• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Mamma till S skrev 2018-02-08 22:43:21 följande:

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

Jag har också noll sexlust. Visst, det kanske inte alls är konstigt mtp depressionen osv, men jag kan också känna att det vore kul att ligga nån gång. Gravidsex är ju så mycket skönare än vanligt sex!

Min mage är tvärtom, stor och spänd på morgonen (vet inte varför riktigt, det var likadant första gången) och mjuk och gosig på kvällen. Konstigt nog så är det bara övre delen som är spänd på morgonen, inte delen där bebisen ligger. Typ som att allt har tryckts upp en liten bit under natten.
  • kattnos
    Mamma till S skrev 2018-02-08 22:43:21 följande:

Tycker min mage är ganska stor o spänd på kvällarna men på morgonen är den som vanlig o mjuk typ, konstigt.. Mannen säger att jag börjar bli rundare hehe, kan alltid hoppas, mysigt!

Har ni mkt sexlust? Tkr min är som bortblåst o har varit sen sista 10-12v såklart beroende på illamåendet men nu när det försvunnit så har ju tröttheten tatt över , min man är frustrerad haha. Nejdå men vore ju mysigt o få till det nångång men nej, finns inte där alls.

Min mage har lite olika dagar men igår kände jag mig uppsvälld som en ballong! Och det är inte bara där bebisen ligger utan ända från nedanför brösten som det spänner ut. Skitjobbigt. Givetvis är det tarmar som är svullna osv men jag märker också skillnad på vad jag äter - socker och godis gör mig jättesvullen, tyvärr är jag sötsugen typ hela tiden... :(

Men men, har annars egentligen inte jättemycket mage men så badade jag häromdagen och när jag lade mig på mage i badkaret kände jag tydligt att det är som en bula inne i magen - det gjorde mig glad!

Med sexlusten har det varit lite upp och ned tycker jag, jag vet ju att när vi väl myser så tycker jag att det är jättetrevligt men jag har väl inte varit den som tagit initiativet för det mesta...
  • malikan

Jag vågar typ inte ha sex, mina sammandragningar har börjat och får ligga med vetekudde varje kväll. Igår va det riktigt illa.

Har iallafall fått tid till överläkaren nu för att börja mina kontroller av tappen samt bedömning om jag behöver sätta cerklage. Är dock inte bokad förrän i början av mars :(

Nu försöker jag ladda för 2 st 34 timmarspass i helgen, vet inte riktigt hur jag ska orka, ensamarbete med dessutom.

Funderar på att bli politiker och införa att alla gravida får gå hemma med lön, haha

• Sopp
    Mamma till S skrev 2018-02-08 19:47:27 följande:

Äsch, sånt kan ju inte chefen anta!! Gick det bra o berätta?

Var tvungen o berätta i v11 då jag mådde sååå illa o vart inlagd. Hon vart skitglad :) så det va kul!! Hoppas du har en bra chef :) o magen är fin. Vill också ha mage!!

Det gick bra! Vi gjorde upp en plan för när jag ska berätta för resterande så att jag inte blir placerad o något tråkprojekt bara för att jag försvinner snart. Det är väl egentligen det jag tycker är jobbigast, att ev gå miste om karriärsmöjligheter pga graviditet. Nog för att barnen är viktigast, men för mig är det viktigt att det går bra på jobbet också. Jag har liksom aldrig vart en person som njutit av att gå hemma med bebisar, klättrar på väggarna! :) vill liksom snabbspola tills de fyller 2
  • Iowhannah

RUL gick jättebra och vi fick rätt snabbt se att det är en busig liten tjej i magen <3 Blir så mysigt med en liten lillasyster :)

• Horisonten
    Iowhannah skrev 2018-02-09 14:10:42 följande:

RUL gick jättebra och vi fick rätt snabbt se att det är en busig liten tjej i magen <3 Blir så mysigt med en liten lillasyster :)

Åh vad roligt och mysigt :) Grattis till er :) Fick ni behålla er bf datum?

Åh nu längtar jag som bara den efter vår RUL!! Vill se hur mycket bebis plutten växt <3 Säg ju henne/honom i v 9+6 så skall bli spännande och se. :) Men är ju ?bara? 11 långa dagar kvar till RUL :p
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-09 14:10:42 följande:

Åh va mysigt grattis :) <3
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-08 23:11:52 följande:

Jag har också noll sexlust. Visst, det kanske inte alls är konstigt mtp depressionen osv, men jag kan också känna att det vore kul att ligga nån gång. Gravidsex är ju så mycket skönare än vanligt sex!

Min mage är tvärtom, stor och spänd på morgonen (vet inte varför riktigt, det var likadant första gången) och mjuk och gosig på kvällen. Konstigt nog så är det bara övre delen som är spänd på morgonen, inte delen där bebisen ligger. Typ som att allt har tryckts upp en liten bit under natten.

Håller med dig om det där att övre magen är liksom spänd, inte där bebis ligger haha typ som allt innehåll tryckts upp, men drt gör drt väl också .. Typ.
  • Mamma till S
    malikan skrev 2018-02-09 11:18:26 följande:

Jag vågar typ inte ha sex, mina sammandragningar har börjat och får ligga med vetekudde varje kväll. Igår va det riktigt illa.

Har iallafall fått tid till överläkaren nu för att börja mina kontroller av tappen samt bedömning om jag behöver sätta cerklage. Är dock inte bokad förrän i början av mars :(

Nu försöker jag ladda för 2 st 34 timmarspass i helgen, vet inte riktigt hur jag ska orka, ensamarbete med dessutom.

Funderar på att bli politiker och införa att alla gravida får gå hemma med lön, haha

Nej då förstår jag, skulle jag inte heller ha vågat ju!

Åh så segt o vänta men hoppas ändå att besöket då i mars blir bra o ger något! <3

Men oj, vad jobbar du med? Ta det lugnt o lyssna på kroppen.