå till mvc psykolog och prata och efter RUL kommer jag även börja gå hos Aurora.

Det tar inte bort min oro men det hjälper att få ventilera.

Får du extra stöd i din graviditet?

Välkommen in i tråden <3
    tack :)

usch...vecka 30..man måste ju gå vidare men oron finns ju. Men det finns alltid någon som har haft det värre(tyvärr). 

jag får fler ul men känner inte att jag behöver gå och prata med någon, inte än iaf. men jag känner redan nu att det känns jobbigt att gå hela vägen, ifall något skulle hända. men får ta det som det kommer. 
  • Sopp

Jag ligger och känner efter varje kväll nu, vill så gärna tro att jag känner bebben - men varje gång jag anar något så dyker en prutt upp några sekunder senare

• Hermioney
    Sopp skrev 2018-02-04 22:42:33 följande:

Jag ligger och känner efter varje kväll nu, vill så gärna tro att jag känner bebben - men varje gång jag anar något så dyker en prutt upp några sekunder senare

Vad jag skrattade

Jag fiser med konstant

Jag känner mest på kvällarna. Då känns det som en hamster som rör sig i magen och brösten gör skitont.

Resten av dan känner jag sällan något i brösten. Ibland fladder i magen tidigare under dagen
  • Sopp
    Hermioney skrev 2018-02-04 23:10:33 följande:

Vad jag skrattade

Jag fiser med konstant

Jag känner mest på kvällarna. Då känns det som en hamster som rör sig i magen och brösten gör skitont.

Resten av dan känner jag sällan något i brösten. Ibland fladder i magen tidigare under dagen

Ja men jösses! Det värsta är när man är bland folk, springer på toan hela tiden för att kunna prutta. Tror att man ska få vars ifred i hissen och preciiiis då stannar den och någon kliver in
  • Iowhannah
    Sopp skrev 2018-02-04 23:31:38 följande:

Ja men jösses! Det värsta är när man är bland folk, springer på toan hela tiden för att kunna prutta. Tror att man ska få vars ifred i hissen och preciiiis då stannar den och någon kliver in

Hahaha! Ibland är det skönt att vara sjukskriven så man kan prutta fritt.

Jag känner bebisen mest när jag slappnar av, typ när jag ska sova eller så. Är jag riktigt gasig (alltså såpass att tarmarna för oväsen) så har jag märkt att det blir ett himla liv på ungen med. Det måste ju vara ett inferno av oljud där inne!