Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har ofta ganska ont i magen, ungefär som mensvärk, är nog växtvärk.
Får även hugg i magen ibland när jag anstränger mig för mycket. Tänker att
det är kroppens sätt att befalla mig att tagga net.
Men om du är orolig tycker jag du ska kolla upp.
Ni som är efter vecka 12 (borde väl vara alla :) ). Äter ni fortfarande folsyratabletter? Har en hel burk kvar (500 mg) och borde väl inte skada och ta ngn månad till?
Sen mår jag sedan jag blev gravid illa av alla feta fiskar som lax och sill tex. Borde man ta Omega3-tabletter? Får i mig lite räkor o torsk ngn gång i månaden...
Ni som är efter vecka 12 (borde väl vara alla :) ). Äter ni fortfarande folsyratabletter? Har en hel burk kvar (500 mg) och borde väl inte skada och ta ngn månad till?
Sen mår jag sedan jag blev gravid illa av alla feta fiskar som lax och sill tex. Borde man ta Omega3-tabletter? Får i mig lite räkor o torsk ngn gång i månaden...
Hej och välkommen!
Har också varit med om ett relativt sent missfall, i vecka 17.
Jag håller tummar att allt ska gå bra för er!
Själv är jag märkligt nog inte så orolig över missfall trots det som hänt.
Jag hoppas och tror att bäbis mår bra denna gång.
Dock har jag haft ordentligt med sammandragningar idag. Ej smärtsamma.
Magen blir som en hård spänd boll, höll i sig en timme med pauser emellan.
Nån annan som har det redan nu, i vecka 15-16?
Men fy så tråkigt med så sena missfall, är själv i v 16 nu och nu känner man ju att man vill/bör kunna slappna av.. Fick ni veta orsak till era sena missfall? (Förstår om det är känslig och ni måste inte svara..)
Jag tror inte att jag har haft några sammandragningar än, molvärk kommer och går men annars mår jag mest fint.
Jag har så smått börjat berätta för mina kollegor nu, inte för att det direkt syns än men det känns ändå bättre att folk vet.. och det är väl bara en tidsfråga innan det syns ordentligt även om jag än så länge mest ser tjock ut!
Hej på er!
Ni som väntar erat första barn, har ni börjat köpa något ännu? Jag var inne i en barnbutik idag för första gången med min man. Vågade mig inte på nägot. Klämde mest och tittade. Men nu ångrat jag mig nästan haha. Är i v.17!
Räknas barnvagn, babysitter till bilen, och typ 10 body's? Samt fått lite mer kläder av nära och kära? ^_^
Skulle hålla mig lite längre med kläder men alltså - går du in i en barnbutik är det ju kört sen haha ^_^
Jag har också tänkt att jag skalm köpa något efter RUL faktiskt. Som är om 3 veckor bara!! Galet så fort tiden gått senaste veckorna. Vi behöver inte köpa så mycket denna gången. Eftersom det är 3 barnet så har vi typ ?allt? vi behöver. Vagn och syskonvagn och kläder för både pojk och tös. Vagga,säng,babysitter och nest så. De ensa vi behöver köpa är nytt babyskydd men de kommer bli längre fram. Men vill ju ändå köpa något nytt till bebisen så får bli efter RUL.
Annars så mår jag okej ändå trots allt. Mår ju fortfarande illa. Skall om ett par dagar försöka med en annan medicin för illamåendet,inte den starkaste så får vi se hur det går. Lite nervöst för illamåendet är ju kvar.
Foglossningen är ju som den är och känns bara mer och mer och värre. Men men. Fick igår akupunktur som jag hoppas skall hjälpa men de tar ju ett par gånger innan man vet effekten utav det. Fick även kryckor med mig hem,vilket känns dubbelt. Jobbigt att redan behöva ha dem men samtidigt skönt med avlastningen. Så fort jag rör mig lite för myxket eller långt så känns de ju ännu mer aå bra och ha den.
Sen tror jag att jag kanske känt bebisen ett fåtal gånger men inte säker. Men känts som små bubblor som spruckit långt ner i magen så tror de är bebis men vara varit 3-4 gånger hittas så se om de högar i styrka och kommer oftare snart så man blir mer säker. :)
Imorgon går jag iallafall in i v 17 (16+0) <3 :)
Gnälldags för min del - är så less på att va gravid! Har inte direkt några mer krämpor än lite magknip och foglossning MEN jag ogillar verkligen att inte få ha min kropp ifred. Det blir verkligen inga fler barn efter detta! Jag vill bara dricka vin och äta goda ostar och hålla mig vaken en hel dag!!