Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Idag v 16+0 :D
Tycker det känns som ett sparläge nu, mår hyfsat ok!
Minnsjukskrivning gick ut igår så nu jobbar jag heltid igen, börjar dock med 9 dagars ledighet, haha. Försöker förtränga att jag jobbar 64 timmar nästa helg, lite orolig hur jag ska orka!
Igår pusslade jag ihop hängen till det tänkta babygummet och lite bitringar till bebis, så mysigt <3
Nu har ju jag kvar sedan förra gången, men de som jag har beställt nu tog jag i min vanliga storlek och hoppas på det bästa. Köper du nytt så kan du ju alltid skicka tillbaka för en större storlek.
Till skillnad från 3hjärtan så tycker jag att H&M?s gravidjeans är supersvåra! Jag provade en hel hög men inte ens största storleken passade (och då är jag ändå rätt normalbyggd) :S
Men vilken modell provade du då? Jag har bara provat mama super skinny. Finns dom som bara heter mamma skinny också.
Jag är åt större hållet och har stl 40 i vanliga fall. Tog 40 nu också och hade ej kunnat ha större. För dessa kan jag växa lite i också.
Jag vill också köpa gravidjeans, men fattar inte vilken storlek jag ska beställa. Hur har ni gjort? Ska jag tänka det som jag haft innan, eller en storlek större?
Jag var smal innan men har samlat på mig lite mer fett.
Jag är i vecka 18 nu och köpte hängseljeans på Bonprix.se . De är jättesköna. Jag har använt de sen vecka 8 då inget syntes men det klämde rejält så vanliga byxor kan jag glömma
Jag var också besviken på Lindex och Kappahl! Var på H&M och köpte i strl 36, mama skinny tog jag. Brukar nog normalt egentligen ha strl 38. Men jag fick ett par avlagda från en kompis i strl 38 och det kändes som att själva jeansdelen hamnade väl långt ned.. men sen kanske man sväller lite mer kring rumpa och lår så det är nog bra med ett par större också. Bra tips med hängslejeans, det ska kika på!
Hej alla! Jag mår fint. Känner buffar, mysigt,
Lite ont i blygdbenen men kan ändå gå
långa promenader.
Köpt ett gravplagg hittills, leggings från HM.
Köpt fler nya kläder men ej gravidmodell,
utan i storlek 40 istället för 36 som jag brukar dra.
Har som sagt redan gått upp 7 kg i vecka 16.
Tror jag gick upp ca 20 kg mina två tidigare graviditeter.
Ammade ett år och sen var allt borta, plus lite till.
På måndag har vi NIPTEST.
Då får vi även veta kön.
Hade massa gravkläder som jag gav bort för några år sen
när jag tänkte att fabriken skulle stängas.
Innan jag kom på andra tankar.
Trevlig helg alla!
Knubbsälsform i vecka 16-17
Vilken jäkla natt och morgon men även dag. :( Känner mig helt slut!! :(
Mina starka illamående tabletter (ondasetron) tog slut i onsdags så tanken var att försöka gå ner till ett steg till primperan. Hela torsdagen mådde jag hyfsat lite mer illa än vanligt men ändå okej. Men sen inatt och hela morgonen har jag kräkts och kräkts och kräkts :( Magen har krampat då den varit helt tom och bara varit galla/skum eller inget som kommit upp. Kräktes säkert 10-15 gånger från natten till morgonen. Och inte nog med det år min son sjuk och har hög feber och mammig. Varit hemskt. :( Fixk sådan Flashback mot hur de var i början av graviditeten när jag mådde så fruktansvärt extremt jävla dåligt och åkte fram och tillbaka till sjukhuset och blev inlagd. Kände bara panik och tänkte inte igen,jag orkar inte. :?( Detta varför de inte blir fler barn här sen. Att må så illa tar så på psyket och även fysiskt.
Så ringde mvc och hade turen att det var just min bm som ringde upp och hon tog tag i det direkt och ringde mvc läkaren och förklarade allt och läste min journal så jag fick nytt recept på mina starka tabletter. Kändes så skönt!! Var orolig hur de skulle lösa sig. Eftersom vårdcentralen bara skriver ut lergigan och i te ens gynmottagningen på sjukhuset ville skriva ut ondasetron utan avdelningen som jag var inlagd på bara gjorde det. Men mvc läkaren hade sagt jag fixar det direkt inga problem. Känns så skönt att läkaren förstod och bm hjälpte mig så snabbt Älskar vetkligen min bm och mvc. De är fantastiska!! Trodde ju de skulle gå bra och sänka nu men icke.,är ändå i v 17 men men. Men som min bm sa detta är ju inte normalt med att må såhär illa och kräkas sä sent men några få göra det,är ju därför det hår som sjukdom och man har diagnos. Mon bm har liksom mig och en enda till som har det såhär. Så ovanligt. Så just nu mår jag lite piggare och bättre. Förflyttat mig ifrån sängen till soffan ändå. Foglossningen är någorlunda lugn ändå i förhållande mot vad den brukar men mest legat idag ju så.
Tack till min älskade man som stöttar mig alltså. De får för lite beröm ibland för allt de får stå ut med när vi kvinnor är gravida.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg. Mest bara skriva av mig. Hoppas ni andra mår bättre än mig. Trevlig helg alla